To netweek και η Boussias Communications διεξήγαγε με μεγάλη επιτυχία το πρώτο ψηφιακό IT Infrastructure Operations & Cloud Conference, με θέμα: «Enabling Digital Business in the Cloud Era and on Adverse Conditions».

To IT Infrastructure Operations & Cloud Conference ’20 εστίασε στο πώς οι τεχνολογίες αιχμής, ειδικότερα το Cloud, μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία βιώσιμων και αποτελεσματικών Operations για τις επιχειρήσεις. Η πανδημία Covid-19 συνέβαλε στο να αναδειχθεί εμφατικά ο ρόλος των υποδομών IT και του Cloud, τόσο στην αποδοτική λειτουργία, όσο και στην Ανθεκτικότητα και Ευελιξία των οργανισμών.

Εξάλλου, το IT Infrastructure Operations & Cloud Conference ’20 είναι το πρώτο συνέδριο της σειράς που διεξάγεται με τη μορφή Digital Conference, ως αποτέλεσμα των αλλαγών που έχουν επέλθει λόγω της πανδημίας COVID-19. Με τον τρόπο αυτό, το ίδιο το συνέδριο αποτέλεσε ζωντανό παράδειγμα της ευελιξίας που προσφέρει το Cloud Computing και των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η επιλογή των κατάλληλων υποδομών, προκειμένου τα Operations να είναι αποτελεσματικά. H Boussias Communications, ηγέτης στη διεξαγωγή επιχειρηματικών συνεδρίων στην Ελλάδα, διοργάνωσε ένα μεστό σε περιεχόμενο ψηφιακό συνέδριο που προσέφερε γνώση, βήμα για να ακουστούν ενδιαφέρουσες και πρωτοποριακές απόψεις, να παρουσιαστούν λύσεις, όπως και ευκαιρίες networking στα στελέχη που συμμετείχαν, ή το παρακολούθησαν.

Το IT Infrastructure Operations & Cloud Conference: «Enabling Digital Business in the Cloud Era and on Adverse Conditions» διεξήχθη σε δύο ημέρες, 3-4 Ιουνίου 2020. Τον συντονισμό του συνεδρίου έκανε ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Μαρκέτος.

Οι προκλήσεις – o αντίκτυπος της COVID-19
Κατά την πρώτη ημέρα του συνεδρίου αναλύθηκαν οι προκλήσεις που θέτει η πανδημία COVID-19, οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην επιχειρηματική κουλτούρα και στη στρατηγική. Στο ίδιο πλαίσιο, αναπτύχθηκε η επίδραση των αλλαγών στο προσωπικό και η μέριμνα που πρέπει να δείξουν τα τμήματα HR με στόχο την αξιοποίηση της δυναμικής των εργαζομένων.

Ο Γιάννης Χατζηθεοδoσίου, Πρόεδρος, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Mega Brokers A.E, στην εναρκτήρια ομιλία του συνεδρίου, τόνισε το ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στην ανάσχεση του κύματος ύφεσης και απολύσεων. Το Επιμελητήριο ήταν έτοιμο να διαχειριστεί την κρίση και εστίασε στην ενημέρωση των επαγγελματιών. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε εκτενώς στην ευκαιρία -η οποία μετασχηματίζεται σε ανάγκη με την πάροδο του χρόνου- που προσφέρει η ανάπτυξη e-shop, το οποίο μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με το φυσικό κατάστημα. Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι, το κόστος της κατασκευής e-shop είναι σχεδόν το 1/10 της επένδυσης που χρειάζεται για την εκμάθηση της σωστής λειτουργίας ενός ψηφιακού καταστήματος, ενώ τόνισε ότι γενεσιουργός αιτία της απροθυμίας κατασκευής και λειτουργίας e-shop από τους επαγγελματίες είναι η απουσία γνώσης.

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής & Διευθυντής, Εργαστήριο ELTRUN, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο γίνεται, σε 36 βήματα, η οργάνωση του ψηφιακού μετασχηματισμού μιας επιχείρησης και η αξιολόγηση της ωριμότητάς του. Ο Καθηγητής παρουσίασε τέσσερα case studies με τους τρόπους αντίδρασης, μέσω των Operations ψηφιακού μετασχηματισμού, επιχειρήσεων διαφόρων κλάδων, στην πανδημία COVID-19.

Ο Dr. Οδυσσέας Πυροβολάκης, Programme Officer, DG Connect – Cloud & Software Unit, European Commission, έδωσε την πληροφορία ότι η διείσδυση του Cloud στην Ελλάδα είναι 7%. Ως εκ τούτου, περιθώριο ανάπτυξης υπάρχει και είναι αναγκαία η διαμόρφωση στρατηγικής στον τομέα από την Ελλάδα. Όπως τόνισε ο πρώτος keynote speaker του Συνεδρίου, η ΕΕ θα επενδύσει για το ευρωπαΪκό ομοσπονδιακό Cloud την περίοδο 2021-2027 περί τα €2 δισ., ενώ με τις επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα και τα κράτη, η συνολική επένδυση σε υποδομές και υπηρεσίες αναμένεται να φτάσει σε ύψος €4-6 δισ. O Δημήτρης Τζούρος, Market Development Sales Manager for Greece & South Eastern Europe, Citrix, εστίασε στο παρόν και στους άμεσους και αποτελεσματικούς τρόπους αντίδρασης των επιχειρήσεων στις προκλήσεις που θέτει η COVID-19. To Citric Workspace είναι ένας ψηφιακός virtual χώρος εργασίας που προσφέρει ασφαλές, εύχρηστο και ευέλικτο περιβάλλον στους εργαζόμενους επιχειρήσεων αποφορτίζοντας το τμήμα IT. Καθώς το CW χρησιμοποιεί υποδομές Cloud είναι αστραπιαία επεκτάσιμο και υποστηρίζει εργασία από οπουδήποτε στον πλανήτη. Ως εκ τούτου, τα οφέλη από την υιοθέτηση του σε συνθήκες με ισχυρά χαρακτηριστικά μεταβλητότητας είναι πολλαπλά και πολυεπίπεδα.

Ο καθηγητής George Ghinea, Professor in Multiple Sensorial Media Computing, Department of Computer Science, Brunel University, στην keynote ομιλία του, αναφέρθηκε στις τάσεις που παρατηρούνται στη δημιουργία cross-platform applications. Κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη cross-platform εφαρμογών είναι η ασυμβατότητα ανάμεσα στις κύριες πλατφόρμες, (όπως οι iOS, Android, Windows και Mac OS), η απαίτηση για γνώση πολλαπλών γλωσσών προγραμματισμού και οι ιδιαίτερες πρακτικές που απαιτούν οι μεγάλοι platform providers. H χρησιμότητα των platform-agnostic συστημάτων ανάπτυξης φάνηκε με την COVID-19. O Καθηγητής αναφέρθηκε στην ανάπτυξη και διάθεση του πηγαίου κώδικα εφαρμογών για την ιχνηλάτηση και τον περιορισμό έκθεσης στον κορωνοϊό, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το Υπ. Υγείας του Ισραήλ. Κύρια τεχνολογία ανάπτυξης συμβατών εφαρμογών είναι η Adobe Air, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Καθηγητής.

Το μέλλον στο Cloud – Στρατηγικές, προσεγγίσεις, ανθρωποκεντρικά κίνητρα
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η συζήτηση που ακολούθησε στο ψηφιακό πάνελ με θέμα «Looking at the Future via Cloud – Strategies, Approaches, Human-Centered Drivers» και συμπληρωσε με ιδανικό τρόπο τις τοποθετήσεις που προηγήθηκαν. Ο Δαμιανός Χαραλαμπίδης, Group Chief Digital Officer and Head of Retail Banking Products, Alpha Bank, τόνισε ότι στην παρούσα φάση οι τράπεζες αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να πρέπει να διαχειριστούν νέα κόκκινα δάνεια λόγω της COVID-19. Σε ό,τι αφορά την αντίδραση στις νέες συνθήκες, ο κ. Χαραλαμπίδης ανέφερε ότι η Alpha Bank, σε ελάχιστες ημέρες, κατάφερε να λειτουργεί απομακρυσμένα κατά 95%! Η χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών σημαίνει καλύτερες υπηρεσίες για τους πελάτες, μικρότερο κόστος για τις τράπεζες, με το ζητούμενο να είναι πώς θα εξασφαλιστεί ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα ψηφιακά δίκτυα. Προέβλεψε ότι, η τηλεργασία θα καθιερωθεί και ότι η χρήση Cloud θα είναι πιο μόνιμη. Για την περαιτέρω υιοθέτησή του όμως, απαιτείται να δοθούν σχετικές άδειες από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Ο Μιχαλής Σπανός, Group CIO, Euromedica Group, έθεσε το ερώτημα, «κάτα πόσο είμαστε έτοιμοι τεχνολογικά και ψυχολογικά για την τηλεργασία». Ο όμιλος Euromedica αντέδρασε με επιτυχία στην απόλυτη μορφή του business disruption που έφερε η COVID-19. Προέβλεψε ότι η τηλεϊατρική θα εξελιχθεί και θα διαδοθεί, ειδικά για ευπαθείς ομάδες πληθυσμού. Η ελαχιστοποίηση ανταλλαγής εγγράφων, η καθιέρωση της ψηφιακής υπογραφής και η ψηφιακή προσκόμιση ιατρικού φακέλου είναι τα επόμενα βήματα για τον κλάδο της υγείας. Ο Μιχάλης Τσαρμπόπουλος, Group Chief Digital Officer, Head of GTB, Eurobank, είπε ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την περαιτέρω καθιέρωση ψηφιακής μορφής υπηρεσιών είναι ο άνθρωπος. Απαιτείται εκπαίδευση, τόσο για τον κόσμο όσο και για το προσωπικό. «Η εκπαίδευση αποτελεί μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού», τόνισε.


Workshop
Στο workshop «Business Continuity – Plan and Scenarios» που ακολούθησε, ο Νίκος Γιαννόπουλος, Senior Market Development Sales Engineer SEE, Citrix Systems Greece, παρουσίασε τα οφέλη για το Business Continuity στα οποία οδηγεί η χρήση του Citrix Cloud. Τα Citrix Virtual Apps and Desktops Service (CVADS) μπορούν να μεταβάλλονται με δυναμικά και παράλληλα με τις απαιτήσεις, είναι περισσότερο ευέλικτα από το παρωχημένο VPN, καθώς κάνουν δυνατό το management συσκευών και παρέχουν δυνατότητες οργάνωσης και ασφαλούς λειτουργίας των SaaS.

Μετάβαση στο Cloud: Οι τακτικές και οι κίνδυνοί για την ασφάλεια
Κατά τη δεύτερη ημέρα του ψηφιακού συνεδρίου διερευνήθηκαν οι βιώσιμες στρατηγικές IT Governance και πώς αυτές μπορούν να διαμορφωθούν στις επιμέρους διαδικασίες, έτσι ώστε, με εργαλείο τη μετάβαση στο Cloud, να αποδώσουν μια σειρά από οφέλη, όπως είναι η διαχείριση οικονομιών κλίμακας, η καλύτερη εμπειρία του πελάτη και η επέκταση της επιχειρηματικής αρχιτεκτονικής. Η ευθυγράμμιση του IT με τους εταιρικούς στόχους υπό κανονικές συνθήκες, αλλά και σε έκτακτες, όπως αυτές της πανδημίας COVID-19, συζητήθηκε.

Ο διεθνής ομιλητής για την τεχνολογία, τη στρατηγική, το IT και τον μετασχηματισμό, George Tunnicliffe, συμβούλευσε ότι το πάθος και η σταθερότητα είναι κλειδιά για την επιτυχία και ότι σε πολλές περιπτώσεις η αλλαγή τρόπου σκέψης είναι ο τρόπος για την επίτευξη του μέγιστου δυνατού αποτελέσματος. Οι αλλαγές δεν λαμβάνουν χώρα ευθύγραμμα, αλλά περιλαμβάνουν πολλά διαφορετικά στάδια, με διαφορετικά συναισθήματα και αντιδράσεις προκειμένου να ενσωματωθούν. Ανάμεσα στις προϋποθέσεις, για να επιτευχθούν σε έναν οργανισμό, είναι η εμπλοκή της διοίκησης και των μετόχων, όπως και του IT.

O Robert Jan Van Der Horst, Partner, Q7 Consulting, Former CIO, Centrient Pharmaceuticals, έδειξε, μέσα από τη σύγκριση των IT Infrastructures δύο φαρμακευτικών εταιρειών, τις διαφορές ανάμεσά τους, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μετάβασης στο Cloud τα προηγούμενα χρόνια για τη μια εκ των δύο. Ανέφερε ότι, η κατάσταση που δημιουργήθηκε, λόγω της COVID-19, ήταν ένα πρακτικό τεστ σε ό,τι αφορά την ικανότητα disaster recovery για τις εταιρείες, για να καταλήξει στην προτροπή της εγκατάλειψης του κλασικού μοντέλου. Ο Γιάννης Λιάπης, IT Solutions Sales Manager, Cloud & AI, Huawei, μίλησε για τις end-to-end solutions της Huawei για το Cloud. O κ. Λιάπης τόνισε τα οφέλη που προέρχονται από την υιοθέτηση ARM-based επεξεργαστών και GPUs στα συστήματά της, τα οποία είναι architecture-independent, ενώ η μετάβαση στο Cloud μπορεί να γίνει «με ένα κλικ», λόγω των predefined υπηρεσιών που προσφέρει η Huawei.

Οι νέοι επεξεργαστές και GPUs που χρησιμοποιούνται, δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσφέρει ισχυρότερα συστήματα και καλύτερες υπηρεσίες, όπως και να χρησιμοποιεί αποδοτικότερα την τεχνητή νοημοσύνη, μέσω αποκλειστικού επεξεργαστή για το AI.

Business Value & Orchestration of Cloud Actionable Tactics
Η συζήτηση που ακολούθησε περιελάμβανε στελέχη από διαφορετικούς κλάδους καλύπτοντας ευρύ φάσμα της οικονομίας. Ο Elias N. Kyriakakis, Board-of-Directors Member, Grecotel S.A, έθεσε τους προβληματισμούς του για τον τουρισμό την αμέσως επόμενη περίοδο, με «virtual εργαζόμενους και virtual επισκέπτες», όπως τόνισε χαρακτηριστικά. Ο Αλέξανδρος Ζιώμας, Director of IT&T Business Unit, Athens International Airport, ενημέρωσε ότι οι υπηρεσίες του αεροδρομίου είναι κατά 20% στο Cloud. Πολιτική του Business Unit που ηγείται ο κ. Ζιώμας είναι η υποστήριξη της εργασίας από το σπίτι. Ο Γιώργος Μαρίνος, Head of Digital Transformation Division, National Bank of Greece, περιέγραψε την πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της τράπεζας, η οποία διανύει το τρίτο έτος. Ο κ. Μαρίνος τόνισε την έλλειψη στελεχών πληροφορικής, η οποία οδηγεί στην μετεκπαίδευση των ήδη εργαζομένων στην τράπεζα, προκειμένου να υλοποιηθούν οι τεχνολογικές αλλαγές που οδηγούν στην εξωστρέφεια. Τόνισε ότι, το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο αποτελεί «κοινό εμπόδιο» για τις τράπεζες σε ό,τι αφορά τη μετάβαση στο Cloud. Ο Παναγιώτης Αδαμαντιάδης, Retail Commercial Director, Alfa Pastry, περιέγραψε την υιοθέτηση της αδιανόητης, μέχρι προ COVID-19, τηλεδιάσκεψης από την εταιρεία και τους πελάτες της. Ο Γιώργος Κατσουράνης, Assistant General Manager, Human Resources Business Partners & Talent Acquisition, Tράπεζα Πειραιώς, μίλησε για το πόσο καθοριστικό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι το Cloud. Κατά την τοποθέτησή του τόνισε ότι, το IT έχει μεν πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά τις εξελίξεις κινεί το management.

Failure Analysis και λύσεις που λειτουργούν
Ο τελευταίος keynote ομιλητής του συνεδρίου, ο Ali Moinuddin, Managing Director Europe, Uptime Institute, παρουσίασε έρευνες, μέσα από τις οποίες προκύπτει το συμπέρασμα ότι, οι δύο κυριότερες αιτίες αποτυχίας παροχής υπηρεσιών, τόσο στον δημόσιο τομέα, όσο και σε ιδιωτικούς οργανισμούς, είναι η διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος και δικτύων. Ο Ali Moinuddin τόνισε ότι, δεν είναι η ενδεδειγμένη λύση να γίνεται η διαπίστωση των ευπαθειών στην πράξη, αλλά μέσω ειδικών framework, τα οποία εξετάζουν ένα ευρύ φάσμα παραμέτρων λειτουργίας των οργανισμών που παρέχουν υπηρεσίες.

Τις προτάσεις ελέγχου, που πρότεινε ο keynote ομιλητής, συμπλήρωσε ιδανικά η συζήτηση που ακολούθησε, με θέμα τις ψηφιακές λύσεις που ικανοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τους εκάστοτε επιχειρηματικούς στόχους. Ο Σάββας Τορτοπίδης, Chief Information Officer, Δ. Μασούτης ΑΕ, τόνισε ότι το IT πρέπει να καταλαβαίνει επιχειρησιακά το business και την κατεύθυνση των εξελίξεων. Η Δ. Μασούτης έδωσε βαρύτητα στο e-commerce επιτυγχάνοντας να λανσάρει το e-shop νωρίτερα από ό,τι ήταν προγραμματισμένο, έστω και με τη διαθέσιμη, έως εκείνη τη στιγμή, λειτουργικότητα, χάρη στη χρήση Cloud και Agile παραμετροποίησης. Ο Dr. Χαρίτων Ευσταθιάδης, Group Head of Technology, Medochemie εξήγησε ότι, καίριας σημασίας είναι η κατανόηση και επικοινωνία με τη διοίκηση των πλεονεκτημάτων από τη μετάβαση στο Cloud, όπως αντίστοιχα, στο παρελθόν, η απαίτηση αφορούσε την απόκτηση on-premise set-up.

O Παναγιώτης Διονυσίου, Head of Technology, C.A.Papaellinas Group, θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό ο εξοπλισμός να χρησιμοποιείται με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν, θέτοντας ως προτεραιότητα την εστίαση στο mobile.

O Αντώνης Αντωνιάδης, Founder, SNR Solutions, επεσήμανε τα οφέλη από τη συμμετοχή του IT στον σχεδιασμό και υπογράμμισε την ανάγκη χρήσης Data Analysts από τις εταιρείες, προκείμενου να αξιοποιήσουν δεδομένα που ήδη διαθέτουν.