Τα σχέδιά της για το μέλλον, τις καινοτομίες της και τα τελευταία προϊόντα της και λύσεις παρουσίασε η Konica Minolta στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνάντησής της με τους συνεργάτες της στην Ευρώπη, European Leadership Campus (ELC), η οποία φέτος έλαβε χώρα στη Κοπεγχάγη, στις 18 Οκτωβρίου. Φέτος, στη μεγαλύτερη πανευρωπαϊκή συνάντηση των συνεργατών της Konica Minolta παραβρέθηκαν πάνω από 1.200 συμμετέχοντες από 50 χώρες, μαζί με την παρουσία, για πρώτη φορά, εκπροσώπων του Τύπου (και του NetFAX).

Με κεντρικό σλόγκαν «Rethink Your Scope», το φετινό ELC αποτέλεσε ένα φόρουμ ανταλλαγής απόψεων και διερεύνησης των αναγκών της αγοράς, προσκαλώντας τους συνεργάτες της εταιρείας να εξετάσουν τις προκλήσεις και ευκαιρίες που διανοίγονται γι’ αυτούς και τους πελάτες τους, μέσα από το ψηφιακό μετασχηματισμό και τις λύσεις της εταιρείας, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Keiji Οkamoto, πρόεδρος της Konica Minolta Business Solutions Europe.

Ο CEO και πρόεδρος της εταιρείας, Shoi Yamana, εστίασε από την πλευρά του στον μετασχηματισμό που βιώνει ο κλάδος, επισημαίνοντας την ετοιμότητα της εταιρείας του για αυτήν την αλλαγή, και την ανάγκη ανταπόκρισης όχι τόσο στις τρέχουσες, αλλά, κυρίως, στις μελλοντικές ανάγκες των πελατών. Παράλληλα, συνόψισε την κουλτούρα της Konica Minolta στη νέα εποχή σε δύο ιαπωνικές λέξεις: “Mitai” και “Ikigai”.

Το πρώτο εκφράζει την ανάγκη των πελατών να βρουν αυτό που θα ικανοποιεί τις ανάγκες τους, ενώ το δεύτερο αποτυπώνει το δημιουργικό τρόπο ζωής και εργασίας. Και τα δύο συμπληρώνουν το όραμα της εταιρείας να προχωρά μπροστά, χωρίς να ξεχνά από πού προήλθε, ενσωματώνοντας όλη την προηγούμενη τεχνογνωσία και ιστορία της στο νέο ψηφιακό κόσμο.

Αυτή ήταν και η γενική εικόνα που απόπνεε όλο το στήσιμο των λύσεων και προϊόντων της στο εκθεσιακό χώρο του event. «Βαριές» συσκευές για βιομηχανική εκτύπωση, δίπλα σε εκτυπωτικά προϊόντα που συναντά κανείς σε μεγάλες εκθέσεις του χώρου (όπως είναι η CES και η IFA), συσκευές που μπορούν να δημιουργήσουν τρισδιάστατα εφέ στις εκτυπώσεις, αλλά και πιο ολοκληρωμένες λύσεις, όπως το Workplace Hub.

Workplace Hub, η ναυαρχίδα της εταιρείας
Το WorkplaceHub, η αιχμή του δόρατος της εταιρείας, με μια πρώτη ματιά σου δίνει την αίσθηση μιας κλασικής επαγγελματικής πολυσυσκευής για γραφεία, με δυνατότητες εκτύπωσης και scanning. Ωστόσο, το δυναμικό που κρύβει μέσα του είναι πολύ μεγαλύτερο: πρόκειται για έναν server με δυνατότητα μεταφοράς δεδομένων στο cloud, λειτουργίες ασύρματης δικτύωσης που επιτρέπουν τη ρύθμιση των δικαιωμάτων πρόσβασης και της ταχύτητας σύνδεσης, ενσωματωμένη προστασία, δυνατότητα έξυπνης αποστολής εγγράφων (για παράδειγμα, σε συγκεκριμένα mailboxes) και εκτύπωσης επαγγελματικών καρτών.

