Το επιχειρείν σήμερα βρίσκεται σε ‘reset mode’ και το ΙΤ καλείται να προσδιορίσει το ρόλο του ως πρωταγωνιστής στη νέα εποχή που ανατέλλει. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα του IT Directors Forum 2010, που πραγματοποιήθηκε στις 7 Οκτωβρίου στο κτήμα Πεντελικόν.

Οι εργασίες του συνεδρίου άνοιξαν με χαιρετισμό από τη Γιώτα Παπαρίδου, Β’ Αντιπρόεδρο Δ.Σ., ΣΕΠΕ και τον Αλέξη Δαυίδ, Πρόεδρος, ΕΙΠ/ ΕΕΔΕ. Η Γ. Παπαρίδου επισήμανε ότι στην προσπάθεια να βγει η χώρα από την κρίση, το ζητούμενο είναι η απελευθέρωση των υγιών δυνάμεων.

«Η χρήση των ΤΠΕ δεν είναι η εφαρμογή εργαλείων για λίγους, αλλά τρόπος ζωής για όλους», είπε και τόνισε ότι η μηχανοργάνωση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και όχι μόνο, θα διασφαλίσει τη διαφάνεια και θα συντελέσει αποφασιστικά στην εξοικονόμηση κόστους. Τέλος, επανέλαβε την πάγια θέση του ΣΕΠΕ τα τελευταία χρόνια για την ανάγκη κεντρικού συντονισμού.

Στη δημιουργία του Hellenic CIO Forum αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του ΕΙΠ, με στόχο την ανάπτυξη σχέσεων και την προαγωγή της συνεργασίας ανάμεσα στην κοινότητα των ελλήνων Διευθυντών Πληροφορικής.

Thornton May
IT Leadership Keynote
Τhe next will be different from now
Με πολύ ενθουσιασμό, χιούμορ και επικοινωνιακό χάρισμα εμφανές από τα πρώτα δευτερόλεπτα που ανέβηκε στη σκηνή, άνοιξε την πρώτη ενότητα του ΙΤ Directors Forum ο keynote speaker του συνεδρίου, Thorton May, Πρύτανης του IT Leadership Academy και συγγραφέας.

Χαρακτηρίζοντας τον εαυτό του ως «The CIO whisperer (ο γητευτής των CIO)», ο May ξεκαθάρισε ότι σκοπός του δεν είναι να κάνει μία διάλεξη, ούτε να πουλήσει κάτι, καθώς όπως είπε «δεν θα ήμουν ικανός να πουλήσω νερό σε κάποιον που καίγεται», αλλά να μεταδώσει τον ενθουσιασμό του για το μέλλον του ΙΤ.

«Είμαστε σε μια μοναδική στιγμή ιστορικά», είπε και ρώτησε το κοινό με ποια ιστορική περίοδο θα παρομοίαζε την εποχή μας – μια ερώτηση που κάνει συχνά στις παρουσιάσεις του, λαμβάνοντας ποικίλες απαντήσεις, με πιο εύστοχή ίσως την αναλογία με τον Αμερικανικό Εμφύλιο καθώς «βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής, όπου οι δυνάμεις του παρελθόντος βρίσκονται σε εμφύλιο πόλεμο με τις δυνάμεις του μέλλοντος».

Το δεύτερο ερώτημα που απηύθυνε στο κοινό ήταν το «πώς θα ονόμαζαν την περίοδο που ζούμε». Επέμεινε αρκετά σε αυτό, καθώς όπως υπογράμμισε, κομμάτι της ηγεσίας είναι «να βάλουμε τη σφραγίδα μας σε μια εποχή. Και εσείς, ως IT leaders, έχετε υποχρέωση να προσδιορίσετε (label) την εποχή που ζούμε», και συνέχισε: «Ολοι λένε ότι ο κόσμος έχει αλλάξει. Κάθε CIO, κάθε CEO, κάθε δημοσιογράφος και αναλυτής συμφωνεί με αυτό. Αν κοιτάξετε προσεκτικά το επιχειρηματικό τοπίο, δεν είναι δύσκολο να δείτε ότι οι κανόνες έχουν αλλάξει, και ότι το status quo έχει σπάσει». Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε ‘reset mode’ και απαιτεί από τις εταιρείες και τα έθνη να ξανασκεφτούν τα θεμελιώδη της ανταγωνιστικότητάς τους. «Το επόμενο θα είναι διαφορετικό από το τώρα και το ερώτημα είναι τι θα κάνετε εσείς για αυτό…».


