Ο Βαγγέλης Χατζηγεωργίου, Γενικός Διευθυντής της NetU Hellas παρουσιάζει στο netweek την εταιρεία, αλλά και τις λύσεις που φέρνει στην ελληνική αγορά και εξηγεί ότι οι κατάλληλες λύσεις IT δίνουν αξία στις επιχειρήσεις αλλά και νέες δυνατότητες για να βγουν δυνατά στην αγορά.
netweek: Ποια είναι η NetU, σε ποιες χώρες δραστηριοποιείται και σε ποιους τομείς;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Η NetU αποτελεί μια από τις κορυφαίες εταιρείες παροχής λύσεων, υπηρεσιών και τεχνολογίας IT στην Ανατολική Μεσόγειο. Η εταιρεία διαθέτει δυο γραφεία, στην Κύπρο και στην Ελλάδα. Η έναρξη των δραστηριοτήτων στην Κύπρο έγινε πριν από 20 χρόνια, ενώ στην Ελλάδα το τοπικό γραφείο βρίσκεται στον ενδέκατο χρόνο λειτουργίας.
Μέσα από αυτά τα δυο γραφεία δραστηριοποιούμαστε και σε άλλες χώρες της περιοχής, με έμφαση σε αυτές της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Αφρικής και της Ευρώπης με λύσεις systems integration και επιχειρηματικoύ λογισμικού κυρίως για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού αλλά και του δημοσίου τομέα. Μέσα σε αυτά τα χρόνια ο όμιλος ΝetU έχει προσφέρει λύσεις και υπηρεσίες πληροφορικής σε πάνω από 25 χώρες παγκοσμίως.
Ο όμιλος κινείται πάνω σε δύο επιχειρηματικούς άξονες. Ο πρώτος αφορά το επιχειρηματικό λογισμικό με λύσεις back office και front office για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και Systems Integration με υλοποίηση μεγάλων έργων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Στα χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην αγορά έχουμε επιλέξει να συνεργαζόμαστε με κορυφαίους vendors παγκοσμίως της αγοράς του IT.
Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας είναι η συνεργασία που έχουμε με την εταιρεία Infor. Πρόκειται για την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία επιχειρηματικού λογισμικού και τον δέκατο μεγαλύτερο όμιλο πληροφορικής παγκοσμίως διαθέτοντας ένα portfolio με πάνω από 100 διαφορετικές λύσεις για μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.
Στρατηγική και φιλοσοφία μας είναι να παίρνουμε εκείνες τις λύσεις που πιστεύουμε ότι καλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς, να τις παραμετροποιούμε με χαρακτηριστικά που αφορούν στην ελληνική αγορά, όπως μεταφράσεις, κώδικα βιβλίων και στοιχείων, αλλά και συνολικότερο adaptation στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Σημαντικό κομμάτι των δραστηριοτήτων μας αφορά το επιχειρηματικό λογισμικό – με έμφαση στο ERP και ειδικότερα την λύση SunSystems της Infor. Αναφερόμαστε πάντα σε λύσεις που αφορούν μεσαίες επιχειρήσεις και μεγάλες επιχειρήσεις και καλύπτουν τις ανάγκες για λογιστική, χρηματοοικονομική και εμπορική διαχείριση.
Σε αυτό το τμήμα προσπαθούμε να βλέπουμε οριζόντια την αγορά και ταυτόχρονα να εξειδικευόμαστε σε τρεις συγκεκριμένους τομείς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να δώσουμε λύσεις και σε άλλους τομείς όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Οι κάθετες αγορές που δραστηριοποιούμαστε είναι η ναυτιλία, με λύσεις που αφορούν στο λογιστήριο και την επιχειρηματική πληροφόρηση, η κάλυψη όλων των αναγκών των ασφαλιστικών εταιρειών κυρίως σε θέματα λογιστηρίου, εισπράξεων και πληρωμών καθώς και την ανάγκη του Solvency για compliances και τέλος ο χώρος του finance σε εταιρείες που έχουν χρηματοοικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Μια μεγάλη γκάμα των πελατών μας, είναι πολυεθνικές εταιρίες έργα των οποίων η NetU υλοποιεί στην Ελλάδα στην Κύπρο και στην ευρύτερη περιοχή που δραστηριοποιούμαστε επιχειρηματικά. Στην Ελλάδα υπάρχει μια εγκατεστημένη βάση 55 πελατών και στην Κύπρο ο αριθμός αυτός φτάνει τους 120. Ειδικότερα στο κομμάτι του ERP το SunSystems αποτελεί μια πρώτης τάξης λύση ακόμα και για μικρότερες επιχειρήσεις με ανάγκες για μοντέρνες και τελευταίας τεχνολογίας λύσεις λογισμικού.
