H επίσκεψη στο εργοστάσιο της Ducati στη Μπολόνια ήταν διαφωτιστική για το πώς οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Ducati Corse γίνονται πιο ανταγωνιστικές με Data Analysis & ΑΙ από τη Lenovo.

Oύτε η Ducati, ούτε η Lenovo χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Για την ακρίβεια, για τη Lenovo δεν χρειάζεται να πούμε σχεδόν τίποτα στους αναγνώστες του Netweek. Μπορούμε όμως να πούμε πολλά για τη Ducati και για τη σχέση των δύο εταιρειών που σκοπό έχει να κάνει τις μοτοσυκλέτες του Ιταλού κατασκευαστή ταχύτερες. Όπως τόνισαν τα στελέχη της Ducati, ήταν η πρώτη φορά που έδιναν συνέντευξη τύπου έχοντας απέναντί τους δημοσιογράφους τεχνολογίας και όχι μοτοσυκλέτας.

Την επίσκεψη μας στη Μπολόνια, έκανε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα η δεύτερη συνέντευξη τύπου που παρευρεθήκαμε, την οποία έδωσαν στελέχη της Lenovo αυτή τη φορά και είχε θέμα τις πρόσφατες ανακοινώσεις στη CES 2020 της εταιρείας στους υπολογιστές, οι οποίοι απευθύνονται σε ένα μεγάλο εύρος χρηστών, από τον επαγγελματία που δουλεύει, κατά κανόνα, εκτός γραφείου, έως τον startupper που αναζητά αποδοτικούς και απλούς τρόπους για να εκφράσει τη δημιουργικότητά του και, φυσικά, να παίζει .

Data Analysis και αγωνιστικές μοτοσυκλέτες
Η συνεργασία της Lenovo με τη Ducati ξεκίνησε το 2018 και οι καρποί που άμεσα απέδωσε οδήγησαν στην επέκταση της συνεργασίας των δύο εταιρειών για τα επόμενα χρόνια. Ποια όμως μπορεί να είναι η σχέση μιας εργοστασιακής αγωνιστικής ομάδας, όπως η Ducati Corse, που λαμβάνει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας, με την ανάλυση δεδομένων; Η ανάλυση δεδομένων με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης είναι γνωστό ότι ωθεί άλλους κλάδους, όπως για παράδειγμα την ιατρική έρευνα.

Για να ηγηθεί μια εταιρεία στον κλάδο της πρέπει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία παραγωγικά και επιθετικά και αυτό κάνουν στην Ducati, σε συνεργασία με τη Lenovo. Κάθε αγωνιστικό τριήμερο MotoGP, η Ducati Corse συλλέγει 1GB δεδομένων ανά αναβάτη, περί τα 20Gb συνολικά σε όλη την αγωνιστική σεζόν. Αν αναλογιστούμε ότι, πέρα από τους δύο εργοστασιακούς οδηγούς, η Ducati συλλέγει δεδομένα και από τις δορυφορικές-μη εργοστασιακές της ομάδες, μπορεί να γίνει κατανοητός ο όγκος των δεδομένων που πρέπει να αναλυθούν.

«Παλαιότερα, είχαμε έλλειψη δεδομένων», λέει ο Gabriele Conti, Ηead of Electronic Systems Department, Ducati. «Πλέον, τα δεδομένα είναι τόσα πολλά που θέμα είναι η επεξεργασία τους», καταλήγει. Σε αυτό το σημείο είναι που το High Performance Computing των data center της Lenovo γίνεται πολύτιμo για τη Ducati.

Τα δεδομένα από 60 περίπου αισθητήρες πάνω στη μοτοσυκλέτα συλλέγονται και επεξεργάζονται με την AI engine της Lenovo, για να αποκτηθούν πληροφορίες, οι οποίες θα οδηγήσουν σε ασφαλείς αποφάσεις. Στην ανάπτυξη των αλγορίθμων γίνεται χρήση Machine Learning.

«Αυτός ο όγκος δεδομένων δεν μπορεί να επεξεργαστεί από τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Μετακινούμαστε από τον άνθρωπο στο AI», τονίζει ο Gabriele Conti. Ο σχεδιασμός των data center της Ducati από τη Lenovo έχει αυτό το σκοπό, όπως και κάθε αναβάθμιση που γίνεται σε επίπεδο hardware και υπηρεσιών.

Η αξιοπιστία των συστημάτων σε κάθε επίπεδο είναι καίριας σημασίας, είτε αφορά τους servers, είτε τα Lenovo Thinkpad που είναι στο γκριντ εκκίνησης μαζί με τις μοτοσυκλέτες, για την φόρτωση των δεδομένων mapping στις μοτοσυκλέτες.

«Αν για κάποιο λόγο υπάρξει κώλυμα στη λειτουργία του laptop στο γκριντ εκκίνησης, η αντίστοιχη μοτοσυκλέτα δεν θα εκκινήσει στον αγώνα. Τόσο απλά. Αυτό είναι ανεπίτρεπτο να συμβεί», λέει ο Konstantin Kostenarov, Chief Technology Officer, Ducati.