Ηγέτες του Νέου επιχειρησιακού Κόσμου
Ο Thornton May ξεκίνησε τη δεύτερη παρουσίασή του επισημαίνοντας ότι μόλις το 16% των CIOs των επιχειρήσεων Fortune 500 θεωρούνται επιπέδου world-class, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία του 61% χαρακτηρίζονται ως απλά μέτριοι. Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά εκείνα που ξεχωρίζουν έναν Διευθυντή Πληροφορικής «παγκοσμίου κλάσης»; Η αυτογνωσία, η κατανόηση των άλλων, η κατανόηση του περιβάλλοντος, η δυνατότητα για όραμα και καινοτομία. Και, ως πραγματική ηγεσία,  αντιλαμβανόμαστε αυτήν που συνδέεται με την αποδεδειγμένη πρόοδο.

Οι CIOs σήμερα, καλούνται να συμμετάσχουν -ή, ακόμα, να ηγηθούν- σε ένα ταξίδι της επιχείρησης προς μια νέα πραγματικότητα. Οι προδιαγραφές μοιάζουν συχνά με εκείνες της εποχής της ανακάλυψης του Νέου Κόσμου από τον Χριστόφορο Κολόμβο. Στον εξερευνητή του Νέου Κόσμου ανατίθεται να «ανακαλύψει κάποιες περιοχές του ωκεανού και να εκτελέσει κάποια καθήκοντα για λογαριασμό του στέμματος».

Το SLA του Κολόμβου ήταν εμφανώς προβληματικό και εξίσου ελλιπής ήταν ο εφοδιασμός του με άτομα και εργαλεία κατάλληλα για την ολοκλήρωση της αποστολής του. Εδώ ακριβώς θα πρέπει να διαφοροποιεί τη θέση του ο σύγχρονος ηγέτης του ΙΤ ο οποίος, ακόμα και αν δεν λαμβάνει επαρκή καθοδήγηση από τη Διοίκηση, θα πρέπει να εντοπίζει από μόνος του απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
1. Πού βρισκόμαστε;
2. Πού θέλουμε να πάμε;
3. Πώς θα φτάσουμε εκεί;
4. Πώς θα πείσουμε την επιχείρηση να πραγματοποιήσει το ταξίδι;

Στόχος του CIO θα πρέπει να είναι η διαφοροποίηση της επιχείρησης από τον ανταγωνισμό της, ένα πεδίο στο οποίο η Πληροφορική έχει πολλά να προσφέρει -αρκεί ο CIO να την χειρίζεται σωστά.

Τέλος, ο Διευθυντής Πληροφορικής θα πρέπει να αποκτήσει επίγνωση της αξίας του. Ο May αναφέρθηκε στο ανέκδοτο του Καίσαρα ο οποίος δεν ενοχλήθηκε τόσο από το γεγονός ότι έπεσε θύμα απαγωγής από πειρατές, αλλά από το χαμηλό ύψος των λύτρων που ζητούσαν για την ελευθέρωσή του -και διέταξε αμέσως τον διπλασιασμό του ποσού! Μήπως είστε «Under-Ceasared;» ρώτησε, με νόημα, ο Thornton May, κλείνοντας το IT Directors Forum 2010.

Καινοτομία στο σύννεφο
Ο Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής Ανάπτυξης Προϊόντων & Marketing Εταιρικών και Επιχειρησιακών Πελατών, ΟΤΕ, μίλησε για τα αποτελέσματα της χρηματοοικονομικής κρίσης στον κλάδο της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών, αλλά και για τις ευκαιρίες που αυτή δημιουργεί. Επαναλαμβάνοντας το μότο του κεντρικού ομιλητή, Thorton May «the next will be different from now», επισήμανε ότι το μέλλον βρίσκεται στο σύννεφο, και προέβλεψε ότι παρόλο που η επιλογή για ανάπτυξη λύσεων τεχνολογίας in house, θα εξακολουθήσει να υπάρχει, θα γίνεται ολοένα και πιο ασύμφορη. «O OTE συνεχίζοντας να επενδύει παρά την κρίση», είπε ο Θ. Φαλάγγας «εισέρχεται στην αγορά του cloud, έχοντας μια ολοκληρωμένη service network στρατηγική».