Η ανάγκη για μια ολοκληρωμένη λύση λογισμικού διεθνών προδιαγραφών γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη όσο αυξάνουν οι ανάγκες των ελληνικών εταιριών να διεθνοποιηθούν να κάνουν εξαγωγές και ταυτόχρονα να μειώσουν το κόστος. Μέχρι πρότινος η πραγματοποίηση μιας επένδυσης ERP ήταν μια πολύ μεγάλη πρόκληση. Με λύσεις όμως όπως στο SunSystems ERP της Infor οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια οικονομική λύση ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου. Η λύση αναπτύσσεται από την Infor και έχει υλοποιηθεί σε περισσότερους από 70.000 πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πολλές φορές αντιμετωπίζουμε ένα μύθο, κατά πόσο η εν λόγω λύση μπορεί να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Θα πρέπει να γίνει σαφές σε όλους μας ότι η ελληνική αγορά είναι κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Αν δεν το αντιληφθούμε αυτό και γρήγορα είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε τοπικούς περιορισμούς και αγκυλώσεις που δεν επιτρέπουν την επιχειρηματικότητα να αναπτυχθεί. Εμείς σαν NetU έχουμε την τεχνογνωσία και τις λύσεις λογισμικού για την μετάβαση των επιχειρήσεων στα νέα αυτά δεδομένα της αγοράς.
netweek: Αναφερθήκατε στη λειτουργία της εταιρείας. Ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους δίνετε έμφαση;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Όπως αναφέραμε ήδη ένα βασικό κομμάτι της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας είναι το systems integrations. Η εν λόγω δραστηριότητα ξεκίνησε στην Κύπρο και επεκτάθηκε στην Ελλάδα και αφορά στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, από μεγάλους vendors (κυρίως Oracle και Microsoft). Στην Κύπρο υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλη δραστηριοποίηση πάνω στο συγκεκριμένο τομέα και ένα ιδιαίτερα μεγάλο μέρος του Κυπριακού Δημοσίου λειτουργεί με λύσεις οι οποίες είναι υλοποιημένες από τη NetU.
Ενδεικτικά αναφέρω:
Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξεως
• Schengen Information System II και SIRENE
• Σύστημα Μηχανογράφησης Αστυνομίας
Υπουργείου Οικονομικών
• Σύστημα Οικονομικής Διαχείρισης Γενικού Λογιστηρίου
• Σύστημα Συντάξεων Δημοσίων Υπαλλήλων
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
• Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων
• Διαδικτυακό Σύστημα Πληρωμής Εισφορών
• Σύστημα Κοινωνικής Ευημερίας.
Ένα τμήμα του systems integration, στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι αυτό της Sungard HE μια λύσης που καλύπτει όλες τις ανάγκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τη Gartner αποτελεί την κορυφαία λύση για εκπαιδευτικά ιδρύματα και η NetU την αντιπροσωπεύει σε Ελλάδα, Κύπρο και 10 επιπλέον χώρες.
Η ύπαρξη στο portfolio μας αυτής της λύσης φέρνει ακόμη πιο έντονα μια ανάγκη εξωστρέφειας, ώστε να επεκτείνουμε ακόμη περισσότερο τις δραστηριότητές μας εκτός ελληνικής αγοράς. Αυτό το έχουμε προσπαθήσει ήδη σε αρκετές περιπτώσεις με λύσεις επιχειρηματικού λογισμικού, έχοντας ήδη πελάτες στη Σερβία, στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική ακόμη και ως την Αμερική.
Στρατηγική αποτελεί η συνεργασίας της NetU με την Oracle σαν Oracle Gold Partner και ειδικότερα με την λύση WebCenter Content platform.