Ωστόσο, για να μπορέσει να καταλάβει κανείς τι είναι το Workplace Hub και τι προσφέρει στο σύγχρονο γραφείο, θα πρέπει να το δει ως ολότητα και όχι εξετάζοντας μόνο τις επιμέρους δυνατότητές του. «Το Workplace Hub κάνει πραγματικότητα το όραμά μας για ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας, επιτρέποντας τη διαχείριση όλων των πόρων μιας επιχείρησης – άνθρωποι, συσκευές, χώροι – από ένα κεντρικό σημείο» τόνισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Keiji Οkamoto, πρόεδρος της Konica Minolta Business Solutions Europe, δίνοντας το στίγμα του.

Σε αντίστοιχο κλίμα κινήθηκε και ο Ikuo Nakagawa (Indy), Senior Executive Officer και Group CIO της Konica Minolta, ο οποίος μας είπε ότι στόχος της Konica Minolta είναι η εταιρεία να αποτελέσει τον leader στο χώρο του connected workplace. Ανέφερε ότι σήμερα η εταιρεία του κάνει 800 εκατ. δολάρια τζίρο στον τομέα των services σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ στρέφεται δυναμικά στο χώρα του data driven business, όπου δραστηριοποιούνται ήδη μεγαθήρια του χώρου, όπως η IBM και η Accenture.

Σύμφωνα με τον Indy, το Workspace Hub πωλείται ήδη σε 20 χώρες – οι Γαλλία και Γερμανία κρατάνε τα ηνία στην Ευρώπη. Η Ελλάδα, όπως μας είπαν εκπρόσωποι της εταιρείας, βρίσκονται στο δεύτερο «κύμα» κυκλοφορίας του Workplace Hub, το λανσάρισμα του οποίου στην ελληνική αγορά αναμένεται να γίνει στο πλαίσιο του επερχόμενου Κοnica Minolta Innovation Day (διεξάγεται στις 7 Νοεμβρίου στο ΚΠΙΣΝ).

Καινοτομία πάνω από όλα
Παράλληλα με το Workspace Hub, οι συνεργάτες της εταιρείας είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά και να πάρουν μια πρώτη γεύση από τις τελευταίες καινοτομίες της Κοnica Minolta, όπως τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας τα οποία μπορούν να βρουν εφαρμογή στη γραμμή παραγωγής, βοηθώντας τους εργαζομένους να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους. Πνευματική ιδιοκτησία της Konica Minolta και συγκεκριμένα του Konica Minolta Business Innovation Center, τα «έξυπνα» γυαλιά υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μαθαίνουν και μοιράζονται γνώση, που εργάζονται, που συντηρούν και επισκευάζουν πολύπλοκες μηχανές.

Ο κάτοχός τους θα μπορεί, για παράδειγμα, να καθοδηγείται εξ αποστάσεως, με εικόνα και ήχο, από έμπειρους τεχνικούς και εξειδικευμένα στελέχη για το πώς θα επισκευάσει μια μηχανή ή πώς θα συναρμολογήσει ένα εξάρτημα σε μια γραμμή παραγωγής, αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα στο πεδίο μέσα σε λίγα λεπτά.

Στη φάση της ανάπτυξης των δοκιμών βρίσκεται ένας «έξυπνος» AR scanner που «παντρεύει» αρμονικά τον ψηφιακό με τον αναλογικό κόσμο, υποσχόμενος να αυξήσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων, απλοποιώντας σημαντικά την ψηφιακή επεξεργασία ενός εγγράφου. Δημιούργημα των R&D Labs στις ΗΠΑ, ο 3D scanner των Ιαπώνων μπορεί να αναγνωρίσει άμεσα σε ένα τυπωμένο έγγραφο κείμενα, εικόνες και πίνακες και να μεταφέρει όλη αυτήν την πληροφορία σε ένα PC, συνδέοντας αρμονικά τον παλιό με τον νέο κόσμο, προσφέροντας στους εργαζόμενους ένα περισσότερο φυσικό τρόπο εργασίας.

Σε αντίστοιχη λογική κινείται και το Regenerate, μια λύση που δίνει «ζωή» στις εκτυπώσεις, δημιουργώντας ψηφιακό περιεχόμενο μέσα από το χαρτί, προσφέροντας στους εκδότες μια μοναδική και εντυπωσιακή δυνατότητα για να προσδώσουν, μέσα από την επαυξημένη πραγματικότητα, μοναδικές δυνατότητες στα παρωχημένα, πλέον, έντυπα.

