Τη δική της απάντηση έδωσε από το CES του Λας Βέγκας η Accenture στο ιδιαίτερα επίκαιρο -μετά τη ραγδαία ανάπτυξη των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης, τον τελευταίο χρόνο- ερώτημα, σχετικά με την υφέρπουσα «αντιπαλότητα» ανθρώπου και μηχανής και τους εν δυνάμει μελλοντικούς κινδύνους που μπορεί να κρύβει κάτι τέτοιο. Ο Paul Daugherty’s, Chief Technology & Innovation Officer και μέλος του Accenture Global Management Committee, διακήρυξε πως «είναι πιά καιρός να κάνουμε την τεχνολογία πιο ανθρώπινη εκ κατασκευής – by design». Προβλέποντας πως οι επιχειρήσεις που προετοιμάζονται σήμερα για κάτι τέτοιο, είναι αυτές που θα βγουν κερδισμένες στο μέλλον.

Το NetFax παρακολούθησε τόσο την 40λεπτη παρουσίαση του CTIO, όσο και τις ερωταποκρίσεις που ακολούθησαν με δυο ανώτερα (Adam Burden, Global lead for Innovation – Michael Biltz, lead Technology Vision R&D group) στελέχη της Accenture. Κοινό συμπέρασμα, ότι οι μηχανές (ακόμα και στην πιο κοντινή μας, μορφή των ‘agents’) πρέπει να διαδρούν μαζί μας «με πιο ανθρώπινο τρόπο» και οι υπηρεσίες που ήδη μας προσφέρουν πρέπει να γίνονται ολοένα πιο φιλικές προς τους χρήστες.

Δραστικές αλλαγές
Όλοι συμφώνησαν, επίσης, ότι έχουν ήδη γίνει και μελλοντικά θα γίνουν ακόμα πιο δραστικές αλλαγές στους τρόπους πρόσβασης σε κάθε λογής πληροφορίες, όσο τα βασισμένα σε Τεχνητή Νοημοσύνη chatbots θα πληθαίνουν, παρέχοντας απαντήσεις στα ερωτήματά μας, αλλά και συμβουλές βασισμένες στους τεράστιους όγκους δεδομένων που έχουν στη διάθεσή τους. Στο πλαίσιο του φετινού 24ου Technology Vision, η Accenture διακινδυνεύει την πρόβλεψη πως σύντομα η ΤΝ θα μπορεί να επιχειρηματολογεί απέναντι στους ανθρώπους, ενώ οι agents μελλοντικά θα σχηματίζουν ολοκληρωμένα οικοσυστήματα, που θα συνεργάζονται μεταξύ τους για να φέρουν εις πέρας ό,τι τους έχει ανατεθεί από φυσικά άτομα ή οργανισμούς. Μάλιστα, στο πλαίσιο των ερωταπαντήσεων, ο Adam Burden διατύπωσε την άποψη πως θα διαμορφωθεί και μια νέα κατηγορία ‘καταναλωτών’ με τις δικές τους, ξεχωριστές απαιτήσεις, αποτελούμενη από agents – proxies που θα εργάζονται για λογαριασμό προχωρημένων χρηστών…

Η «επανεφεύρεση» αυτής της σχέσης, κατά την Accenture, θα προσφέρει στις επιχειρήσεις, τα επόμενα χρόνια, μια ολοένα ευρύτερη γκάμα τεχνολογιών, που θα ανοίξουν καινούριους δρόμους, απελευθερώνοντας το ανθρώπινο δυναμικό τους, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και δίνοντας κίνητρα στη δημιουργικότητα. Μάλιστα, τονίσθηκε ότι οι λεγόμενοι early adopters αλλά και κάποιες μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει τον αγώνα δρόμου προς τη νέα εποχή, αξιοποιώντας τις καινούριες δυνατότητες στη δημιουργία πρόσθετης αξίας.

Καλύτερη κατανόηση
Οι ερευνητές που εργάσθηκαν για το φετινό Technology Vision θεωρούν, επίσης, πως η ως τώρα πρόκληση και δικαιολογία ότι ‘οι μηχανές δεν μας καταλαβαίνουν’ σταδιακά χάνει τα ερείσματά της, αφού ο βαθμός κατανόησης των απαιτήσεών μας αυξάνει σε καθημερινή βάση, βελτιώνοντας την μεταξύ μας αλληλεπίδραση. Κάτι που, σταδιακά, θα αυξήσει και την εμπιστοσύνη προς τις μηχανές εκ μέρους μας, που σήμερα (ειδικά σε ευαίσθητους τομείς, όπως η ιατρική και η φροντίδα ασθενών) αντιμετωπίζονται με σχετική δυσπιστία. Όμως, κατά τον Michael Biltz, ακόμα και σ’ αυτές τις περιπτώσεις, οι μηχανές που αξιοποιούν εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορούν να προσφέρουν σημαντικότατη βοήθεια, κερδίζοντας χρόνο για λογαριασμό των χρηστών τους σε πιο απλά ζητήματα, όπως οι αναζητήσεις, οι συγκρίσεις και οι αναλύσεις δεδομένων, χρήσιμων για τη λήψη σωστότερων αποφάσεων, ειδικά όταν υπάρχει πίεση, όπως πχ. σε ένα τμήμα αντιμετώπισης επειγόντων περιστατικών.

Τέλος, υπήρξε αναφορά και στο μείζον θέμα της απώλειας θέσεων εργασίας, με τα στελέχη της Accenture να τονίζουν πως αυτό όντως συμβαίνει, αλλά μόνο επειδή βρισκόμαστε ακόμα σε μεταβατική περίοδο. Σταδιακά, αναμένεται να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας για να καλυφθούν οι νέες ανάγκες, όπως πχ. ήδη δείχνει η έντονη ζήτηση για prompt engineers, ώστε να συμβάλουν στην αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων, με τη βέλτιστη αξιοποίηση των νέων δυνατοτήτων. Δεν απέκλεισαν, πάντως, την εκδοχή να μειωθούν οι ώρες εργασίας (αφού η ποιότητα του αποτελέσματος θα είναι, με τη βοήθεια των μηχανών, η ίδια), τονίζοντας στα τελικά συμπεράσματα ότι «οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στους ανθρώπους τους, παρά στην ίδια την τεχνολογία»