O Ξενοφώντας Λιαπάκης, CIO του ομίλου Interamerican και μέλος του Executive board του ομίλου της Interamerican, σκιαγραφεί το σύγχρονο CIO, που έχοντας απαλλαγεί πια από τη παραδοσιακή εικόνα του «τεχνικού», επικοινωνεί πλέον εντός του οργανισμού με μια γλώσσα σύγκλισης με το business. Η αξία του ρόλου του CIO σήμερα έχει αναγνωριστεί και αποτελεί, πλέον, ομότιμο μέλος της ηγετικής ομάδας, συμβάλλοντας καθοριστικά στη χάραξη της στρατηγικής τής εταιρίας.

Το τεχνολογικό υπόβαθρο ενός σύγχρονου CIO τού δίνει τη δυνατότητα, ειδικά στο σημερινό εξαιρετικά δύσκολο, οικονομικά, περιβάλλον, να αναγνωρίζει τις τυχόν αδυναμίες που υπάρχουν, να προτείνει και να εφαρμόζει λύσεις, οι οποίες αυξάνουν την παραγωγικότητα και μειώνουν το κόστος, δίνοντας στην εταιρεία το συγκριτικό πλεονέκτημα που χρειάζεται σε σχέση με την αγορά.

Για να μπορέσει, όμως, ένας CIO να παίξει ένα τέτοιο καθοριστικό ρόλο θα πρέπει να ανήκει και να λειτουργεί στο πλαίσιο μιας σύγχρονης επιχείρησης που έχει αναγνωρίσει και ενθαρρύνει τον νέο του ρόλο. Εχω την τύχη και την τιμή να ανήκω σε ένα τέτοιο μοντέρνο οργανισμό, με σύγχρονο management που πολύ έγκαιρα αναγνώρισε το σημαντικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει η πληροφορική και ο CIO, ενθαρρύνοντας από την πρώτη στιγμή την ολοένα και μεγαλύτερη εμπλοκή μου στο business. Η συμμετοχή μου, άλλωστε, στο executive board της εταιρείας το επιβεβαιώνει.

Τεχνολογική ανάπτυξη και εκσυγχρονισμόςΞεκινήσαμε, λοιπόν, πριν πέντε περίπου χρόνια, σχεδιάζοντας τη νέα εποχή της Interamerican. Αναγνωρίζοντας με ειλικρίνεια τις αδυναμίες μας, τεχνολογικές και μη, οριοθετώντας το που θέλουμε να φτάσουμε ως business και ποια είναι η ποιότητα των υπηρεσιών που θέλουμε να παρέχουμε, θέσαμε σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πλάνο τεχνολογικής ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού, με στόχο την καθιέρωση της Interamerican ως μια από τις πιο σύγχρονες ασφαλιστικές εταιρίες στην Ευρώπη.

Σε συνδυασμό με την αλλαγή κουλτούρας σε όλο τον οργανισμό, την απλοποίηση προϊόντων και διαδικασιών, την υιοθέτηση μοντέρνων μεθόδων που οδηγούν στην ευθυγράμμιση του IT με το business, την εφαρμογή σύγχρονων project management μεθοδολογιών και έχοντας συνεχώς την αμέριστη υποστήριξη του μετόχου, καταφέραμε τα τελευταία χρόνια να δημιουργήσουμε μοναδικές υπηρεσίες, για τους πελάτες και τα δίκτυα πωλήσεών μας, που μας διαφοροποιούν θεαματικά από τον ανταγωνισμό και καθιστούν την Interamerican ως σημείο αναφοράς μέσα στον όμιλο της Achmea. Καινοτομίες όπως:

• το Anytime, συνώνυμο της direct ασφάλισης στην Ελλάδα, το οποίο αγκαλιάστηκε θερμά από τους πελάτες και μάταια προσπαθεί μέχρι σήμερα να το αντιγράψει ο ανταγωνισμός
• τα Smart mobile applications και e-Services Portal, τα οποία αποτελούν το ηλεκτρονικό γραφείο “e-Office” του συνεργάτη δίνοντας του τη δυνατότητα να αυξήσει την παραγωγικότητά του, μειώνοντας δραματικά το κόστος του είναι μόνο κάποιες από τις εξαιρετικές υπηρεσίες που παρέχουμε σήμερα.

Η επιλογή της Interamerican ως benchmark για τις άλλες θυγατρικές του ομίλου και η προσπάθεια «εξαγωγής τεχνογνωσίας» και στις υπόλοιπες θυγατρικές αποδεικνύει την ικανοποίηση του μετόχου και μας κάνει όλους υπερήφανους. Για αυτό άλλωστε, σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο για τη χώρα, όπου ο ανταγωνισμός έχει παγώσει σχεδόν όλες τις επενδυτικές του δραστηριότητες, εμείς συνεχίζουμε, με την υποστήριξη του μετόχου, την υλοποίηση των στρατηγικών μας πλάνων, επενδύοντας σημαντικότατα ποσά στη τεχνολογία.

Ο CIO σήμερα συμβάλλει αποτελεσματικά στην ευθυγράμμιση του IT με το business, καταθέτοντας ολοένα και πιο συχνά καινοτόμες προτάσεις, προσθέτοντας στην εταιρεία του το στρατηγικό εκείνο πλεονέκτημα που χρειάζεται, έτσι ώστε να διαφοροποιηθεί σημαντικά από τους ανταγωνιστές της.