Η λύση Oracle WebCenter Content παρέχει την πιο ολοκληρωμένη, ανοικτή και ενοποιημένη πλατφόρμα Επιχειρηματικής Λύσης Διαχείρισης Περιεχομένου (Enterprise Content Management – ECM),. Με την καλύτερη διαχείριση περιεχομένου (πληροφοριών και εγγράφων) και την ενσωμάτωσή του σε επιχειρηματικές εφαρμογές και διαδικασίες, η λύση της Oracle βοηθά ώστε να μειωθεί το κόστος και οι επιχειρησιακοί κίνδυνοι και να δημιουργηθεί επιχειρηματική ευελιξία και αύξηση των κερδών.
Η εξειδικευμένη λειτουργικότητα του Oracle WebCenter Content παρέχει τη δυνατότητα ψηφιοποίησης (capturing), διαχείρισης (management), ανάλυσης (analysis), δημοσιοποίησης (publishing) και διάθεσης (sharing) των πληροφοριών και του περιεχομένου σε όλο τον κύκλο ζωής τους (lifecycle).
Άλλο ένα segment της αγοράς, που μας ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό είναι αυτό του Business Intelligence και του Performance Management για επιχειρήσεις, που έχουν ανάγκη διαχείρισης των δεδομένων τους για ανάγκες reporting ή για να αναλύσουν τα δεδομένα και να πάρουν καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις. Επιπλέον παρέχεται στην επιχείρηση η δυνατότητα να κάνει το επόμενο βήμα, να μπει στο Performance Management, και να χρησιμοποιήσει εργαλεία που παρέχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης forecasting, budgeting και προσεγγίζουν τη λογική του CFO και όχι μόνο του IT.
Θεωρώ ότι αποτελεί έναν από τους χώρους που θα έχουν ιδιαίτερη ανάπτυξη μέσα στα επόμενα χρόνια αφού θα είναι το επόμενο challenge και ταυτόχρονα ανάγκη των επιχειρήσεων. H NetU προσεγγίζει την παραπάνω αγορά με τις λύσεις της Infor ή της Oracle με βάση τις ανάγκες και τον προυπολογισμό του πελάτη.
Δραστηριότητας που έχει προκύψει από εξαγορά αφορά το λογισμικό Incadea για την Κύπρο. Το λογισμικό Incadea θεωρείται ως ένα από τα πιο επιτυχημένα διεθνή λογισμικά αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, δικύκλων και σκαφών καθώς και συνεργείων παγκόσμια. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Incadea έχει περισσότερους από 50.000 χρήστες σε 49 χώρες ενώ στην Κύπρο έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε διεθνείς αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε να αναφέρουμε τις λύσεις της Sage/Pastel, στην αγορά της Κύπρου και ειδικότερα τις μικρές επιχειρήσεις, που έχουν ανάγκη από ένα λογιστικό πακέτο. Η εν λόγω δραστηριότητα δεν παρέχεται στην Ελλάδα, καθώς κρίναμε ότι δεν θα απέφερε κάτι σημαντικό η ενασχόλησή μας με αυτό τον τομέα τουλάχιστο σε αυτήν την χρονική στιγμή και οικονομική συγκυρία.
netweek: Με ποιους τρόπους αναπτύσσεται η εταιρεία;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Η εταιρεία έχει καταφέρει να εδραιωθεί στην Κύπρο εδώ και αρκετό καιρό και πλέον μπορούμε να πούμε ότι τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά και στην Ελλάδα. Έχοντας σαν οχήματα τις λύσεις που έχουμε αναπτύξει σε μεγάλους οργανισμούς και την συνεργασία μας με ηγέτιδες εταιρίες πληροφορικής , το ζητούμενό μας είναι να δούμε τις δυνατότητες επέκτασης στις χώρες που έχουμε παρουσία καθώς και σε χώρες στην ευρύτερη περιοχή.
