Ο νέος κόσμος που έρχεται, η στρατηγική που έχει χαραχθεί και η ανανεωμένη επικοινωνιακή πλατφόρμα της εταιρείας που συνοψίζεται στο σλόγκαν “Made to Think” αποτέλεσαν τα κύρια σημεία της ενημέρωσης που έκανε ο Βασίλης Ραμπάτ, CEO της Xerox Ηellas, στους δημοσιογράφους.

Η Xerox μεταλλάσσεται από μια office equipment company σε μια leading edge technology company. Πριν από ένα χρόνο άλλαξε, άλλωστε, κατά σχεδόν 80% η διοικητική ομάδα της μητρικής Xerox Corporation, με τη συντριπτική πλειοψηφία των μελών της νέας διοίκησης να προέρχεται από το χώρο των IT Services, με προϋπηρεσία σε εταιρείες όπως είναι η HP και η IBM.

«Για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του σήμερα, χρειάζεται να είμαστε συνδεδεμένοι, να επικοινωνούμε με αποτελεσματικότητα, να μπορούμε να μεταλλαχθούμε και να έχουμε ευελιξία» τόνισε ο Β. Ραμπάτ, παραθέτοντας τις τέσσερις στρατηγικές κατευθύνσεις της νέας Xerox: ενδυνάμωση των τεχνολογικών λύσεων, επέκταση των υπηρεσιών με νέο λογισμικό, μεγαλύτερη διείσδυση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και, φυσικά, εστίαση στην καινοτομία.

Όλα αυτά μέσα από το περίβλημα της ασφάλειας και την εξασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης, με τον πρέποντα σεβασμό στο περιβάλλον. Αναλυτικότερα:
Ενδυνάμωση τεχνολογικών λύσεων:
Στο γραφείο και το χώρο της παραγωγής επικεντρώνεται ο πρώτος πυλώνας της στρατηγικής της Xerox. Στόχος της εταιρείας, όσον αφορά το γραφείο, είναι να γίνει περισσότερο mobile και cloud ready, εμπλουτίζοντας τις εφαρμογές και παρέχοντας μια περισσότερο προσωποποιημένη εμπειρία χρήστη. Όσον αφορά την παραγωγή, η Xerox φεύγει από την κλασική εκτύπωση και πηγαίνει σε ειδικά μεταλλικά χρώματα, διαφανή, ώστε να μην υπάρχει πραγματικά όριο στο τι μπορεί να εκτυπωθεί.

Επέκταση υπηρεσιών και λογισμικού: Στόχος είναι να γίνουν τα MPS περισσότερο έξυπνα και να διευκολύνουν ακόμα περισσότερο την εργασία. Γι’ αυτό το σκοπό η εταιρεία δημιούργησε ομαδοποιημένες υπηρεσίες για κάθετες αγορές (για το ιατρικό κλάδο, τις ασφαλιστικές εταιρείες κ.λπ.) που θα διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα τις ειδικές ανάγκες τους. Απώτερος στόχος το αποδοτικό γραφείο, με εστίαση στη βιωσιμότητα και το καλύτερο ROI, με περισσότερο παραγωγικούς εργαζόμενους και με αυτοματοποιημένες διαδικασίες.

Ανάπτυξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. «Αυτό που θέλουμε είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του καναλιού με νέους συνεργάτες. Ναι έχουμε ένα καλό δίκτυο, χρειάζεται, ωστόσο, να το εμπλουτίσουμε με νέους συνεργάτες, που μπορεί να δραστηριοποιούνται σε καθετοποιημένες αγορές. Θέλουμε να επενδύουμε στο ecommerce και να εμπλουτίσουμε τα προγράμματα που προσφέρουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» ανέφερε ο Β. Ραμπάτ, τονίζοντας ότι η εταιρεία του μπορεί να προσφέρει λύσεις πακέτο ακόμα και για το πιο μικρό γραφείο.

Εστίαση στην καινοτομία. Η Xerox πάντα εστίαζε στην καινοτομία και γραμμή από το νέο management είναι αυτό να ενταθεί, αξιοποιώντας τους 5.000 επιστήμονες και μηχανικούς της εταιρείας, όπως και τις σημαντικές επενδύσεις που γίνονται κάθε χρόνο στο R&D. Πρόκειται για πράγματα που δουλεύονται και θα έρθουν σύντομα (σε ορίζοντα τριετίας), που θα τα δούμε στο μέλλον στην Ελλάδα.

Όπως είναι οι καινοτομίες στο packaging και printing με χαμηλού κόστους μελάνια για εκτύπωση σε οποιοδήποτε υλικό, οι αισθητήρες και εφαρμογές για το Internet of Things, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργία εγγράφων και περιεχομένου και, τέλος, η είσοδος στην εποχή του 3D Printing (ήδη έχει γίνει εξαγορά μιας εταιρείας υγρού μετάλλου). Πράγματα, δηλαδή, που δεν ανήκουν στο κλασικό χαρτοφυλάκιο της Xerox και φέρνουν την εταιρεία σε μια νέα εποχή. Όλα αυτά, βέβαια, δίνοντας, την πρέπουσα σημασία στην ασφάλεια και στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Τους παραπάνω τέσσερις βασικούς άξονες στρατηγικής θα επιχειρήσει να αφομοιώσει σταδιακά και η Xerox Hellas, η οποία υπάγεται στο Southern Region, μαζί με τις Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, ενώ συγκαταλέγεται ανάμεσα στις τρεις καλύτερες ευρωπαϊκές χώρες, δραστηριοποιούμενη σχεδόν μισό αιώνα (47 χρόνια) στην Ελλάδα. Αξιοποιώντας ένα δίκτυο 24 (σχεδόν αποκλειστικών) αντιπροσώπων έκλεισε το 2018 με 29 εκατ. ευρώ τζίρο, παρέχοντας 100% γεωγραφική κάλυψη, έχοντας στο ενεργητικό της 320 συμβόλαια MPS (με πάνω από 400 εκατ. σελίδες σε αυτά).

«Έχουμε ήδη πολύ καλή διείσδυση στην Ελλάδα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θέλουμε να αναπτυχθούμε περαιτέρω. Ένας τρόπος για να το πετύχουμε είναι να φέρουμε τα MPS στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και γι’ αυτό το σκοπό έχουμε αναπτύξει ένα μικρότερο αυτοματοποιημένο πακέτο γι’ αυτές, ώστε ακόμα και οι επιχειρήσεις των 5-10 ατόμων να μπορέσουν να γευτούν τα οφέλη των MPS» σημείωσε ο Β. Ραμπάτ.

Η Xerox αλλάζει και αυτό αποτυπώνεται στη νέα επικοινωνιακή της πλατφόρμα, Made to Think. Mέσα από αυτό το σλόγκαν η Xerox θέλει να τονίσει ότι δεν σταματά ποτέ να αναζητά, να καινοτομεί, να πραγματοποιεί, να σκέφτεται, να δημιουργεί, να ικανοποιεί την ανάγκη για συνεχή εκμάθηση, δημιουργία και καινοτομία.

«Σκεφτόμαστε το μέλλον, και δεν περιοριζόμαστε σε αυτό, προσπαθούμε και να το δημιουργούμε. Στόχος μας ένας ευφυέστερος κόσμος εργασίας που θα εξυπηρετεί το χρήστη και θα τον κάνει να δουλεύει σε ένα παραγωγικότερο περιβάλλον» τόνισε ο Β. Ραμπάτ, δίνοντας το στίγμα της νέας εποχής.