Ο Λέων Γαβαλάς είναι CΕO και συνιδρυτής της νεοφυούς bespot, εταιρείας που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα Business Analytics.

Κάθε μήνα, πρόσωπα της επικαιρότητας αποκρίνονται σε 7 «προκλήσεις» που τους δίνει το netweek, με κύριο άξονα την τεχνολογία και όχι μόνο… Σ’ αυτό το τεύχος, καλεσμένος μας είναι ο CΕO και συνιδρυτής της νεοφυούς bespot, Λέων Γαβαλάς, μιας εταιρείας που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη και τα Business Analytics.

Η bespot με χρήση ΑΙ και Data Analytics επιχειρεί να βοηθήσει μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής, εστίασης και τουρισμού να γνωρίσουν τις προτιμήσεις των πελατών τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Εξ ΟΠΑ άρξασθε;
Η αφετηρία είναι σημαντική. Εγώ και η (συνιδρύτρια της εταιρείας) Αναστασία Γρίβα γνωριζόμαστε από τα φοιτητικά μας χρόνια και είχαμε την τύχη να βρεθούμε σε ένα ελληνικό ακαδημαϊκό περιβάλλον, που λειτουργούσε σε διεθνή πρότυπα αριστείας. Στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του ΟΠΑ, όπου πραγματοποιήσαμε τις προπτυχιακές μας σπουδές, αποκτήσαμε τις βάσεις για την καινοτομία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, σε μια εποχή ανάπτυξης του κλάδου. Μέσα από την ερευνητική δραστηριότητα που είχαμε μαζί, στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου ELTRUN του ΟΠΑ, αποκτήσαμε άμεση επαφή με τη βιομηχανία σε πρωτοπόρα έργα καινοτομίας σε Big Data και IoT. Η Αναστασία εμβάθυνε στη διδακτορική διατριβή της στο πώς μπορείς να αξιοποιήσεις διαφορετικές πηγές δεδομένων, ώστε να αποκτήσεις μια σφαιρική εικόνα για τον καταναλωτή. Τα δικά μου ενδιαφέροντα εστιάζουν στο πώς μετασχηματίζεται η αγοραστική εμπειρία με τις σύγχρονες τεχνολογίες. Στην ερευνητική μας πορεία, οι δρόμοι μας συναντήθηκαν και με τον Βασίλη Σταύρου, που ολοκλήρωσε τις διδακτορικές του σπουδές σε indoor localization, και μέσα από τις δράσεις του Κέντρου Καινοτομίας ACEin του ΟΠΑ ξεκίνησε το ταξίδι της κοινής μας επιχειρηματικής πορείας. Θέλαμε να βελτιώσουμε την εμπειρία του καταναλωτή στο σημείο της αγοράς και το brand να μπορεί να κατανοήσει κάθε σημείο της omnichannel συμπεριφοράς του – κάπως έτσι, είπαμε be…spot.

Επανάσταση στη λιανική;
Ουσιαστικά ναι, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια να συνδέσουμε το καλάθι των αγορών, με το πραγματικό μονοπάτι του καταναλωτή, αλλά και τη γνώμη του σε κάθε επίσκεψη. Η εταιρεία προσφέρει white label mobile λύσεις τοποθεσίας και ένα έξυπνο SDK εντοπισμού θέσης, που χρησιμοποιεί τεχνικές Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning) για τον ακριβή προσδιορισμό της θέσης των χρηστών σε εσωτερικά και εξωτερικά περιβάλλοντα. Το bespot SDK επιτυγχάνει ακρίβεια τοποθεσίας παγκόσμιας κλάσης, που αγγίζει το 100% για τα εσωτερικά περιβάλλοντα.
Επιπλέον, έχουμε μια διαθέσιμη δωρεάν εφαρμογή για καταναλωτές που τους δίνουμε κίνητρα να ανακαλύψουν νέα σημεία και να μας πουν τη γνώμη τους για τις επισκέψεις σε καταστήματα κι άλλα σημεία της πόλης. Έχουμε χτίσει μια κοινότητα από ανθρώπους που συνεισφέρουν καθημερινά σε όλη την Ελλάδα.

Εφαρμογή στην πράξη
Αξιοποιώντας δεδομένα τοποθεσίας, αλλά και τρίτες πηγές δεδομένων π.χ. δεδομένα συναλλαγών, η λύση μας βοηθά τις εταιρείες να «ξεκλειδώσουν» πολύτιμες πληροφορίες για τους πελάτες τους. Συγκεκριμένα, μέσω του «Shopmind Insights», οι εταιρείες έχουν πρόσβαση σε τάσεις επισκεψιμότητας, live heatmaps, περσόνες πελατών, προτιμήσεις καταναλωτών κι άλλες πληροφορίες σχετικά με τα φυσικά καταστήματα και τα brands.
Οι λύσεις μας απευθύνονται σε επιχειρήσεις στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, της εστίασης και του τουρισμού, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο μικρών καταστημάτων, όσο και επιχειρήσεων με μεγάλες εγκαταστάσεις. Μάλιστα, αυτή την περίοδο συμμετέχουμε στο Athens Digital Lab προκειμένου να αναπτύξουμε καινοτόμες λύσεις location intelligence για τον Δήμο Αθηναίων, τόσο για να παρακολουθεί τα κτήρια του δήμου, όσο και για να βοηθήσει τα καταστήματα λιανικής να εξελιχθούν.