Ο Θ. Φαλάγγας έκλεισε την παρουσίασή του κάνοντας ένα έξυπνο αστείο με το λεξάριθμο του κόστους, της κρίσης και του cloud computing που δίνει το 11888 -«τυχαίο; Δεν νομίζω».

«Μια βόλτα στο σύννεφο» θέλησε να πάει το κοινό του συνεδρίου και ο Σπύρος Λιώλης, Senior IS Architect and Strategic Consultant, HP EMEA, International Experts Team, ο οποίος επισήμανε στην παρουσίασή του ότι η πραγματική αξία δεν έγκειται στο τι φέρνει το cloud αλλά στο ποιες υπηρεσίες μπορούν να χτιστούν πάνω σε αυτό – υπηρεσίες που πραγματικά θα αλλάξουν τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε, καθώς θα καταργήσουν τα κάθε είδους όρια επικοινωνίας και πρόσβασης στην πληροφορία.

Στη συνέχεια ο Mick Mirallis, VP, Cloud Customer Solution Unit της CA Technology, αναφέρθηκε στο πώς μια εταιρεία μπορεί να αντλήσει οικονομική αξία από το cloud. όχι απλώς μειώνοντας σημαντικά το κόστος του ΙΤ, αλλά και αποκτώντας την ευελιξία και προσαρμοστικότητα που απαιτείται σήμερα για να επιβιώσει και να είναι κερδοφόρα. Οπως χαρακτηριστικά επισήμανε «Το cloud και το virtualization αλλάζει τον κόσμο του ΙΤ».

Στη σημαντική ενίσχυση των λειτουργιών του Ομίλου Elbisco, με αρωγό το Microsoft Dynamics AX 2009, αναφέρθηκε ο CFO του Ομίλου, Γιάννης Παπαδόπουλος, ο οποίος «κατεβαίνοντας από το σύννεφο», μίλησε για τις επιχειρηματικές ανάγκες αλλά και τις δυσκολίες υλοποίησης ενός έργου ERP, αλλά και για τη σημασία της επιλογής του κατάλληλου συνεργάτη. «Στην DIS βρήκαμε ένα πολύτιμο σύμμαχο για μια επιτυχημένη υλοποίηση», είπε χαρακτηριστικά.


Χτίζοντας κουλτούρα ηγεσίας
«Δεν είναι υπέροχη η τεχνολογία;». Με αυτή την ερώτηση προς το κοινό ξεκίνησε τη γεμάτη ενθουσιασμό και ενέργεια παρουσίασή του ο δεύτερος keynote ομιλητής, Harris Kern, Συγγραφέας & ΙΤ Leaders’ Mentor, με τίτλο «Don’t just exist. Leave a Legacy behind». Παρόλο που δήλωσε μεγάλος «φαν» της τεχνολογίας υποστήριξε εξ αρχής ότι το πιο σημαντικό είναι οι άνθρωποι και οι διαδικασίες. «Η τεχνολογία από μόνη της δεν είναι η απάντηση και σας το λέω με σιγουριά αυτό», είπε χαρακτηριστικά.

Επισήμανε επίσης ότι το περιβόητο «do more with less» είναι πάγιο αίτημα για το ΙΤ: «Οσο υπάρχω στο ΙΤ, πάντα η δουλειά που πρέπει να γίνει είναι περισσότερη από τους διαθέσιμους πόρους. Στο τέλος της ημέρας πρέπει να βγάλουμε περισσότερα χρήματα με τους υπάρχοντες ή και λιγότερους πόρους», είπε. Με μια σειρά από case study αλλά και προσωπικά παραδείγματα, ο H. Kern τόνισε τη σημασία της συνεχούς βελτίωσης με στόχο την αριστεία.

