Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την αυτοκινητοβιομηχανία, όπως καταγράφει η McKinsey σε πρόσφατη μελέτη της.

Έως το 2025, η αξιοποίηση του Machine Learning από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορεί να δημιουργήσει μια πρόσθετη αξία της τάξης των 215 δις. δολαρίων, σύμφωνα με τη μελέτη “Artificial intelligence – automotive’s new value-creating engine“, η οποία βασίστηκε σε συνεντεύξεις πάνω από 100 ειδικών στο χώρο της βιομηχανίας και της τεχνητής νοημοσύνης. Η μεγαλύτερη συνεισφορά του Machine Learning θα γίνει στην κατασκευαστική διαδικασία: στην παραγωγή μπορεί να εξοικονομηθούν έως και 61 δισ. δολάρια, αξιοποιώντας, για παράδειγμα, βασισμένους στην τεχνητή νοημοσύνη ελέγχους ποιότητας. Μεγάλη δυναμική υπάρχει και στις πωλήσεις (51 δισ. δολάρια), μέσω της αύξησης της διαφάνειας στην αγορά προμηθευτών, όπως και στα logistics (22 δισ. δολάρια). Τέλος, έως 31 δις. δολάρια μπορούν να εκμαιευτούν στο τομέα μάρκετινγκ και παραγωγής, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων μέσω των υψηλότερων τζίρων που θα επιτευχθούν μέσω των υποστηριζόμενων από την τεχνητή νοημοσύνη συστημάτων καθορισμού τιμών.