Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στους αποδέκτες της πλατφόρμας Watson Assistant for Citizens, την οποία θα διαθέσει δωρεάν και για διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών η IBM σε κυβερνήσεις, οργανισμούς υγειονομικής περίθαλψης και ακαδημαϊκά ιδρύματα ανά τον κόσμο, αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη για την άμεση ενημέρωση των πολιτών σε θέματα που σχετίζονται με τον κορονοϊό.

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα συνδυάζει τις δυνατότητες του Watson Assistant, τις τεχνολογίες  Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας του Τομέα Έρευνας της IBM, καθώς και τις τεχνολογίες αναζήτησης IBM Watson Discovery, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, προκειμένου να προσφέρει απαντήσεις σε συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με τον ιό και την εξ αυτού πανδημία.

Σ. Πουλίδας: Πάγια δέσμευση της IBM να συμβάλλει σε πρωτοβουλίες που έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία
«Η εν λόγω συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανταποκρίνεται στην πάγια δέσμευση της ΙΒΜ να συμβάλλει με κορυφαίες υπηρεσίες και προηγμένες τεχνολογίες -όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και το Cloud- σε πρωτοβουλίες που έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Είμαστε υπερήφανοι που συνεισφέρουμε  προς την κατεύθυνση της υποστήριξης των άμεσων ενεργειών που έχει αναλάβει  το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο την επιτάχυνση της απόκρισης σε ερωτήματα που άπτονται του COVID-19» δήλωσε σχετικά ο Σπύρος Πουλίδας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΙΒΜ για Ελλάδα και Κύπρο.

Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Αξιοποιούμε όλα τα εργαλεία για την αντιμετώπιση του COVID-19
Κύκλοι του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δήλωσαν, από την πλευρά τους στο NetFAX, γι’ αυτή τη συνεργασία, πως «στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Digital Solidarity, το υπουργείο αξιοποιεί όλα τα δυνατά εργαλεία για την αντιμετώπιση της κρίσης του COVID-19. Τεχνολογίες που ενισχύουν την ποιότητα της ενημέρωσης, την καλύτερη πληροφόρηση και την άμεση επικοινωνία του κοινού είναι απολύτως απαραίτητες για τη διαχείριση αυτής της δύσκολης κατάστασης».

Η πλατφόρμα Watson Assistant for Citizens αυτοματοποιεί απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις που διατυπώνονται μέσω τηλεφώνου ή γραπτού μηνύματος σχετικά με τον κορονοϊό, όπως «Ποια είναι τα συμπτώματα;», «Πώς καθαρίζω το σπίτι σωστά;» και «Πώς προστατεύω τον εαυτό μου;» Η αρχική λύση διατίθεται στα αγγλικά και τα ισπανικά, ενώ μπορεί να προσαρμοστεί σε 13 ακόμη γλώσσες, περιλαμβανομένης και της ελληνικής.