ΙDC: Σε πτώση η παγκόσμια αγορά printers

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αγορά υποχώρησε το β’ τρίμηνο του έτους κατά 5,6%, με το συνολικό της τζίρο να ανέρχεται στα 22,2 εκατ. συσκευές. Σε αρνητική τροχιά κινήθηκαν τόσο οι εκτυπωτές inkjet (-6,6%), όσο και οι συσκευές laser (-3,5%). Αντίθετη εικόνα παρουσίασαν τα έγχρωμα MFPs, τα οποία κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις του κατά 2%, αγγίζοντας τα 1,4 εκατ. συσκευές.
Τη γενική πτώση της αγοράς ακολούθησαν, λίγο πολύ, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές.

Η HP, που κρατά τα ηνία, σημείωσε τη μικρότερη πτώση (-3,3%), διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία με 41,6% μερίδιο και σχεδόν 9,8 εκατ. πωληθέντες συσκευές. Πολύ πιο πίσω ακολουθεί η Canon, με 19,9% μερίδιο αγοράς και -10,8% πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τέλος, η τρίτη Epson, με 17,6%, είδε να υποχωρούν οι πωλήσεις της κατά 7,2%.

Οι ελληνικές εταιρείες βρίσκονται στα αρχικά στάδια του ψηφιακού μετασχηματισμού

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
1. Μεγάλες εταιρείες. Σχεδόν 2 στις 3 ελληνικές εταιρείες που εμπλέκονται σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού είναι μεγάλες (πάνω από 250 άτομα προσωπικό και 50 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών) και αποτελούν ηγέτιδες δυνάμεις στον κλάδο τους, 6 στις 10 έχουν πάνω από 15 έτη λειτουργίας, 7 στις 10 έχουν έντονη εξωστρεφή δραστηριότητα, 5 στις 10 αξιοποιούν ουσιαστικά το ηλεκτρονικό εμπόριο και διαθέτουν αναβαθμισμένες Διευθύνσεις Πληροφορικής (με το 50% των CIOs να συμμετέχει στη διοικητική ομάδα), ενώ 2 στις 10 διαθέτουν ήδη οργανωμένο τμήμα/ομάδα ψηφιακού μετασχηματισμού.

2. Εστίαση στους πελάτες. Στις τρεις διαστάσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού (εμπειρία πελατών, επιχειρηματικές διαδικασίες, επιχειρηματικό μοντέλο) οι εταιρείες επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό στον μετασχηματισμό της εμπειρίας πελατών και συγκεκριμένα στα πρώτα επίπεδα της «κατανόησης του πελάτη και της συμπεριφοράς του», τον «αυτοματισμό και εκσυγχρονισμό της διαδικασίας πώλησης» και την «αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη στα σημεία επαφής».

Στο θέμα των επιχειρηματικών διαδικασιών γίνονται επίσης κάποιες πρώτες οργανωμένες προσπάθειες με έμφαση στην «ψηφιοποίηση (και όχι αναδιοργάνωση) των διαδικασιών», την «υποβοήθηση (και όχι αναβάθμιση) της εργασίας των στελεχών» και την «διοίκηση μέσω επιχειρηματικών επιδόσεων», αξιοποιώντας αρχικά μοντέλα business analytics.

3. Σε αρχικό στάδιο ακόμα… Παρά το μέγεθος και οργανωσιακή ετοιμότητα σε θέματα Πληροφορικής οι συγκεκριμένες ελληνικές εταιρείες βρίσκονται στα αρχικά στάδια της ψηφιακής ετοιμότητας, αφού μόνο 6 στις10 έχουν ξεκάθαρο πλάνο ψηφιακής στρατηγικής που σε κάποιες περιπτώσεις σχετίζεται με την επιχειρηματική στρατηγική, 1 στις 3 έχουν σχεδιάσει πολύ πρόσφατα (δηλαδή τα τελευταία δυο χρόνια) αυτή τη στρατηγική, ενώ μόλις 1 στις 3 μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει ήδη περάσει από τα πολύ αρχικά στάδια του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Παρά το ότι 8 στις 10 αναμένουν σημαντικές «ψηφιακές» αλλαγές και ανακατατάξεις στον κλάδο λόγω αυτού του φαινομένου, μόνο 1 στις 2 προετοιμάζονται επαρκώς για την αντιμετώπιση των επερχόμενων κλαδικών ψηφιακών αλλαγών. Επίσης μόνο 2/10 χρησιμοποιεί σχετικές μεθοδολογίες σχεδίασης και ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων και διαχείρισης αλλαγών όπως design thinking, agile, lean κλπ.