Επαναλάμβανε τακτικά ότι η υγεία και η καριέρα είναι τα δύο σημαντικότερα πράγματα -η οικογένεια είναι αυτονόητη- και για αυτό πρέπει να αποτελούν τις βασικές μας προτεραιότητες. Συνέχισε λέγοντας ότι απλώς το να θέτουμε στόχους δεν είναι αρκετό, αλλά πρέπει να σχεδιάζουμε τους στόχους αυτούς σωστά προκειμένου να μην αποτύχουμε. «Δεν είναι ΟΚ να αποτύχετε», τόνισε και παρότρυνε τους συνέδρους να «ζουν τη ζωή τους με την αίσθηση του επείγοντος». Η διαχείριση των στόχων και του χρόνου είναι το Α και το Ω, γιατί «ο χρόνος είναι χρήμα…». Και ολοκλήρωσε την παρουσίασή του λέγοντας ότι για να είναι κανείς ηγέτης πρέπει να θέλει να αφήσει μια «κληρονομιά» πίσω του, αλλιώς απλώς θα υπάρχει.

Αμέσως μετά την τόσο ενεργητική παρουσίαση του Harris Kern, ακολούθησε ένα πρωτότυπο, live leadership session με τη συμμετοχή του Παναγιώτης Ηλιόπουλου, IT Director του Ομίλου DSGi South East Europe και του συμβούλου ηγεσίας και coach, Βασίλη Αντωνά, και στόχο την ανάδειξη των βασικών αρχών που θα μεταμορφώσουν το στέλεχος Πληροφορικής σε ηγέτη. Η επικοινωνία, η ανατροφοδότηση, η παρακίνηση και το coaching.

Ο Π. Ηλιόπουλος, εκφράζοντας προσωπικές απόψεις, σκιαγράφησε τα λάθη που κάνουν οι Διευθυντές Πληροφορικής οι οποίοι χρησιμοποιούν συνήθως μία ξύλινη, τεχνική γλώσσα, αποτυγχάνουν να δώσουν στην ομάδα τους το σωστό feedback αλλά και τα σωστά κίνητρα, ώστε να δημιουργήσουν μία πραγματικά υψηλής απόδοσης ομάδα. Ο Π. Ηλιόπουλος τόνισε ότι όλα τα παραπάνω είναι πολύ σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξουν οι CIOs προκειμένου να γίνουν πραγματικοί ηγέτες.

Για τις σύγχρονες προκλήσεις του ΙΤ, οι οποίες περιλαμβάνουν την έλλειψη ολοκληρωμένου τρόπου ιεράρχησης των απαιτήσεων, το κόστος, την αδυναμία απεικόνισης του έργου και της αξίας του σε μια γλώσσα αντιληπτή από το business, προβλήματα project management και έλλειψη εργαλείων για στρατηγική επιλογή των έργων, μίλησε ο Δημήτρης Καλόφωνος, Business Development Manager της Intelli Solutions. «Καινοτομία είναι οι έξυπνες ιδέες να μπορούν να γίνουν υπηρεσίες», είπε χαρακτηριστικά δίνοντας το λόγο στον Vange Yianni, EMEA Subject Matter Expert for Compuware Changepoint, που εστίασε την παρουσίασή του σε συμβουλές προς τους CIO, προκειμένου να ανταποκριθούν στις παραπάνω προκλήσεις. Το σημαντικότερο είναι η σύνδεση των επενδύσεων με τις στρατηγικές προτεραιότητες του business, μέσα από τη δημιουργία ενός front desk που θα συγκεντρώνει τις απαιτήσεις και θα θέτει τις σωστές προτεραιότητες.

Ο Δημήτρης Χατζηγεωργίου, Business Development, SAP Hellas & Cyprus μίλησε στην παρουσίασή του τόσο για τις αλλαγές στο επιχειρείν αυτή την περίοδο της αβεβαιότητας, αλλά και τις τεχνολογικές τάσεις που διαμορφώνουν το παρόν και το μέλλον της Πληροφορικής: cloud computing, in-memory και mobile. Στη συνέχεια παρουσίασε τη στρατηγική της SAP, πεποίθηση της οποίας είναι ότι στο ΙΤ θα επικρατήσει ένα υβριδικό μοντέλο, με κάποιες υπηρεσίες να μεταφέρονται στο σύννεφο, και κάποιες να παραμένουν in-house.