Rethink Smart Office
Ανάμεσα στους επιμέρους εκθεσιακούς χώρους που είχαν στήσει οι διοργανωτές ξεχώρισε το Rethink Smart Office, όπου το παραδοσιακό business printing είχε την τιμητική του. Οι νέες συσκευές που παρουσίαζαν οι εκθέτες αποπνέαν τη φιλοσοφία της εταιρείας στη νέα εποχή, με το connected office και το connected workplace να πρωταγωνιστούν, δίνοντας έμφαση στο printing και στο πώς αυτό έχει αλλάξει (και αλλάζει το business) μαζικά.

H κεντρική ιδέα πίσω από το connected workplace είναι ότι η Konica Minolta θέλει να συνδέει τοποθεσίες, χώρους, συσκευές και εργαζόμενους, με το collaboration να βρίσκεται στο επίκεντρο όλων αυτών. Παράδειγμα αυτού, η νέα σειρά εκτυπωτικών συσκευών Konica Minolta Bizhub i-series, με ένα περισσότερο φιλικό περιβάλλον εργασίας, εμπλουτισμένο με περισσότερο widgets, που ουσιαστικά, σύμφωνα με την εταιρεία, «φέρνουν» τον κόσμο των smartphones  στα εκτυπωτικά συστήματα.

Cloud services
Οι υπηρεσίες cloud της εταιρείας είχαν το δικό τους χώρο στην εκδήλωση. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται το marketplace, ένα μέρος μέσα από το οποίο η Konica Minolta παρέχει τα business apps της, όπως και τις υπηρεσίες της, όλα σχεδιασμένα για να καλύψουν κάθε σύγχρονη επιχειρηματική (και εκτυπωτική) ανάγκη. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές δίνουν στις εταιρείες τη δυνατότητα να κάνουν register σε μια πληθώρα υπηρεσιών cloud που έχουν αναπτύξει, οι οποίες, όπως ισχυρίζονται, μπορούν να διευκολύνουν σημαντικά την επιχειρηματική δραστηριότητα.

Όπως είναι η υπηρεσία αυτόματης μετατροπής εγγράφων σε διαφορετικά ψηφιακά formats, η υπηρεσία μετάφρασης σε άλλη γλώσσα, η δυνατότητα αποστολής αρχείων σε δημοφιλείς πλατφόρμες ανταλλαγής αρχείων, η υπηρεσία Fax over IP, αλλά και μια πληθώρα εργαλείων αυτοματισμού του μάρκετινγκ που βοηθάνε τις εταιρείες να τρέχουν καμπάνιες στα κανάλιά τους.

Dealers, η δύναμη της εταιρείας
Το στίγμα του φετινού ELC το έδωσε ο Olaf Lorenz, General Director of the International Marketing Division of Konica Minolta Business Solutions Europe: «To Εuropean Leadership Campus ήταν μια συνάντηση κορυφής για την εταιρεία που μας επέτρεψε να τα πούμε από κοντά με τους συνεργάτες μας, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα προϊόντα και τις λύσεις μας, πριν από το επίσημα λανσάρισμά τους στην αγορά. Να εντρυφήσουν στο όραμά μας για το μέλλον, να κατανοήσουν το νέο δικτυωμένο χώρο εργασίας και να αντιληφθούν τις προκλήσεις που δημιουργεί η νέα εποχή, παράλληλα με τη διεξαγωγή πρακτικών επιχειρηματικών σεμιναρίων».

Όπως ανέφερε ο Olaf Lorenz, GM International Marketing for Konica Minolta Europe, η Ευρώπη διαθέτει σήμερα 3.500 dealers στην Ευρώπη, οι οποίοι συνεισφέρουν στο 50% του πωλήσεων της (ανά αριθμό τεμαχίων), και στο 25% των εσόδων της. Συμπλήρωσε, επίσης, ότι το 65% των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τα προϊόντα και λύσεις γραφείου, το 10% από το production (professional) printing και το υπόλοιπο από τα ΙΤ Services.