Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα «Creepy or cool? Staying on the right side of the consumer line» της KPMG International, στην οποία συμμετείχαν 6.900 καταναλωτές από 24 χώρες, το 55% των καταναλωτών παγκοσμίως ανέφερε ότι απέφυγαν να αγοράσουν κάτι online λόγω των ανησυχιών τους για την προστασία της ιδιωτικότητάς τους.

Επιπλέον, λιγότερο από το 10% των καταναλωτών αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο στον τρόπο που οι οργανισμοί χειρίζονται και χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα σήμερα, με τους συμμετέχοντες στις περισσότερες χώρες να αναφέρουν ότι η προστασία της ιδιωτικότητάς τους είναι πιο σημαντική από τις εν δυνάμει ευκολίες που αποκτάνε μέσω τους διαμοιρασμού των προσωπικών τους δεδομένων. Η μελέτη της KPMG τονίζει ότι το 57% των συμμετεχόντων αδυνατούν να διαβάσουν ή απλώς να ρίξουν μια ματιά στις πολιτικές απορρήτου στα sites που επισκέπτονται. Καθώς, μάλιστα, όλες αυτές οι πολιτικές συνήθως αποτελούνται από δεκάδες σελίδων, το υπόλοιπο των ερωτηθέντων είναι πολύ πιθανό να διαβάζει μόνο τις εισαγωγικές σημειώσεις ή απλά να φυλλομετρά στα γρήγορα το περιεχόμενο τους, χωρίς να δίνει αρκετή προσοχή στις περισσότερες εκ των αναφερόμενων διατάξεων και όρων.

Αυτό οδηγεί συχνά σε ανεπιθύμητη έκθεση σε ενέργειες μάρκετινγκ, καθώς κάποιοι όροι (συνήθως καλά «κρυμμένοι») επιτρέπουν τη αξιοποίηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Αυτό αποτελεί και την κορυφαία ανησυχία (59%) των καταναλωτών, ενώ ακολουθεί η ανησυχία πώλησης των προσωπικών τους δεδομένων σε τρίτους (58%) και σε οργανισμούς που διαθέτουν μη προστατευμένα συστήματα (55%). Ωστόσο, οι επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αξιοποιούν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους θα πρέπει να βάζουν την προστασία της ιδιωτικότητας των πελατών τους πάνω από τη δική τους ευκολία. Άλλωστε, η ψήφιση το Μάιο του 2016 του νόμου General Data Protection Regulation, που θα τεθεί σε ισχύ στην ΕΕ από τις 25 Μαΐου 2018, προβλέπει την επιβολή ιδιαίτερα «τσουχτερών» προστίμων σε όσες επιχειρήσεις δεν συμμορφωθούν με αυτόν.