4. Συστήματα. Πέρα από τα γνωστά ERP συστήματα που τα αξιοποιούν πλήρως σε όλες τις λειτουργίες τους, οι εταιρείες δίνουν έμφαση στα CRM (Customer Relationship Management) συστήματα όταν επικεντρώνονται σε καταναλωτές και στα SCM (Supply Chain Management) συστήματα όταν έχουν βιομηχανικές μονάδες ή ανήκουν στους κλάδους του χονδρεμπορίου.

Σε δεύτερο επίπεδο, από τις αναδυόμενες ψηφιακές τεχνολογίες δίνουν έμφαση στις κινητές εφαρμογές με επικέντρωση στο πωλήσεις/μάρκετιγκ, αλλά και στην άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ εργαζομένων, καθώς και στα κοινωνικά δίκτυα για αυτές που έχουν B2C πελατοκεντρική στρατηγική.

Δευτερευόντως, επικεντρώνονται στα Business Analytics/Big Data για την καταγραφή και αξιοποίηση των κρίσιμων δεικτών απόδοσης (KPIs), καθώς και στις υποδομές/πρακτικές για cloud υπηρεσίες και ψηφιακή ασφάλεια. Μελλοντικά, καθώς οι κορυφαίες εταιρείες θα προχωρούν σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ωριμότητας, σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι τεχνολογίες IoT, τεχνητής νοημοσύνης και blockchain.

5. Προβλήματα. Τα προβλήματα είναι ποικίλα. Στην πρώτη θέση είναι η ανάπτυξη αλλά και εύρεση ανθρώπινου δυναμικού με τις αναγκαίες ψηφιακές δεξιότητες είτε σε τεχνικό επίπεδο (προγραμματιστές, τεχνικοί ασφάλειας, αναλυτές δεδομένων κλπ) ή στους χρήστες σε όλα τα τμήματα αλλά και στα διευθυντικά στελέχη που θα τρέξουν τα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού.

Στη δεύτερη θέση αναφέρονται ενδοεταιρικά ζητήματα/προβλήματα που αφορούν την έγκριση των αναγκαίων υψηλών τεχνολογικών επενδύσεων, την αναβάθμιση της Διεύθυνσης Πληροφορικής, του ρόλου του νέου τμήματος ψηφιακού μετασχηματισμού και του υπευθύνου του. Η ασφάλεια δεδομένων βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα γιατί ως ένας σημαντικός πόρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό θα πρέπει να τον διαχειρίζονται οι εταιρείες με σοβαρότητα και πιστοποιημένες τεχνικές.

6. Προτεραιότητες. Στις προτεραιότητες για την επιτυχή υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού ξεχωρίζουν οι στρατηγικές συνεργασίες με εταιρείες για ολοκληρωμένες υπηρεσίες/υποδομές, αλλά και στην τεχνογνωσία που πρέπει να έχουν οι εταιρείες αυτές σε θέματα αλλαγών, αναδιοργάνωσης κλπ. Η δεύτερη προτεραιότητα αφορά την ενεργή εμπλοκή του top-management για την αναγκαία ενεργοποίηση όλου του οργανισμού, αλλά και η απόδοση της σχετικής προτεραιότητας στις επενδύσεις, προσλήψεις κλπ, όπως και στη σύνδεση των ψηφιακών πρωτοβουλιών με απτά επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Υψηλά στις προτεραιότητες περιλαμβάνονται, ακόμα, η ανάπτυξη/πρόσληψη εργαζομένων με ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και η αναβάθμιση της Διεύθυνσης Πληροφορικής για να τρέξει έργα/πρωτοβουλίες που αφορούν την αναδιοργάνωση σημαντικών διαδικασιών, την προσφορά νέων πελατοκεντρικών υπηρεσιών και πιθανόν τη σταδιακή αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου.

