Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο CIO ενός μεγάλου ασφαλιστικού οργανισμού; Πόσο σημαντική είναι η ευθυγράμμιση του ΙΤ με τους επιχειρηματικούς στόχους και πώς επηρεάζουν τα IT Projects την ανάπτυξη μιας επιχείρησης σήμερα; Ο Ανδρέας Κρεμαστιώτης, CIO, NN Hellas, ανοίγει τα χαρτιά του στο netweek και μιλάει για όλους και για όλα.
netweek: Πόσο σημαντική πιστεύετε ότι είναι η επίδραση της ψηφιοποίησης στην καθημερινότητά μας;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Έχουμε κατανοήσει πλήρως ότι έχουμε εισέρθει σε μια από τις σημαντικότερες φάσεις της ψηφιακής εποχής που οδηγεί στην ψηφιακή ολοκλήρωση. Η επίδραση στην καθημερινότητά μας είναι απόλυτα ορατή και επηρεάζει άμεσα τόσο τις ΙΤ στρατηγικές μας, όσο και τις καθημερινές σχέσεις με τους ασφαλισμένους της εταιρείας μας, τους ασφαλιστικούς συμβούλους, αλλά και τους συνεργάτες μας. Η συντριπτική διείσδυση του διαδικτύου και των social media στην κοινωνία κατευθύνουν και τις δικές μας επιλογές. Είναι μια πρόκληση στην οποία θα αντεπεξέλθουμε, ισορροπώντας ανάμεσα στο παλαιό τεχνολογικό περιβάλλον που έχουμε κληρονομήσει και στο νέο, που τώρα κτίζουμε με πολύ ταχείς ρυθμούς.
netweek: Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο CIO που εργάζεται σε μια ασφαλιστική εταιρεία και ποιες είναι οι προτεραιότητές του;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Το συνεχές μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τόσο σε επιχειρηματικό επίπεδο όσο και στο χώρο της τεχνολογίας, αναγκάζει τα στελέχη της Πληροφορικής να είναι σε συνεχή εγρήγορση. Η ΝΝ Hellas είναι μέλος του ΝΝ Group, με ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία, στην ασφαλιστική βιομηχανία και στο Investment Management. Οι προκλήσεις, λοιπόν, είναι πολλαπλές, καθώς πρέπει τα IT Services που παράγουμε να ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική του ομίλου, αλλά και να υποστηρίζουν τις ασφαλιστικές δραστηριότητες στην Ελλάδα με τις ιδιαιτερότητές τους. Οι προκλήσεις της εποχής στην τεχνολογία, συνέπεια του οικονομικού περιβάλλοντος, μας απασχολούν ιδιαίτερα στην NN Hellas. Τρέχοντα θέματα που μας ενδιαφέρουν είναι το cloud, το BYOD, τα social media, τα Big Data, η ψηφιοποίηση, η συνεχής προστασία της ασφάλειας για τα δεδομένα των ασφαλισμένων μας και, τέλος, η μεγίστη, αξιόπιστη και άμεση εξυπηρέτηση των πελατών μας.
netweek: Τι «έξυπνα» προϊόντα και υπηρεσίες έχει αναπτύξει η ΝΝ για τα ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών της σε ένα ψηφιακό κόσμο; Θα μπορούσατε να αναφερθείτε ενδεικτικά σε μερικά «ψηφιακά» προϊόντα που έχει αναπτύξει η εταιρεία σας, αλλά και την επίδρασή τους στη λειτουργία και την ανάπτυξη του οργανισμού;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Το τελευταίο διάστημα έχουμε υλοποιήσει δυο portals, ένα για τους ασφαλισμένους μας (Client Portal) και ένα για τους ασφαλιστικούς συμβούλους (Agent Portal). Η δημιουργία τους αποφασίστηκε όταν η εταιρεία μας αφουγκράστηκε τις ανάγκες αυτών των δυο πιο σημαντικών υπηρεσιών που παράγουμε. Ήταν άλλο ένα βήμα μας στο δρόμο του digitalization. Τα δύο αυτά portals εμπλουτίζονται συνεχώς με νέες λειτουργιές, καθώς οι βελτιώσεις προέρχονται από μια συνεχή διαδικασία ελέγχου, αξιολόγησης, αποφάσεων και υλοποιήσεων.