Στο πώς λειτουργεί σήμερα στη νέα τάξη πραγμάτων η Πληροφορική, αναφέρθηκε ο Αλέξανδρος Χόλης, Sales Director της Relational, επισημαίνοντας ότι η τεχνολογία είναι νευραλγικός παράγοντας στην προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν το κόστος, να επιβιώσουν και να γίνουν leader. Είναι σημαντικό όμως κάθε έργο να αντιμετωπίζεται σαν επένδυση και όχι σαν κόστος.

Κλείνοντας τη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου, ο Χρήστος Βεντούρης, Technology Specialist της Symantec, μίλησε για το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας, επισημαίνοντας ότι οι επιθέσεις πλέον είναι στοχευμένες. Το πλέον ενδεικτικό παράδειγμα είναι η γνωστή υπόθεση STUXNET, ενός κακόβουλου κώδικα με στόχο τις υποδομές βιομηχανικού ελέγχου και την υποκλοπή δεδομένων από αυτές, ο οποίος εντόπιζε κενά ασφάλειας σε συστήματα Scada και διαδόθηκε μέσω USBs κ.λπ. Πέρα από τις πιθανές αδυναμίες των συστημάτων, το σημαντικότερο πρόβλημα όσον αφορά την ασφάλεια είναι η έλλειψη πολιτικών και η τήρηση αυτών των πολιτικών.


Πέντε λεπτά… ΔημοΣιότητας
Την ενότητα «Παρουσιάζοντας την αξία της Πληροφορικής καινοτομίας στο Δ.Σ.» ξεκίνησε ο Πέτρος Θεοδωράκης, ICT Director της ΔΕΣΦΑ. H πρότασή του αφορούσε την αξιοποίηση του videoconferencing για την επικοινωνία μεταξύ των απομακρυσμένων μεταξύ τους εργαζομένων της εταιρείας. Η σύντομη, περιεκτική και άκρως πειστική παρουσίασή του εστίασε σε τέσσερα μόλις σημεία: 1) τι ακριβώς είναι το videoconferencing, 2) σε ποιους απευθύνεται όσον αφορά τη ΔΕΣΦΑ, 3) πού και πότε θα γίνει η σχετική εγκατάσταση και 4) γιατί πρέπει να γίνει.

Στο τέταρτο αυτό σημείο αποτίμησε τη μείωση των λειτουργικών εξόδων στα 75.000 ευρώ το χρόνο, γεγονός που φέρνει το ROI σε μόλις 7 μήνες. Η πρόταση του Π. Θεοδωράκη ήταν διατυπωμένη στη γλώσσα του Business, to-the-point, ξεκάθαρη και ικανή για να πείσει κάθε CEO.

Ακολούθησε η παρουσίαση του Παράσχου Λάμπουση, Διευθυντή Πληροφορικής στον κλάδο Γαλακτοκομικών και Ποτών της Vivartia. Ο Π. Λαμπούσης εισηγήθηκε την εγκατάσταση Document Management System, πρόταση την οποία υποστήριξε με πολύ δελεαστικά οικονομικά στοιχεία. Δεδομένου ότι η εταιρεία εκδίδει 3.500 με 5.000 παραστατικά την ημέρα και το ετήσιο κόστος που επωμίζεται για την παράδοσή τους στους πελάτες της με κούριερ είναι 100.000 ευρώ, η εγκατάσταση λύσης DMS (κόστους 35.000 ευρώ) έχει ROI μικρότερο των 5 μήνων. Και σε αυτή την περίπτωση, τα «απλά μαθηματικά» αξιοποιήθηκαν ως γλώσσα στην οποία μπορούν να συνεννοηθούν άμεσα το ΙΤ και το Business.

