Το εξειδικευμένο marketplace κατά της σπατάλης τροφίμων nowaste.gr παρουσίασε ο ιδρυτής της No Waste Technologies, Ίων Προκόπης, στο Food Waste Conference που διοργάνωσε η BOUSSIAS. Όπως ανέφερε, η πλατφόρμα της No Waste Technologies χρησιμοποιεί δυναμική τιμολόγηση με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία επιτρέπει σε σούπερ μάρκετ και ηλεκτρονικά καταστήματα να βελτιστοποιήσουν το κέρδος τους ή να ελαχιστοποιήσουν τις δαπάνες τους όσον αφορά σε προϊόντα με ημερομηνία σήμανσης (τρόφιμα, ποτά, καθαριστικά, καλλυντικά κλπ), δίνοντας παράλληλα κίνητρα στους καταναλωτές για να αγοράσουν προϊόντα με πιο κοντινή ημερομηνία σήμανσης.

Η πλατφόρμα επεξεργάζεται στοιχεία όπως η διάρκεια ζωής, ο αριθμός των τεμαχίων, η ένταση του ανταγωνισμού και το βιοτικό επίπεδο της κάθε περιοχής για να καταλήξει στη βέλτιστη τιμή πώλησης του κάθε προϊόντος. Η τιμή αυτή προσαρμόζεται με το πέρασμα του χρόνου, παρέχοντας όλο και μεγαλύτερη έκπτωση καθώς πλησιάζει η ημερομηνία λήξης του ή best before. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Προκόπης, από την πιλοτική εφαρμογή της δυναμικής τιμολόγησης σε καταστήματα προέκυψαν σημαντικά οφέλη, μεταξύ των οποίων αύξηση των πωλήσεων κατά 20%, μέσω της βελτιστοποίησης των τιμών και της παροχής κινήτρων στους καταναλωτές για να αγοράσουν προϊόντα με πιο κοντινή ημερομηνία σήμανσης, αύξηση του περιθωρίου κέρδους κατά 3%, καθώς πωλήθηκαν (έστω και σε χαμηλότερη τιμή) προϊόντα που σε άλλη περίπτωση θα έληγαν πριν πωληθούν, καθώς και μείωση της σπατάλης κατά 50%.

«Εκπαίδευση» μέσω δεδομένων
Ο κ. Προκόπης επεσήμανε ότι πέρα από τα φυσικά καταστήματα, η πλατφόρμα της No Waste Technologies έχει εφαρμογή και στα e-shops, καθώς μόλις το 10% των e-shops στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναφέρουν σήμερα την ημερομηνία λήξης στα προϊόντα τους. Σε κάθε περίπτωση, η πλατφόρμα απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε σούπερ μάρκετ ή σε άλλες μεγάλες εταιρείες που παρέχουν μία ευρεία βάση δεδομένων, με βάση τα οποία το σύστημα της εταιρείας «εκπαιδεύεται» για να υπολογίσει τη βέλτιστη τιμή πώλησης.