Κρίσεις, συγκρίσεις, διακρίσεις
Οι λύσεις της εταιρείας από τα πρώτα μας βήματα έχουν βραβευτεί και διακριθεί από φορείς όπως οι Eurobank – EGG, ΣΕΠΕ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Nestle, Lamda Developments, Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και Viva Wallet. Αναπτύσσουμε τεχνολογικές λύσεις οι οποίες ανταγωνίζονται διεθνώς προτάσεις εδραιωμένων επιχειρήσεων κι αυτό το διαπιστώνουμε στην πράξη, από τις επιλογές των πελατών. Σε κάποιους απ’ αυτούς τους διαγωνισμούς έχουμε ανταγωνιστεί μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις και στο κομμάτι του indoor localization μπορούμε να πούμε ότι έχουμε μια από τις κορυφαίες λύσεις παγκοσμίως. Συνεργαζόμαστε κυρίως με μεγάλα δίκτυα καταστημάτων στους κλάδους των τροφίμων, της τεχνολογίας και της διασκέδασης. Μέχρι στιγμής επιλέξαμε τις συνεργασίες μας, αξιοποιώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με στελέχη με τα οποία είχαμε συνεργαστεί που πλέον βρίσκονται και σε επιχειρήσεις εκτός Ελλάδας.

Κάνοντας το drain, gain
Στην ομάδα μας έχουμε σήμερα 18 άτομα, νέους εργαζόμενους, αλλά και στελέχη με εμπειρία, καθώς και επιστήμονες που έχουν διδακτορικές σπουδές ή βαθιά ερευνητική εμπειρία στο αντικείμενο τους. Σαν εταιρεία, όμως, ακόμα και από την προ COVID-19 εποχή, υποστηρίζαμε το «work from anywhere», καθώς έχουμε και άτομα στην ομάδα μας που ζουν και εργάζονται από το εξωτερικό. Αυτή τη στιγμή, δεδομένης της ανάπτυξης της εταιρίας, αναμένουμε να φτάσουμε μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους τους 30 εργαζόμενους, καθώς ψάχνουμε software engineers, account managers και IoT specialists. Είναι δεδομένο ότι υπάρχει χαμηλή προσφορά στην Ελλάδα από ανθρώπους για τον κλάδο της τεχνολογίας. Κοιτάζοντας για στελέχη και εκτός Ελλάδος και προσφέροντας τις κατάλληλες παροχές, πιστεύουμε ότι μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Αυτό που κοιτάζουμε, όμως, πέρα από τις δεξιότητες, είναι οι άνθρωποι να ταιριάζουν με την κουλτούρα της bespot.

Προκλήσεις και ευκαιρίες
Τους πρώτους μήνες της πανδημίας αλλάξαμε όλο το πλάνο ανάπτυξης μας, καθώς είχαμε σκοπό να επενδύσουμε αρκετά στον κλάδο της εστίασης. Εκ φύσεως, αυτές οι υπηρεσίες βασίζονται στη μετακίνηση του κόσμου και οι περιορισμοί προφανώς μας επηρεάζουν. Ωστόσο, αναπτύξαμε γρήγορα υπηρεσίες που υποστηρίζουν την κατανόηση νέων φαινομένων, όπως οι ουρές αναμονής εισόδου, αλλά και η καταγραφή του αριθμού ανθρώπων σε κλειστούς εσωτερικούς χώρους.
Θεωρούμε ότι η πανδημία ευνόησε την εταιρεία μας, κυρίως επειδή μας ώθησε να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε πώς θα εξελίξουμε τις λύσεις μας για να καταλάβουμε και να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών, τόσο εκτός, όσο και εντός των καταστημάτων λιανικής. Φέτος, έχουμε ως βασικό στόχο οι λύσεις μας να αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την αγοραστική εμπειρία, με την παροχή εξατομικευμένων ψηφιακών υπηρεσιών, εμπειριών Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) και χρήσιμων χωρικών πληροφοριών σε δέκα χιλιάδες εμπορικά καταστήματα. Μάλιστα, με τον νέο κύκλο χρηματοδότησης σκοπεύουμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας και να θέσουμε τα θεμέλια για την ένταξή μας στις αγορές της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, του Μαρόκου και των ΗΠΑ.

Make a wish
Να προσαρμοζόμαστε, να κινούμαστε γρήγορα και να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες μέσα στην κρίση.

Ο Λέων Γαβαλάς έχει εργαστεί ως σύμβουλος, ερευνητής και στέλεχος business development σε εθνικά και ευρωπαϊκά έργα, στον χώρο των πληροφοριακών συστημάτων, της έρευνας αγοράς ταχυκίνητων προϊόντων, του Internet of Things και του gamification. Είναι υποψήφιος διδάκτορας στην περιοχή του Shopper Marketing και ειδικότερα στη σύνδεσή του με νέες τεχνολογίες, στο εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος του MBA International (υπότροφος του προγράμματος MSD Innovation & Entrepreneurship). Είναι ενεργός επιχειρηματίας με δραστηριότητα στους κλάδους της τεχνολογίας και της διαφήμισης. Το 2018 ίδρυσε τη bespot, τη βραβευμένη υπηρεσία Location Intelligence & Rewarding.