Ο Ξενοφών Λιαπάκης, CIO της Interamerican, παρουσίασε ένα θέμα που αφορά τον εκσυγχρονισμό της αρχιτεκτονικής της Πληροφορικής σε κλάδους που λειτουργούν ακόμα βάσει συστημάτων legacy. Ο Ξ. Λιαπάκης εισηγήθηκε την ανάπτυξη portals και e-services που θα βελτιώσουν τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία σε πελάτες και πράκτορες-συνεργάτες της, ενώ παράλληλα θα μειώσουν τα κόστη και θα επιφέρουν ομογενοποίηση. Ενα από τα δελεαστικότερα στοιχεία της πρότασής του ήταν το γεγονός ότι το ίδιο μοντέλο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και για τον εκσυγχρονισμό των υπόλοιπων κλάδων.

Ο Στέφανος Μυτιληναίος, Επικεφαλής Στρατηγικής & Σχεδιασμού Τεχνολογιών Πληροφορικής του Ομίλου Eurobank EFG, παρέθεσε τέσσερις προϋποθέσεις οι οποίες πρέπει να συντρέχουν ώστε να επιτυγχάνεται στην πράξη η ευθυγράμμιση μεταξύ Businessκαι ΙΤ. H πρώτη είναι η καθιέρωση ενός φόρουμ συζήτησης, με αφορμή τη διαδικασία της κατάρτισης του προϋπολογισμού.

Η δεύτερη είναι η αμοιβαία δέσμευση και των δύο πλευρών στην ανάπτυξη business cases. Η τρίτη αφορά το IT και τη διαφάνεια των διαδικασιών του Supply Management, ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία της Διεύθυνσης Πληροφορικής. Τέλος, δεδομένου ότι δεν είναι δυνατή η απόλυτη εξάλειψη των αντιπαραθέσεων, θα πρέπει να υπάρχουν κάποιοι «έτοιμοι» μηχανισμοί για την επίλυσή τους (conflict resolution mechanisms).

Η τελική αξία του ΙΤ
Μετά τις εικονικές παρουσιάσεις προς το Δ.Σ., ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των CIOs και των διεθνών ομιλητών, με συντονιστή τον Αναστάσιο Αλέφαντο, Chairman itSMF Hellas & Διευθυντή ΙΤ&Τ Operations and Data Center Services του ΔΑΑ. Στην ερώτηση σχετικά με την αξία της καινοτομίας που επιφέρει η Πληροφορική για το Business, ο Thornton May επεσήμανε τη διαφορά μεταξύ καινοτομίας και ανακάλυψης.

Στην πρώτη περίπτωση, η ιδέα μετατρέπεται σε χρήματα ενώ, στη δεύτερη, τα χρήματα μετατρέπονται σε ιδέα. Η δουλειά της Διεύθυνσης Πληροφορικής είναι, σαφώς, η πρώτη. Ο Σ. Μυτιληναίος σχολίασε ότι, εξίσου σημαντικό με το να παρακολουθούμε τις εξελίξεις σε ιδέες και τεχνολογίες είναι και το να τις μοιραζόμαστε με το Business, στο οποίο και θα πρέπει να αφήνουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιθώριο συμμετοχής.

Στο ερώτημα σχετικά με το ποιοι λόγοι κάνουν τελικά την ευθυγράμμιση του Business με το ΙΤ τόσο δύσκολη, ο Π. Λαμπούσης αναφέρθηκε στην έλλειψη διαδικασιών και μεθόδων οργάνωσης που να διευκολύνουν την πραγματοποίηση προτάσεων από την πλευρά του ΙΤ.

Στην ίδια λογική, ο Harris Kern πρότεινε την ανάπτυξη ενός καταλόγου υπηρεσιών του ΙΤ βάσει του οποίου αυτές θα γίνονται διαθέσιμες στο Business. Τέλος, ο Thornton May υπενθύμισε την επιχειρησιακή αξία μιας συνήθειας χαρακτηριστικής των Ελλήνων: της συζήτησης. Ακόμα κι αν αυτό μας φέρνει -κάποιες φορές- σε αμηχανία, αποτελεί το πρώτο βήμα για την ευθυγράμμιση, πρόσθεσε ο Τ. May.


Η Πληροφορική στην υπηρεσία του Business
Μια σειρά από παρουσιάσεις ανέδειξαν λύσεις, τεχνολογίες και πρακτικές που δημιουργούν αξία για το Business κάθε επιχείρησης.

Ο Μάριος Φίλος, IT Manager των OK Anytime Markets, παρουσίασε την αξία των λύσεων Entersoft Business Suite και Entersoft Retail  που εγκατέστησε η εταιρεία, μέσω των οποίων έχει επιτευχθεί η ομογένεια σε επίπεδο δεδομένων και διαδικασιών, η ταχύτητα των συναλλαγών και το αναλυτικό και στοχευμένο reporting.

Ο Γιώργος Μητρόπουλος, Director Enabling Technologies της ICAP, παρουσίασε το Palo, ένα εργαλείο ανοικτού κώδικα το οποίο διευκολύνει τη διαδικασία του budgeting συνδυάζοντας τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά των πακέτων Business Intelligence με το γνώριμο interface των spreadsheets.

Ο Jamal Belhachemi, Business Development Manager South EMEA της VMWare, αναφέρθηκε στη μείωση της πολυπλοκότητας του ΙΤ και στο server consolidation ως δύο από τα βασικά μελήματα για μείωση κόστους και αύξηση της ευελιξίας.

Ο Γιώργος Ντόντος, Partner της InTTrust, πρότεινε την εστίαση στη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη βάσει των δυνατοτήτων του cloud ως επόμενο βήμα του virtualization του data center. Επεσήμανε παράλληλα την ανάγκη για ένα ενιαίο πλαίσιο διαχείρισης.

Ο Σπύρος Ρέτζεκας, ITS Department Head της Qualco, εστίασε στη σημασία, αλλά και την εξέλιξη, του οutsourcing. Στο εγγύς μέλλον, το outsourcing δεν θα αφορά πλέον τη μεταφορά παγίων (αφού όλα γίνονται στο cloud), θα χρεώνεται ανάλογα με τη χρήση, θα ορίζεται βάση επιχειρησιακών KPIs και θα αναδεικνύει το ΙΤ σε πλατφόρμα επιχειρησιακής λειτουργίας.

Ο Γιώργος Κουσίσης, Enterprise Account Manager της HP Software & Solutions, παρέθεσε 10 λόγους υπέρ της αυτοματοποίησης των διαδικασιών του ΙΤ, μεταξύ των οποίων η αυτοματοποίηση της επίλυσης προβλημάτων, η ενδυνάμωση του frontline προσωπικού ώστε να είναι σε θέση να επιλύει περισσότερα προβλήματα και η καθιέρωση συγκεκριμένης διαδικασίας βάσει της οποίας θα πραγματοποιούνται οι όποιες αλλαγές.

Ευκαιρίες Διαφορoπoίησης
Ο Φώτης Καρώνης, Αντιπρόεδρος Πληροφορικής της Everything Everywhere (joint venture των Orange και T-Mobile στη Μ. Βρετανία), προσέγγισε το θέμα της καινοτομίας της Πληροφορικής κάνοντας τη διάκριση μεταξύ του τι αποτελεί, τελικά, παράγοντα διαφοροποίησης για μια επιχείρηση. Παίρνοντας ως παράδειγμα τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, επεσήμανε ότι η υποδομή δικτύου και τα σχετικά πάγια δεν αποτελούν επί της ουσίας στοιχείο διαφοροποίησης.

Η παραπάνω συνειδητοποίηση δικαιολογεί και το joint venture μεταξύ δύο ανταγωνιστριών εταιρειών. Παράλληλα, η ενοποίηση της υποδομής οδηγεί σε εξοικονόμηση 1,5 δισ. λιρών μέσα σε λίγα χρόνια. Πεδίο διαφοροποίησης και επίκεντρο της προσοχής αποτελούν οι δυνατότητες της Πληροφορικής όσον αφορά τη διαμόρφωση της τελικής εμπειρίας του χρήστη και τις υπηρεσίες που μας επιτρέπει να του διαθέσουμε, δημιουργώντας κέρδη για την εταιρεία.