Παλιά τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά για τους CIOs. Βυθισμένοι στην καρδιά της τεχνολογίας, συχνά αποκομμένοι από το επιχειρηματικό κομμάτι της εταιρείας τους, περιορίζονταν στην άσκηση του τεχνολογικού τους ρόλου, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα και βελτιώνοντας την υποδομή IT του οργανισμού τους.

Με την πάροδο του χρόνου η κατάσταση άρχισε να αλλάζει, με το προαπαιτούμενα να αυξάνουν συνεχώς. Το ERP τους υποχρέωσε να αποκτήσουν γνώσεις project management, ενώ η μόδα του outsourcing, τους έκανε να μάθουν τακτικές πωλήσεων και διαχείρισης συμβολαίων. Σήμερα καλούνται να παίξουν και το ρόλο του Intergrator, ενσωματώνοντας στην υποδομή IT της εταιρείας τους προκατασκευασμένες λύσεις, υπηρεσίες cloud και μοντέλα on-premise.

Μαζί με όλα αυτά ο CIO του σήμερα καλείται, πλέον, να παίξει και το ρόλο του ανθρωπολόγου, όχι, βέβαια, σε ακαδημαϊκό επίπεδο, αλλά με ένα πολύ πιο απλό τρόπο: να εξασφαλίσει την επικοινωνία και συνεργασία του τμήματός του με όλα τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας, ξεπερνώντας τους όποιος σκοπέλους κατανόησης και συνεννόησης υπάρχουν.

Γι΄αυτό το λόγο, ο ρόλος του CIO σε μια εταιρεία σήμερα είναι περισσότερο σημαντικός από ποτέ. Μπορεί το τεχνολογικό κομμάτι να συνεχίζει να κατέχει ένα μεγάλο ποσοστό στο ρόλο του, αλλά η επιχειρηματική πτυχή του CIO γίνεται όλο και πιο έντονη.