Τα στοιχεία βασίζονται στην έρευνα του Εργαστηρίου ELTRUN για καταγραφή και ανάλυση 40 μελετών περίπτωσης ψηφιακού μετασχηματισμού ελληνικών εταιρειών και στην εμπειρική έρευνα με 60 CIOs του Ι. Αδαμόπουλου στο πλαίσιο της διπλωματικής του εργασίας στο MBA Πρόγραμμα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Wind One: Επικοινωνία χωρίς όρια υπόσχονται τα νέα συνδυαστικά προγράμματα της Wind

Οι συνδρομητές αυτών των προγραμμάτων μπορούν να απολαμβάνουν, όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου, πραγματικά απεριόριστα data για χρήση Internet από το κινητό, έχοντας τη δυνατότητα να κατεβάζουν μεγάλα αρχεία, να μοιράζονται φωτογραφίες και video, να βλέπουν σειρές, ή οτιδήποτε άλλο επιθυμούν χωρίς να ανησυχούν για την κατανάλωση των δεδομένων τους αφού αυτά δεν τελειώνουν ποτέ.

Ακόμα, δωρεάν απεριόριστη ενδοεπικοινωνία μεταξύ κινητού, σταθερού και καρτοκινητού για όλα τα μέλη της Wind One οικογένειας αλλά και έως 12 μήνες δώρο Netflix συνδυάζοντας Wind One με Wind Vision, έρχονται να προστεθούν στις απίστευτες παροχές. Επιπλέον, οι συνδρομητές WIND ONE απολαμβάνουν μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης, καθώς εξειδικευμένος εκπρόσωπος της εταιρείας απαντά άμεσα στον πελάτη.

Oι WIND ΟΝΕ πελάτες εξυπηρετούνται άμεσα με το πάτημα ενός κουμπιού μέσω του mywind app και μπορούν να έχουν δωρεάν αποστολή τεχνικού στο χώρο τους για να επιλύσει οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα δεν λύνεται τηλεφωνικά. Τέλος, με κάθε ανανέωση συμβολαίου η επιλογή ενός δωρεάν smartphone περιμένει κάθε Wind One πελάτη.

Διαγωνισμός καινοτομίας από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων

Στο TAP 2 OPEN Bootcamp θα αναπτυχθούν εφαρμογές για την εμπειρία του επισκέπτη κατά την επίσκεψή του στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (visitor experience), καθώς και για την ανάλυση δεδομένων και τάσεων σχετικά με τις επισκέψεις (visitor experience behaviour and data analytics).

Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος ομάδες, startups, φοιτητές και μαθητές, αλλά και ενδιαφερόμενοι από τον χώρο του πολιτισμού. Το bootcamp θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου 2019, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, στον χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Εγγραφές γίνονται εδώ.

Ο Χρήστος Παπανδρόπουλος στην Pobuca – Sieben

Πρόκειται για στέλεχος με πολυετή εμπειρία στον χώρο της Πληροφορικής, της επικοινωνίας και των νέων μέσων, έχοντας διατελέσει μεταξύ άλλων σε εταιρείες, όπως η Intrasoft, η Eurobank, η Forthnet, η ΟΤΕΝΕΤ, η QIVOS κ.α.

«Αλλαγή ατζέντας» συστήνει σε επιχειρήσεις και οργανισμούς ο Mike Burrows

Ποια είναι τα συνηθέστερα προβλήματα (ή πρακτικές) στις σύγχρονες επιχειρήσεις, που με τις συμβουλές σας, τα σεμινάρια, τις ομιλίες και τα βιβλία σας προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε;
Βλέπω δυο ειδών προκλήσεις, εκ των οποίων τη μεν πρώτη το Agile κίνημα την κατανοεί σε μεγάλο βαθμό, ενώ τη δεύτερη όχι και τόσο… Αυτή που κατανοεί είναι η κλασική οργανωτική πρόκληση να συνδυάσεις τη δουλειά πολλών ανθρώπων.