Η επίδρασή τους στον οργανισμό μας είναι άμεσα ορατή. Τα ενθαρρυντικά μηνύματα από τους πελάτες μας, μας δίνουν τη δύναμη να συνεχίσουμε σε πρόσθετες βελτιώσεις του Client Portal για υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους μας. Το Agent Portal έχει, ήδη, ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο χρήσης του και αποτελεί το βασικό εργαλείο του δικτύου πωλήσεων της εταιρείας μας. Ήδη, πολλές stand alone εφαρμογές που χρησιμοποιούσαν έχουν ενσωματωθεί στο νέο portal, μειώνοντας τον όγκο των προς συντήρηση εφαρμογών, αλλά και κάνοντας το τεχνολογικό μας περιβάλλον απλούστερο. Η προσπάθεια συνεχίζεται, καθώς βασική αρχή στο IT της ΝΝ Hellas είναι το “Business Strategies enabled by Information Technology”.
netweek: Πόσο σημαντικά είναι τα Analytics για μια ασφαλιστική εταιρεία; Με ποιο τρόπο τα εκμεταλλεύεστε στο δικό σας οργανισμό και τι αποτελέσματα έχετε δει;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Οι ασφαλιστικές εταιρείες διεκπεραιώνουν ένα πολυδιάστατο έργο, που στηρίζεται σε δεδομένα αποθηκευμένα σε πολλές, διαφορετικών τεχνολογιών, εφαρμογές. Τα στελέχη, αλλά και τα δίκτυα πωλήσεων, καλούνται σε καθημερινή βάση να πάρουν μικρές ή και μεγάλες αποφάσεις με βάση αυτά τα δεδομένα, επεξεργασμένα ή μη. Η NN Hellas αναγνώρισε την αναπόφευκτη αναγκαιότητα της χρήσης εργαλείων Analytics και έδρασε ανάλογα. Ως παράδειγμα αναφέρω την υλοποίηση της εφαρμογής Agent Portal, η οποία αναπτύχθηκε in-house, καθώς και την υιοθέτηση εφαρμογής CRM για τις κεντρικές υπηρεσίες.
netweek: Ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο τις ασφαλιστικές εταιρείες αυτή την περίοδο είναι το Solvency II. Με ποιο τρόπο το ΙΤ μπορεί να βοηθήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες να τηρήσουν το αυστηρό χρονοδιάγραμμα και τις απαιτήσεις του Solvency II;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Όσον αφορά το θέμα του Solvency II ο όμιλός μας είναι σε πολύ καλό στάδιο, καθώς η υλοποίηση εργαλείων τεχνολογίας πληροφοριών για την υποστήριξη των αναγκών του Solvency II έγινε κεντρικά, με τη συμμετοχή στελεχών από τις χώρες του ΝΝ Group, όπως και της Ελλάδος. To IT παίζει κεντρικό ρόλο στις απαιτήσεις του Solvency II και ο μόνος τρόπος να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις αυτές είναι να τηρεί και το ίδιο τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης, όπως κάνουμε εμείς στην ΝΝ. Αυτό το διάστημα ολοκληρώσαμε δυο projects, τα Data Quality και Model Points, ώστε να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την ακρίβεια και την ποιότητα των Solvency II στοιχείων.