Η Ελλάδα περνά μια οικονομική συγκυρία, η οποία είναι δύσκολη για τις εταιρείες, κάτι που έχουμε καταφέρει να μην μας επηρεάσει σημαντικά κυρίως λόγω του positioning που έχουμε στο άνω τμήμα της αγοράς επιχειρήσεων και την στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθήσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Η συγκυρία όμως είναι αρνητική, αλλά ακόμη και έτσι θεωρώ δεδομένο ότι υπάρχουν ευκαιρίες για νέες εταιρείες να μπουν στην αγορά και να δημιουργηθούν ευκαιρίες ανάπτυξης για αυτές. Αυτή την περίοδο, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έχουν γίνει σαφώς πιο εσωστρεφείς και δυσκίνητοι , δίνοντας μια ιδιαίτερα μεγάλη ευκαιρία στα πιο ευέλικτα και μικρά σχήματα, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Ένας από τους λόγους που μας επιτρέπει να κινούμαστε επιθετικά ακόμα και σήμερα με αυτό τον τρόπο είναι ότι ακόμα και στις καλές εποχές κινηθήκαμε έναν πιο λελογισμένο τρόπο, χωρίς να μεγαλώνουμε πέρα από τις ανάγκες μας. Σαν εταιρεία έχουμε μηδενικό δανεισμό, είμαστε ιδιαίτερα κερδοφόροι τα τελευταία χρόνια, ενώ αντίστοιχα είναι και τα αποτελέσματα μας στην Κύπρο.
Το ζητούμενο για εμάς είναι η δυνατότητα να κάνουμε κερδοφόρες δουλειές, ενώ δεν μας απασχολεί να έχουμε να δείξουμε μεγάλους τζίρους χωρίς υγιή κερδοφορία και οργανική ανάπτυξη. Ζητούμενο για εμάς είναι να γίνουμε πιο εξωστρεφείς, ώστε να δείξουμε στις επιχειρήσεις τις λύσεις μας και την αξία που μπορούμε να τους προσφέρουμε.
Επενδύουμε στο να διατηρήσουμε τους 200 και πλέον πελάτες του ιδιωτικού τομέα καθώς και στους δεκάδες οργανισμούς του δημοσίου τομέα που έχουμε και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε new business, καθώς η εταιρεία που δεν κερδίζει νέους πελάτες, είναι δεδομένο ότι δεν θα καταφέρει να επιβιώσει στις δύσκολες αυτές οικονομικές συνθήκες.
netweek: Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πελάτες;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Η ερώτηση που κάνουμε στους πελάτες είναι: Που «πονάτε»; Στο κομμάτι που κοιτάμε εμείς, συναντάμε περιπτώσεις που οι πελάτες έχουν κάποιο παρωχημένο ERP, από το οποίο δεν μπορούν να αντλήσουν την πληροφορία με αποτέλεσμα απλά να επεξεργάζονται λογιστικά δεδομένα και όχι στοιχεία για να ξέρουν σε ποια ακριβώς χρηματοοικονομική κατάσταση βρίσκονται. Μια άλλη περίπτωση που συναντάμε είναι πελάτες που ακόμη και να έχουν κάποια σύγχρονη λύση δεν είναι σε θέση να πάρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται.
Εδώ υπεισέρχεται το Business Intelligence και το Performance Management, εργαλεία που παρέχουν τις δυνατότητες ανάλυσης των δεδομένων και της δημιουργίας των κατάλληλων reports για την λήψη καλύτερων επιχειρηματικών αποφάσεων. Ένα ακόμη ζήτημα που προκύπτει αφορά στην αδυναμία ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στις επιχειρηματικές εφαρμογές που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση.
Σε αυτό το κομμάτι προωθούμε τη λύση middleware της Infor, η οποία θέτει την υποδομή για την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στις επιχειρηματικές εφαρμογές.
netweek: Τελευταία ακούμε ολοένα και περισσότερο τη λέξη Cloud. Ποια είναι η θέση της NetU και ποια των πελατών;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Πάρα πολλές εταιρείες δείχνουν να προσεγγίζουν τη λογική των υπηρεσιών cloud.Η προσωπική μου αντίληψη είναι ότι προς το παρόν το cloud αφορά το entry-level της αγοράς, όπου οι εταιρείες έχουν τυποποιημένες ανάγκες και σχεδόν καθόλου ανάγκες customization. Όσο ανεβαίνουμε σε μέγεθος, οι ανάγκες γίνονται πιο σύνθετες και μοναδικές και απαιτείται κάποιο customization και εκεί τα πράγματα περιπλέκονται.
Η Infor έχει τρεις λύσεις που παρέχει μέσω cloud, όπως για παράδειγμα το SunSystems ERP, αλλά μέχρι και τώρα τα μηνύματα της αγοράς είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες – ειδικότερα μεγάλου μεγέθους – που να θέλουν να προχωρήσουν σε τέτοιες υλοποιήσεις. Σε γενικές γραμμές είναι κάτι που θα παρακολουθήσουμε από κοντά, αν και περιμένουμε περιορισμένο ενδιαφέρον τουλάχιστο στο άμεσο μέλλον όσον αφορά την Ελληνική αγορά των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων.
netweek: Ποια είναι η φιλοσοφία προσέγγισης της αγοράς που έχει η εταιρεία;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Αυτό που περιγράφει τη φιλοσοφία της εταιρείας είναι ότι δίνουμε λύσεις και δεν «πουλάμε» software. Η λογική μας είναι ότι έχουμε συνεργάτες και όχι πελάτες με σκοπό να χτίσουμε σχέσεις που διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στόχος μας είναι να παρέχουμε υψηλής ποιότητας λύσεις και υπηρεσίες πληροφορικής, οι οποίες να ικανοποιούν πλήρως τις ανάγκες των πελατών μας.
netweek: Εξακολουθεί το IT να είναι ευκαιρία και πως μπορούν να το αντιληφθούν οι πελάτες;
Βαγγέλης Χατζηγεωργίου: Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι ότι οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν το ίδιο το IT σαν κόστος και όχι σαν μια επένδυση, που θα μπορούσε να τους γλιτώσει από επιπρόσθετες δαπάνες ή από πού θα είχε πρόσθετα οφέλη.
Για παράδειγμα μια λύση performance management σε μια επιχείρηση, της παρέχει τη δυνατότητα να γνωρίζει με ιδιαίτερη ακρίβεια ποια προϊόντα ή ποιες υπηρεσίες πουλάνε περισσότερο και να επενδύσεις σε αυτές, ενώ αντίστοιχα ένα ERP μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση να ξέρει που βρίσκεται σε σχέση με τους στόχους και το budget ανά πάσα στιγμή. Οι λύσεις επιχειρηματικού λογισμικού είναι μια πραγματική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να δουν τα πραγματικά κόστη, να δουν τις νέες ευκαιρίες και να τις εκμεταλλευτούν. Σίγουρα όλοι μας έχουμε επηρεαστεί από την κρίση.
Είναι μια ευκαιρία όμως να ακούσουμε καλύτερα τους πελάτες μας και να δούμε ποιες είναι οι πραγματικές τους ανάγκες χτίζοντας λύσεις και μακροχρόνιες συνεργασίες βασιζόμενες σε επιτυχημένα έργα πληροφορικής.
Λίγα λόγια για τη NetU
Η εταιρεία NetU αποτελεί κορυφαίο οργανισμό λύσεων και υπηρεσιών Τεχνολογίας και Πληροφορικής στην Ανατολική Μεσόγειο, με γραφεία στην Κύπρο και Ελλάδα. Η NetU ιδρύθηκε το 1991 και σήμερα έχει πελάτες και ανεπτυγμένη δραστηριότητα σε 25 χώρες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, Ασία και Αμερική.
Στους πελάτες της NetU Hellas στην Ελληνική αγορά συμπεριλαμβάνονται μερικοί από τους μεγαλύτερους οργανισμούς, όπως οι McDonalds, Pfizer, Ceva, Folli Follie, Mevaco, Greenpeace, Alcan, Disney, EFG Eurobank BS, Κύπρου Ασφαλιστική, Eletson Corporation, Byzantine, Όμιλος Ευγενίδη, Aegean Speed Lines, Salamis, Orange BS, Κυπριακές Αερογραμμές, Brinks, DHL , NYC, Alpha TV, Οικολογική κ.α.
Οι Επιχειρηματικές Αξίες που μας διέπουν σαν οργανισμός είναι:
- Sincerity (Ειλικρίνεια)
- Motivation (Ενθάρρυνση)
- Approachability (Προσβασιμότητα)
- Responsibility (Υπευθυνότητα)
- Teamwork (Ομαδικότητα)
NetU Hellas
Γεωργίου Μπάκου 1., Νέα Φιλοθέη, 11524 Αθήνα
Τηλ: +30 210 6910378, Fax +30 210 6913597
www.netugroup.com email: [email protected].