Συχνά οι επιχειρήσεις το κάνουν αυτό τόσο άσχημα, που το τελικό αποτέλεσμα είναι μια σκέτη φρίκη! Άνθρωποι και ομάδες εργάζονται τόσο πολύ πέρα από τις πραγματικές δυνατότητές τους κι έτσι έχουν πολύ μικρή πιθανότητα να πετύχουν κάτι καλό… Λιγότερο κατανοητή στους κύκλους του Agile οικοσυστήματος είναι η ανάγκη για ενσωμάτωση της στρατηγικής, της ανάπτυξης αλλά και του (επιδιωκόμενου) αποτελέσματος, κάτι που οι διαδικασίες από μόνες τους δεν το κάνουν. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συμμετοχικότητα κι αν το οικοσύστημα μάθει να βγαίνει έξω από τα όρια των ομάδων, θα δει πως η δέσμευση για συνεργασία θα φέρει πολύ καλά αποτελέσματα.

Μιλάτε για αποτυχίες σε θέματα ροής και συνεργασίας. Ποιοι είναι οι λόγοι γι’ αυτές τις αποτυχίες (έλλειψη δεξιοτήτων, πόρων ή θέλησης;) και ποιο είναι το περισσότερο συνηθισμένο «γιατρικό»;
Θα έλεγα πως είναι περισσότερο η έλλειψη συναίσθησης και πρόληψης. Είναι πολύ εύκολο να κατεβάζεις το κεφάλι και να κοιτάς μονάχα τη δουλειά σου, ξεχνώντας πως -για να υπάρχει ομαλή ροή της εργασίας, χωρίς καθυστερήσεις- θα πρέπει να συζητούνται κάποια βασικά θέματα. Τα Agile πλαίσια βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, ενσωματώνοντας συχνά ευκαιρίες για συζήτηση, όμως θα ήταν πολύ εγωιστικό να αρκεστείς μονάχα σ’ αυτά…

Τι είδους ηγεσία απαιτείται προκειμένου να πετύχουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους και πού θα έπρεπε κυρίως να εστιάσουν οργανισμοί και επιχειρήσεις;
Για μένα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η συνεργασία με ηγετικά στελέχη που διαθέτουν τόσο διαφορετικές δεξιότητες και ευθύνες – οι καλύτεροι ανάμεσά τους αντιλαμβάνονται ότι χρειάζονται ομάδες διαφορετικών ανθρώπων, προκειμένου να δημιουργήσουν πραγματικά σημαντικά προϊόντα και υπηρεσίες. Η συνεργασία μεταξύ του υπεύθυνου προϊόντων και του υπεύθυνου τεχνολογίας είναι βεβαίως καίριας σημασίας στον ψηφιακό κόσμο, αλλά προφανώς δεν είναι η μόνη.

Ποιες είναι οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για εκείνους που τολμούν και ποιο είναι το καλύτερο σημείο για να ξεκινήσεις;
Πολύ καλή ερώτηση! Όπου κι αν εστιάσεις στους οργανισμούς, υπάρχει πάντα ένα μεγαλύτερο και ευρύτερο πρόβλημα! Η πρόκληση κι η ευκαιρία έρχονται αν επιλέξεις εκείνη την πλευρά στην οποία εσύ μπορείς να κάνεις τη μεγαλύτερη διαφορά, αποδεχόμενος ότι αυτό μπορεί βεβαίως να αλλάξει, με το πέρασμα του χρόνου.

Για την Agile κοινότητα -που δείχνει να βρίσκεται σε σημείο καμπής αυτόν τον καιρό- αυτό δεν είναι άλλο από τη σταθερή επιμονή στις αξίες του Agile και την επινόηση τρόπων για να το εξηγήσεις και να το παρουσιάσεις με τον πιο κατάλληλο τρόπο. Η επιβολή με το ζόρι όχι μόνο πρέπει να αμφισβητηθεί, αλλά και να απαντηθεί με πρακτικές εναλλακτικές λύσεις. Έχω δεσμευτεί δημόσια πως θα κάνω ακριβώς αυτό κι είναι ένας πραγματικά συναρπαστικός χώρος δουλειάς.

