O Πάνος Νικολόπουλος, IT Manager της MAPFRE Asistencia, αναλύει τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ένας CIO που δραστηριοποιείται στο ασφαλιστικό κλάδο.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το ΙΤ είναι (ή θα έπρεπε να είναι) τόσο κοντά στο Business όσο ποτέ άλλοτε. Από το reporting στο top management και στη συμμετοχή στον στρατηγικό σχεδιασμό, μέχρι τις πιο απλές παραδοσιακές διαδικασίες. Επίσης, για να μπορέσεις να μεταφράσεις σωστά τον τεράστιο όγκο δεδομένων σε πραγματική πληροφορία απαιτείται γνώση και ικανότητα και το σύγχρονο ΙΤ μπορεί να συνεισφέρει με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Πρέπει, όμως, να γνωρίζει το αντικείμενο – το business. Διαφορετικά, τίθεται θέμα υψηλού ρίσκου, ακόμα και σε μεγάλες επενδύσεις. Πιστεύω, μάλιστα, ότι η αναγνώριση της σημασίας να βρίσκεται ο ΙΤ Manager κοντά στο business είναι καθολική πλέον. Παλαιότερα, ο «μηχανογράφος» ήταν ένας περίεργος high-tech τύπος που δεν τον έκαναν και ιδιαίτερη παρέα οι υπόλοιποι managers… Πλέον, είναι από τους πρώτους που θα συμβουλευτούν για μια νέα επιχειρηματική ιδέα ή διαδικασία. Αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.

Προκλήσεις
O κύριος προβληματισμός μας εστιάζεται στα θέματα της ασφάλειας. Οι απαιτήσεις του τελικού χρήστη για διαθεσιμότητα της πληροφορίας -ακόμα και σε πραγματικό χρόνο- επιβάλουν να ανοίξεις το σύστημά σου, δίνοντας, όμως, έμφαση και προτεραιότητα στην ασφάλειά του. Οι ιδιαιτερότητες του ασφαλιστικού κλάδου μπορεί να λογιστούν και ως προκλήσεις. Η MAPFRE, ως εταιρεία που δραστηριοποιείται και στον κλάδο βοήθειας, αποτελεί το πρώτο σημείο επαφής του ασφαλισμένου τη στιγμή που χρειάζεται βοήθεια. Η εμπειρία μας έως τώρα, μας έχει δείξει ότι αυτή η επικοινωνία αποδεικνύεται καθοριστική για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αυτή είναι, ίσως, και η μεγαλύτερη πρόκληση την οποία καλείται κάθε φορά η MAPFRE να αντιμετωπίσει: άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση 24 ώρες το 24ωρο. Πρόκληση επίσης αποτελεί το customization των ασφαλιστικών προϊόντων στις ανάγκες του ασφαλισμένου καθώς απαιτεί ένα ευέλικτο ασφαλιστικό σύστημα, ενώ το κανάλι πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων μέσω internet και οι mobile εφαρμογές διεκδικούν μεγάλο μέρος της προσοχής μας.

Ανταγωνιστικότητα μέσω της τεχνολογίας
Η MAPFRE είναι μια εταιρεία που επενδύει εδώ και δεκαετίες στην υψηλή τεχνολογία, κατέχοντας τεράστια τεχνογνωσία. Στην Ελλάδα, ήμασταν οι πρώτοι που το 1998 εφαρμόσαμε τη «Φροντίδα Ατυχήματος» με τη λήψη ψηφιακών φωτογραφιών του τόπου του ατυχήματος και των εμπλεκόμενων, καθιερώνοντας αυτή τη διαδικασία σε όλο τον Κλάδο Βοήθειας. Εδώ και δύο έτη η MAPFRE καινοτομεί, εισάγοντας στην ελληνική αγορά Βοηθείας, την Ηλεκτρονική Συμπλήρωση της Δήλωσης Ατυχήματος: η καταγραφή όλων των στοιχείων του περιστατικού (σχεδιάγραμμα, δηλώσεις, φωτογραφίες, κ.α.) πραγματοποιείται από τον οδηγό της εταιρείας μας, με tablet pc και όλα τα στοιχεία, μαζί με τις φωτογραφίες του ατυχήματος αποστέλλονται μέσω mobile internet πίσω στον server της εταιρείας μας.

Οι πελάτες μας μπορούν να ενημερωθούν σε πραγματικό χρόνο μέσω web services ή να κάνουν download τα στοιχεία αυτά μέσα από το portal της εταιρείας. Η υπηρεσία αυτή βραβεύτηκε φέτος στα BITE Awards (Business IT Excellence Awards) στην ειδική ενότητα «Σύνδεση ΙΤ με Επιχειρηματική Στρατηγική» και συγκεκριμένα στην κατηγορία «Καινοτομία/ Δημιουργικότητα/ Ευρηματικότητα». Επίσης, με το λογισμικό μας FUTURA Fleet Management μειώσαμε εντυπωσιακά τον χρόνο άφιξης στο περιστατικό (με μέσο όρο τα 20 λεπτά), ενώ, πλέον, διαθέτουμε στους εταιρικούς μας πελάτες την mobile εφαρμογή MAiassist (fully customized) για iOS, Android, & Blackberry για πραγματοποίηση αιτήματος Οδικής Βοήθειας από κινητό τηλέφωνο. Και πιστεύω ότι συνεχίζουμε να είμαστε πρωτοπόροι: αυτή την περίοδο δοκιμάζουμε πιλοτικά τη φωνητική πληκτρολόγηση για την συμπλήρωση της περιγραφής της δήλωσης… δεν σταματάμε λοιπόν να βελτιώνουμε το ΙΤ – για το business.