netweek: Ποια άλλα σημαντικά IT Projects υλοποιείτε τώρα ή σκοπεύετε να υλοποιήσετε στο κοντινό μέλλον;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Τα ΙΤ Projects που υλοποιούνται αυτή την περίοδο είναι πολλά και δύσκολα. Πρόσφατα, όπως γνωρίζετε, ολοκληρώσαμε με επιτυχία ένα πολύ μεγάλο και δύσκολο project, αυτό του Rebranding από ING σε ΝΝ. Τώρα εστιαζόμαστε σε δυο κατευθύνσεις. Υλοποιούμε πρωτοποριακά νέα προϊόντα σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, ενώ παράλληλα δουλεύουμε σε πολλά μέτωπα στο πλαίσιο του Direct Services program. Νέες εφαρμογές είναι σε φάση παράδοσης ή θα παραδοθούν στο άμεσο μέλλον. Καλύπτουμε τις ανάγκες όλων. των κεντρικών μας γραφείων και των γραφείων πωλήσεων, του δικτύου των ασφαλιστικών μας συμβούλων και των πελατών μας. Στα καθαρά ΙΤ projects εργαζόμαστε πάνω σε παροπλισμό παλαιών εφαρμογών και εξοπλισμού που εκσυγχρονίζεται, ενώ τρέχουμε συνεχώς projects πάνω στο IT Security.
netweek: Πώς κατανέμετε γενικότερα το budget σας και σε ποια projects δίνετε προτεραιότητα;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Το budget μας κατανέμεται ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης. Σχεδιασμός και πλάνα γίνονται πολύ νωρίτερα της έναρξης κάθε χρήσης και όλα τα κόστη του IT προϋπολογίζονται. Η προτεραιοποίηση των έργων γίνεται πάντοτε από το management της εταιρείας. Υπάρχουν, φυσικά, οι ειδικές περιπτώσεις τεχνολογικών projects ή έργα συμμόρφωσης με κανονισμούς ή νόμους που και αυτά τα διαχειριζόμαστε ανάλογα.
netweek: Πόσο πολύπλοκη είναι η IT υποδομή σας και τι μέτρα έχετε πάρει (ή σκοπεύετε να πάρετε) για να την απλοποιήσετε; Υπάρχουν σημεία στην IT υποδομή σας που πιστεύετε ότι θα πρέπει να διορθωθούν και αν ναι ποια θεωρείτε ότι είναι αυτά;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Είναι γεγονός ότι η υποδομή μας είναι πολύπλοκη, κληρονομώντας παλιότερες επιλογές. Διαθέτουμε δύο data centers στην Ελλάδα και χρησιμοποιούμε άλλα δύο περιφερειακά στο εξωτερικό. Στο επίπεδο των εφαρμογών εργαζόμαστε βάση συγκεκριμένου IT αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και απλοποιούμε πολύ το περιβάλλον μας, ενσωματώνοντας παλαιές εφαρμογές σε δυο κύριες που υλοποιούμε τον τελευταίο χρόνο και συνεχίζουμε. Οι νέες εφαρμογές είναι το Agent Portal και το Operational & Analytical CRM. Το cloud μας απασχολεί πολύ έντονα τον τελευταίο καιρό και μελετάμε με συναδέλφους του NN Group λύσεις και προοπτικές σε αυτό το χώρο.
netweek: Πόσο σημαντικές πιστεύετε ότι είναι οι σχέσεις ενός CIO με τους vendors; Πιστεύετε στις μακροχρόνιες συνεργασίες με τους vendors;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Θεωρούμε ότι οι σχέσεις μας με τους vendors είναι πολύ σημαντικές, καθώς μέρος της λειτουργικότητάς μας στηρίζεται σε υποδομές και services που παρέχουν. Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό η σχέση με τους συνεργάτες μας να στηρίζεται σε σωστές βάσεις και να ελέγχεται συνεχώς. Η Διεύθυνση Πληροφορικής δεν εμπλέκεται άμεσα με την επιλογή νέων συνεργασιών, καθώς υπάρχει πολύ αυστηρή διαδικασία από τη Διεύθυνση Προμηθειών. Ο ρόλος μας είναι συμβουλευτικός, όσον αφορά την παράδοση προδιαγραφών και την αξιολόγηση υποψηφιοτήτων. Οι σωστές συνεργασίες στηρίζονται σε σωστές συμφωνίες που γίνονται στην αρχή και περιγράφουν σε κάθε λεπτομέρεια αυτή τη συνεργασία. Είναι γεγονός ότι τα standards που ζητάμε είναι πάντα πολύ ψηλά. Σημαντικό σημείο στην όλη διαδικασία μετά την έναρξή της, είναι η παρακολούθηση των SLAs με δείκτες απόδοσης και τακτική επικοινωνία με τον συνεργάτη.
netweek: Τι είναι αυτό που σας αρέσει και τι αυτό που σας ενοχλεί στις σχέσεις σας με τους vendors; Σε ποιες περιπτώσεις θα εξετάσετε την αλλαγή συνεργασίας με έναν vendor;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Αν τηρούνται τα συμφωνηθέντα οι σχέσεις μας με τους συνεργάτες μας είναι πάντοτε καλές. Εκείνοι που ανταποκρίνονται σωστά σε αυτά που έχουν υποσχεθεί αποτελούν για εμάς καλές συνεργασίες. Όταν υπάρχουν περιπτώσεις που τα παρεχόμενα services ή υλικά που μας παραδίνονται είναι χαμηλότερα των συμφωνηθέντων προδιαγραφών, τότε περνάμε σε monitoring period για τον συγκεκριμένο vendor και ερχόμαστε σε επαφή μαζί του για διαβουλεύσεις. Όλα, όμως, ακόμα και η διακοπή συνεργασίας, για ποιους λόγους και με ποιο τρόπο γίνεται, καταγράφονται στις συμβάσεις μας.
netweek: Πώς είναι δομημένο το ΙΤ στην εταιρεία σας; Βασίζεστε αποκλειστικά στο δυναμικό του τμήματός σας ή εκμεταλλεύεστε και το outsourcing;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Το οργανόγραμμα του ΙΤ περιλαμβάνει πέντε ομάδες: IT Application Support, Business Analysis, Application Development, IT Infrastructure και IT User Security Administration. Προσπαθούμε σε μεγάλο βαθμό να υλοποιούμε τα projects του οργανισμού με ιδίες δυνάμεις, αλλά αυτό δεν είναι πάντα εφικτό, οπότε υπάρχουν περίοδοι που καταφεύγουμε στην εξωτερική βοήθεια. Η βασική φιλοσοφία για τη διοίκηση του δυναμικού του IT συνοψίζεται στη λέξη ομάδα. Ομάδα είναι και η λέξη που μας χαρακτηρίζει ως Διεύθυνση. Στηριζόμαστε απόλυτα στην ομαδική δουλειά, συνεργασία και υλοποίηση σχεδιασμών. Στηριζόμαστε και ακολουθούμε τις διαδικασίες μας και δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στην ασφάλεια. Η αρμονία στη συνεργασία και η υλοποίηση δύσκολων IT projects με επιτυχή κατάληξη δείχνουν ότι ακολουθούμε ορθές επιλογές management.
netweek: Σε ποια skills δίνετε προτεραιότητα κατά τη στελέχωση των τμήματός σας; Τι κίνητρα δίνετε στα στελέχη του τμήματος σας για την περαιτέρω εξέλιξή τους μέσα στην εταιρεία;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Αυτή τη στιγμή, απασχολούνται στη Διεύθυνση Πληροφορικής στελέχη με υψηλή κατάρτιση. Ωστόσο, μέλημά μας είναι η συνεχή τους εκπαίδευση. Παρακινούμε τους ανθρώπους μας με αναφορά στον ετήσιο στόχο τους να είναι συνεχώς ενημερωμένοι στις νέες τεχνολογίες, τους ενισχύουμε και τους παροτρύνουμε να αποκτούν νέες πιστοποιήσεις στον τομέα τους. Στελέχη μας συμμετέχουν τακτικά σε εκπαιδεύσεις και κλαδικά συνέδρια για την ενημέρωσή τους. Επίσης, ένας τομέας που έχει επενδύσει τα τελευταία δυο χρόνια η εταιρεία μας είναι το e- learning. Οι προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής και του cloud μάς οδηγούν να εντείνουμε τον τομέα του knowledge management, τόσο με εσωτερική (εντός ΙΤ)μεταφορά εμπειρίας, όσο και με συστηματική εκπαίδευση και ενημέρωση.
netweek: Ποια είναι η βασική φιλοσοφία της στρατηγικής διοίκησης του τμήματός σας;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Η βασική φιλοσοφία της στρατηγικής διοίκησης του τμήματός μας ορίζεται από την εταιρική στρατηγική, καθώς και από τις εταιρικές αξίες. Η εταιρική στρατηγική εφαρμόζεται παρέχοντας εξαιρετική εμπειρία πελάτη και ακολουθώντας τις εταιρικές αξίες που είναι «να νοιαζόμαστε», «να είμαστε ξεκάθαροι», «να δεσμευόμαστε». Τον τελευταίο χρόνο, σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση, οριστικοποιήθηκε το μοντέλο διακυβέρνησης της Διεύθυνσης Πληροφορικής, το οποίο περιλαμβάνει τη διαχείριση κινδύνων (Risk) των πληροφοριακών συστημάτων και των δεδομένων, καθώς και τη συμμόρφωση (Compliance) με διεθνείς, τοπικούς και εταιρικούς νόμους, κανόνες και πρότυπα. Ο συνδυασμός πυλώνων διοίκησης, με επιτυχή διαχείριση των μεταξύ τους διεπαφών, αποτελούν τη δική μας προσέγγιση στο χώρο του IT Management. Το μοντέλο διακυβέρνησης στηρίζεται σε τρείς, κυρίως, πυλώνες διοίκησης, με υιοθέτηση αντιστοίχων διεθνών μεθοδολογιών υλοποίησης.
- IT Service Management, με υιοθέτηση των ITIL (Information Technology Infrastructure Library) βέλτιστων πρακτικών και κατευθύνσεων.
- IT Security Management, με υιοθέτηση των NN IT Minimum Standards που στηρίζονται στα διεθνή πρότυπα COBIT 5 και ISO 27001, 27002.
- ΙΤ Project Management, με την υιοθέτηση των μεθοδολογιών διαχείρισης έργων PRINCE2 και Six Sigma
Πρόσφατα, στον τομέα του Governance, Risk & Compliance, βραβευτήκαμε στα BITE Αward 2015, κάτι το οποίο δικαίωσε τις προσπάθειές μας.
netweek: Tι μετρικές χρησιμοποιείτε για να αξιολογήσετε την απόδοση του τμήματός σας;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Η απόδοση της Διεύθυνσης Πληροφορικής αξιολογείται με KPI’s και εξαρτάται άμεσα από την επιτυχία των IT projects που έχουν προγραμματιστεί. Όταν παραδίδουμε στην ώρα μας ότι έχουμε συμφωνήσει στη ζητούμενη ποιότητα, τότε αξιολογούμαστε θετικά, κάτι που συμβαίνει και στην περίπτωσή μας.
netweek: Πόσο σημαντικό πιστεύετε ότι είναι να έχει ο CIO καλές σχέσεις με τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης; Με ποιο τρόπο μπορεί ο CIO να κτίσει τέτοιες σχέσεις;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Είναι πολύ σημαντικό να κτίζονται καλές σχέσεις με τους συνεργάτες των άλλων διευθύνσεων. Η Διεύθυνση Πληροφορικής παρέχει services και υποστήριξη σε όλο το φάσμα των εργασιών του ασφαλιστικού οργανισμού. Αυτό και μονό δείχνει ότι είμαστε σε κομβική θέση και μόνο οι καλές σχέσεις και το κτίσιμο ανοιχτών καναλιών επικοινωνίας μπορούν να δημιουργήσουν γερές βάσεις για τη λειτουργία μας. Σε αυτόν τον τομέα, βέβαια, βοηθούν πολύ οι Project Managers που ελέγχουν συνεχώς τους συνδετικούς κρίκους του ΙΤ, αλλά και οι διαδικασίες μας που αποτελούν πυλώνες management και σημεία ασφάλειας.