Θα μπορούσατε να μας περιγράψετε με απλά λόγια τι σημαίνουν Lean, Agile, Scrum και Kanban; Σε ποια σημεία διαφέρουν ή αλληλο-συμπληρώνονται;
Στο βιβλίο μου Right to Left, περιγράφω το Lean ως «τη στρατηγική επιδίωξη της ροής» και το Agile ως τη «συνεργασία των ανθρώπων με αξιοποίηση της ραγδαίας ανάπτυξης του λογισμικού, που έχει ήδη αρχίσει να καλύπτει τις ανάγκες στην εργασία τους». Με δεδομένο ότι στις εργασίες σχετικές με γνώση οι αποτυχίες στη ροή συχνά έχουν τις ρίζες τους σε αποτυχίες όσον αφορά στη συνεργασία, είναι φυσικό να τα συνδυάσουμε αυτά τα δυο, μιλώντας για Lean-Agile.

Στο ίδιο βιβλίο, περιγράφω το Scrum με δυο διαφορετικούς τρόπους: Προτιμώ αυτόν που το ορίζει ως «επαναλαμβανόμενη αυτό-οργάνωση γύρω από τους στόχους», από εκείνον που θέλει τις Scrum ομάδες να «επιδιώκουν τον ένα στόχο μετά τον άλλον». Το Kanban, πάλι, προσφέρει διαφάνεια και ροή τόσο εντός, όσο και εκτός του Sprint και είναι, ίσως, το πιο άμεσο αντίδοτο στο «παραφόρτωμα» που όλοι γνωρίζουμε.

Στο πιο πρόσφατο βιβλίο σας, αναφέρετε πως υπάρχουν δυο ειδών Agile. Θα μας πείτε περισσότερα γι’ αυτό;
Είναι πολύ γνωστό, αλλά και απογοητευτικό εκείνο το είδος του Agile με το χαμηλό επίπεδο feedback, που θέλει τις ομάδες να τσαλαβουτάνε σε σωρούς καθυστερημένων απαιτήσεων, παράγοντας τελικά μέτρια προϊόντα. Πολύ πιο συναρπαστικό είναι όταν οι ομάδες εστιάζουν απόλυτα στο πόσο καλά ανταποκρίνονται στις ανάγκες και θέτουν τις διαδικασίες, τις πρακτικές, τα εργαλεία κλπ. στην υπηρεσία αυτού του σκοπού.

Βλέπουμε, στο ίδιο βιβλίο, ότι αντιστρέφετε τον τρόπο με τον οποίο κοιτάμε τα πράγματα, ζητώντας να πάμε από τα Δεξιά προς τα Αριστερά, αντί του παραδοσιακού από τα Αριστερά προς τα Δεξιά. Ποια είναι η σημασία αυτής της αλλαγής;
Κοιτώντας από τα Δεξιά προς τα Αριστερά, μπορούμε να δουλέψουμε αντίστροφα από το σημείο που γνωρίζουμε ότι η ανάγκη κάποιου καλύφθηκε. Όλα (η ροή, η συνεργασία, η οργάνωση, η στρατηγική κλπ.) θωρούνται απ’ αυτή την οπτική γωνία και μ’ αυτό τον τρόπο περισσότερο ολοκληρώνω παρά διαχωρίζω τα στοιχεία, τα πλαίσια, που διαμορφώνουν το Lean-Agile τοπίο.

Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για το διήμερο workshop σας στην Αθήνα, το οποίο θα διεξαχθεί ακριβώς πριν από το Agile Summit;
Το Agendashift αποτελεί σημαντικό τμήμα της δέσμευσής μου για βελτίωση των τρόπων με τους οποίους παρουσιάζουμε το Agile. Πρόκειται για μια συμμετοχική και συνεχή προσέγγιση στην αλλαγή και τον μετασχηματισμό, που κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Το workshop προσφέρει στους συμμετέχοντες μια σπουδαία ευκαιρία αφενός να μάθουν τη χρήση κάποιων πολύ δυνατών εργαλείων και τεχνικών coaching, αφετέρου να κατανοήσουν τη φιλοσοφία που βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών και την επιδίωξη αποτελεσμάτων, διέποντας ολόκληρη τη δουλειά μου.

