Οι σύγχρονες συσκευές κινητών τηλεφώνων, εκτός από αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, διαθέτουν πλέον προηγμένες δυνατότητες, οι οποίες αποτελούν ανεκτίμητο εργαλείο για την εξυπηρέτηση των σκοπών του άμεσου marketing.

Το στοιχείο που καθιστά το κινητό τηλέφωνο απαραίτητο στο marketing πλάνο μιας εταιρείας είναι η δυνατότητα προσωποποιημένων μηνυμάτων, αλλά και η επίτευξη εξαιρετικά ακριβούς στόχευσης (targeting).

Το mobile marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους, όπως για παράδειγμα αποστολή SMS advertising, αλλά το τελευταίο διάστημα, λόγω κυρίως και της αύξησης των smartphones, 2 τρόποι έχουν αρχίσει και γίνονται ευρέως γνωστοί: η Mobile έκδοση της ιστοσελίδας (mobile web) και το Mobile TAG.

Mobile Web
Οι χρήστες που βλέπουν ιστοσελίδες από το κινητό τους τηλέφωνο συνέχεια αυξάνονται, γι’ αυτό το λόγο η ανάπτυξη ενός Web site ειδικά για κινητές συσκευές κρίνεται απαραίτητη. To design, o σχεδιασμός και η δομή/ πλοήγηση του mobile site πραγματοποιείται με βάση τις αρχές της ευχρηστίας και της λειτουργικότητας.

Τα mobile web sites πρέπει να είναι εύκολα στην πλοήγηση, δεν πρέπει να περιέχουν περισσότερες πληροφορίες από ότι χρειάζεται, να είναι λειτουργικά και τέλος η φόρτωση της σελίδας να πραγματοποιείται γρήγορα.

Οι επισκέψεις στα sites από τις κινητές συσκευές είναι πιθανόν να είναι αρκετά πιο διαφορετικές από τις επισκέψεις από υπολογιστές. Επισκέψεις από χρήστες της κινητής τηλεφωνίας είναι πιθανό να είναι πιο στοχευμένες ή να έχουν πολύ συγκεκριμένους σκοπούς. Για τη σχεδίαση ενός mobile web είναι απαραίτητη η κατανόηση των αναγκών των χρηστών, καθώς ο χρήστης έχει έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο για να επισκεφθεί μια ιστοσελίδα από κινητό τηλέφωνο, και η ιστοσελίδα θα πρέπει να βοηθά το χρήστη να επιτύχει το στόχο του με ελάχιστο κόπο.

Mobile TAG
Το Mobile TAG, το οποίο βασίζεται αποκλειστικά στην τεχνολογία Microsoft® TAG, είναι ένα διαδραστικό barcode reader για κινητά τηλέφωνα, το οποίο προσφέρει άμεση πληροφόρηση και ψυχαγωγία. Το Microsoft® TAG είναι ειδικά σχεδιασμένο για να αναγνωρίζεται από κινητά τηλέφωνα, με σύμβολα που μπορούν να σχηματίσουν τρισεκατομμύρια συνδυασμούς.

Ο χρήστης χρησιμοποιεί απλά τη φωτογραφική κάμερα του κινητού τηλεφώνου για να διαβάσει-σκανάρει το barcode και η εφαρμογή εκτελεί αυτόματα μια ενέργεια, όπως το άνοιγμα ενός προγράμματος περιήγησης ή το κάλεσμα ενός αριθμού τηλεφώνου.

Χωρίς να χρειάζεται η πληκτρολόγηση κάποιας διεύθυνσης Internet, ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιήσει το Microsoft TAG και να διαβάσει στο κινητό του τηλέφωνο πληροφορίες για κάποιο καταναλωτικό προϊόν, να παρακολουθήσει κάποιο video, να δει κάποιο χάρτη, να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς, να ακούσει μουσική, να συνδεθεί σε social network και να ενημερωθεί για οικονομικές προσφορές.

Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Microsoft είναι η πρώτη εταιρεία που χρησιμοποίησε χρώμα στο barcode για να γίνει πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό. Αυτή η πολύχρωμη εμφάνιση είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό του Microsoft TAG και με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία που κατασκευάζει το TAG να συμπεριλάβει στο barcode το λογότυπό της ή κάποια φωτογραφία.

Το Mobile TAG προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες ανάλογα με το λόγο χρήσης του, ενδεικτικά, τα γενικότερα οφέλη της τεχνολογίας Tag είναι:
• Προσφέρει άμεση πληροφορία στο κινητό τηλέφωνο
• Είναι απλό, χρήσιμο και διασκεδαστικό
• Προσδίδει υψηλό τεχνολογικό προφίλ στην εταιρεία
• Δημιουργεί αμέτρητες δυνατότητες για διαδραστική επικοινωνία και ψυχαγωγία
• Εκτυπώνεται σε όλα τα μέσα (διαφημιστικά έντυπα, αφίσες, συσκευασίες, πινακίδες, εικόνες, τηλεόραση)
• Κάνει τις διαφημίσεις αποτελεσματικές, μετρήσιμες και συναρπαστικές
• Επαλήθευση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων (ακόμα και merchandising), με εύκολο και οικονομικό τρόπο, στατιστικά στοιχεία και αναλυτικά reports
• Αμεση ενημέρωση στοιχείων λογαριασμού (loyalty card club)
• Δημιουργία έξυπνων παιχνιδιών με TAGs.

Ο Ισίδωρος Σιδερίδης είναι Business Development Manager της SiEBEN