netweek: Πόσο σημαντικός πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο ρόλος του CIO όσον αφορά τη λήψη στρατηγικών επιχειρηματικών αποφάσεων; Αναγνωρίζει η διοίκηση του οργανισμού σας τη μεγάλη σημασία που έχει το ΙΤ σήμερα για τη χάραξη της επιχειρηματικής στρατηγικής;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Αρχή του IT της ΝΝ Hellas είναι “Business Strategies enabled by Information Technology”. Οι βασικές στρατηγικές που ακολουθούμε είναι αυτές του NN Group. Η επιχειρηματική στρατηγική του Group καθώς και οι IT κατευθύνσεις ενσωματώνονται στις δικές μας στρατηγικές. Ο ρόλος του CIO είναι σημαντικός, καθώς βρίσκει το τρόπο να εγγυηθεί ότι τα επιχειρηματικά σχέδια μπορούν να υλοποιηθούν στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.
netweek: Πώς βλέπετε τον ρόλο του CIO σήμερα, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο, διεθνές, επιχειρηματικό περιβάλλον; Πόσο εκτιμάτε ότι έχει αλλάξει ο ρόλος του σε σχέση με το παρελθόν; Πώς βλέπετε να εξελίσσεται αυτός ο ρόλος στο μέλλον;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Ο ρόλος του CIO πάντοτε εξελισσόταν, καθώς η ταχύτητα των τεχνολογικών αλλαγών ήταν πάντοτε μεγάλη. Αν συνδυάσουμε, δε, και το επιχειρηματικό περιβάλλον και τη διαχρονική του εξέλιξη κατανοούμε ότι οι προκλήσεις στις οποίες καλείται καθημερινά να ανταποκριθεί ο CIO είναι πολυδιάστατες. Καλείται να συμμετάσχει σε ένα συνεχή αγώνα δρόμου ενημέρωσης, να αντεπεξέλθει μεταξύ καθημερινών μικρών ή μεγάλων αποφάσεων, διαχείρισης συμβάντων, επίλυσης προβλημάτων και, τέλος, να διαμορφώσει το τεχνολογικό μέλλον της επιχείρησης που εργάζεται.
netweek:Τι συμβουλές θα δίνατε στους συναδέλφους σας όσον αναφορά το ρόλο τους μέσα στην εταιρεία και την περαιτέρω επαγγελματική τους εξέλιξη;
Ανδρέας Κρεμαστιώτης: Συνεχής αυτοβελτίωση, έμφαση στην ομαδική εργασία, εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό και ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών μας, με το βέλτιστο τεχνολογικά τρόπο στο βέλτιστο κόστος. Πρέπει να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση με προσήλωση προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να καταφέρνουμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του δύσκολου και πολυδιάστατου ρόλου μας.
Ο Ανδρέας Κρεμαστιώτης δραστηριοποιείται 19 χρόνια στο χώρο της Πληροφορικής. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1996 στην Ολλανδία ως System Administrator στην Pecoma Informatica, ενώ το 1998 μετακινήθηκε στην ING Barings Bank, ως Senior System Administrator στο dealing room του Wholesale Banking. Το 2005 μετεγκαταστάθηκε στην Αθήνα, αναλαμβάνοντας τη θέση του IT Infrastructure Manager της ΝΝ Ελλάδος (πρώην ING Ελλάδος). Στην ΝΝ Ελλάδος διετέλεσε στη συνέχεια Information Risk Manager και το 2012 ανέλαβε τα καθήκοντα του CIO, θέση που διατηρεί έως σήμερα. Ως CIO της ΝΝ Ελλάδος έχει βραβευτεί με πέντε Business IT Excellence Awards, για IT Information Security, IT Service Management, IT Alignment with Corporate Strategy Content Management / Portals και Governance, Risk & Compliance. Κατέχει πτυχίο Πληροφορικής από το SICA Amsterdam και είναι πιστοποιημένος σε ITIL (1998), CRISC (2011) και COBIT 5 (2014).