Ο Αμερικανός Πρέσβης επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της Tesla Greece

Σε συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Λάσκαρη, Chief Motor Designer της Tesla Greece, και τον Αθανάσιο Στούμπο, από το ΔΣ του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος, ο Πρέσβης ενημερώθηκε για τη δραστηριότητα της εταιρείας στην Ελλάδα, για τις δράσεις του Δημόκριτου σε θέματα μεταφοράς τεχνολογίας και για την πολύ πρόσφατη επένδυση της Ernst & Young – Athens Global Services στον Δημόκριτο με τη δημιουργία Κέντρου Αριστείας στην τεχνητή νοημοσύνη. Έγινε,τέλος, ιδιαίτερη αναφορά στην αξιοποίηση του υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού της χώρας για την ενίσχυση των επιχειρηματικών δεσμών ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Ελλάδα.

FinQuest: Διαγωνισμός ψηφιακής καινοτομίας από την Alpha Bank

Ο 1ος διαγωνισμός FinQuest θα διαρκέσει συνολικά τρεις μήνες και θα αναζητήσει καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες της νέας εποχής, αξιοποιώντας τις νέες δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας. Ο διαγωνισμός θα βασίζεται σε μία πραγματική πρόκληση (Quest) του τραπεζικού τομέα, την οποία θα κληθούν να αντιμετωπίσουν ομάδες ή Startup/Fintech εταιρείες που συνδυάζουν ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και εμπειριών.

Ο Εντεταλμένος Γενικός Διευθυντής και Chief Digital Officer της Alpha Bank, Δαμιανός Χαραλαμπίδης, δήλωσε σχετικά: «Μέσω του νέου διαγωνισμού FinQuest, δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες για τη διαμόρφωση καινοτόμων ψηφιακών λύσεων και εφαρμογών, που θα επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του τραπεζικού τομέα, θα ενισχύσουν τη νεοφυή επιχειρηματικότητα και το οικοσύστημα των εταιρειών fintech και θα προβάλουν τις αξίες της δημιουργικότητας, της ομαδικότητας και του υγιούς ανταγωνισμού.

Ο διαγωνισμός FinQuest, παράλληλα με την προώθηση της ψηφιακής καινοτομίας στον σύγχρονο τραπεζικό χώρο, θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Alpha Bank και θα συμβάλει στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών της». Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο διαγωνισμό καταθέτοντας την πρότασή τους έως τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019 εδώ.

Στην ένωση εταιρειών «Cosmos Business Systems-Δυναμική Πληροφορική» έργο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Η κατακύρωση του έργου έγινε στις 134.097 ευρώ (με ΦΠΑ).

Στην AMCO έργο τηλεματικής-ευφυών μεταφορών του Δήμου Θήρας

Αντικείμενο του έργου είναι η ανάπτυξη και λειτουργία ενός συστήματος τηλεματικής -ευφυών μεταφορών που θα παρέχει τα μέσα στο Δήμο για τη συνολική και ενοποιημένη τηλεματική διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών και την τροφοδότηση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο με τις απαραίτητες πληροφορίες για το λεωφορείο τους.

Στο πλαίσιο αυτό θα δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ευφυών μεταφορών με τηλεματικές υπηρεσίες πληροφόρησης επιβατών, εντός και εκτός του λεωφορείου. Για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού θα συνταχθεί μελέτη εφαρμογής, θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας διαχείρισης τηλεματικού εξοπλισμού, η οποία θα τροφοδοτεί με πληροφορίες το επιβατικό κοινό για τις μετακινήσεις και την κυκλοφορία.

Θα υπάρχει, επίσης, ένα ενιαίο κέντρο ελέγχου, το οποίο θα αποτελείται από εξοπλισμό εντός των λεωφορείων, από εξοπλισμό στις στάσεις και τις απαιτούμενες για την ολοκλήρωση του συστήματος εφαρμογές. Τέλος το πρόγραμμα περιλαμβάνει την εκπαίδευση των χρηστών, την πιλοτική λειτουργία και την υποστήριξη κατά τη διάρκεια της περιόδου εγγύησης.

Η κατακύρωση του έργου έγινε στις 182.739 ευρώ (με ΦΠΑ), ενώ η χρηματοδότησή του γίνεται, στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας INTERREG V-A Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020, κατά 85% από την Ε.Ε. ΕΤΠΑ και κατά 15% από εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου.