Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 16 και 17 Μαΐου το δεύτερο CIO Summit @ Costa Navarino, συγκεντρώνοντας και πάλι κορυφαίους CIOs και διευθυντικά στελέχη Πληροφορικής μαζί με τους ηγέτες της αγοράς των εταιρειών τεχνολογίας.

Την εναρκτήρια ομιλία των summit talks πραγματοποίησε ο Γιώργος Ξηρογιάννης, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, ο οποίος αναφέρθηκε στη χαμηλή διείσδυση που έχει η Τεχνητή Νοημοσύνη στις ελληνικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο ακροατήριο, το 83% της βιομηχανίας βλέπει τις λύσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης μόνο σε περίπτωση προβλεπτικής συντήρησης και ελέγχου ποιότητας, ενώ στο σύνολο των επιχειρήσεων, το 66% αναφέρει ότι δεν τους αφορά η χρήση του ΑΙ. «Τα στοιχεία αυτά μας κάνουμε να νιώθουμε ότι ακόμα έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε, προκειμένου να αξιοποιήσουμε τις λύσεις που μας δίνουν τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης», είπε. Για να πάμε σε μια πραγματικά ταχύτερη αξιοποίηση του ΑΙ χρειάζονται τα εξής, σύμφωνα με τον κ. Ξηρογιάννη: απρόσκοπτη ροή δεδομένων (μόλις το 39% των επιχειρήσεων έχει προτεραιότητα την ποιότητα των δεδομένων), διαχείριση εσωτερικών αντιστάσεων, πρόσβαση σε υπολογιστική ισχύ και προσαρμογή στις ρυθμίσεις που διέπουν σε επίπεδο ΕΕ, τη χρήση του ΑΙ.

Θα μείνουν πίσω όσοι δεν ακολουθήσουν το δρόμο της Τεχνητής Νοημοσύνης
H Τεχνητή Νοημοσύνη «πρωταγωνίστησε» και στην ανοιχτή συζήτηση που ακολούθησε με θέμα «Navigating the Ethical, Regulatory, and Business Landscape of AI» και συντονίστρια την αρχισυντάκτρια του Netweek, Αγγελική Κορρέ. Ο κ. Ξηρογιάννης σημείωσε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ικανή να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην οικονομία, χαρακτηρίζοντας τη ως «μονόδρομο» για τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις. «Όσοι δεν ακολουθήσουν θα μείνουν πίσω από τις εξελίξεις», σημείωσε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον Λευτέρη Γαροφαλάκη, WS Category & Business Development Manager, GR & CY, HP Inc, μια από τις πιο σημαντικές προοπτικές που ανοίγεται από την χρήση του ΑΙ είναι η εξατομίκευση των υπηρεσιών: «έχουμε πλέον τη δυνατότητα με την ανάλυση των δεδομένων, να γνωρίζουμε όχι μόνο τι θέλουν οι τελικοί πελάτες, αλλά τι θέλουν και οι τελικοί χρήστες», δήλωσε. Ο Γιώργος Κασσάρ, Customer Success and Technical Sales Manager, ΙΒΜ έκανε μνεία στο GenAI λέγοντας «δεν είναι πανάκεια, ούτε θα μας λύσει όλα τα προβλήματα και «πως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το παραδοσιακό machine learning που ξέραμε μέχρι σήμερα». Και συμπλήρωσε: Πριν προχωρήσουμε στην υιοθέτηση του GenAI πρέπει να δούμε ποιες ακριβώς είναι οι προκλήσεις και να τις αντιμετωπίσουμε στη ρίζα τους». Ο Bill Karnazes, Chief Services Officer, Viohalco ανέφερε ότι ο όμιλος χρησιμοποιεί εδώ και πολλά χρόνια το AI και πως έχει θέσει ως προτεραιότητα και την αξιοποίηση του GenAI στις διαδικασίες.
Η δεύτερη ημέρα του summit ξεκίνησε με την ομιλία του Καθηγητή Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που είχε τίτλο: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός στο Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα και πώς αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους».

Ο κ. Αναγνωστόπουλος αφού μίλησε για μερικά από τα κομβικά έργα του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης (gov.gr, Κέντρο Διαλειτουργικότητας, GovAI) αναφέρθηκε στην αλλαγή που έχει επέλθει τα τελευταία χρόνια στο ρόλο του CIO, ο οποίος όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν είναι πλέον ο παραδοσιακός διευθυντής μηχανοργάνωσης, αλλά ένας business solutions architect που συν-διαμορφώνει την επιχειρησιακή στρατηγική μιας εταιρείας ή ενός οργανισμού». Το πάνελ συζήτησης της δεύτερης ημέρας είχε τίτλο «How IT Leaders can Drive Business Innovation και συμμετέχοντες τους Σωτήρης Τριπολιτσιώτη, Chief Information & Technology Officer, Παγκρήτια Τράπεζα, Πέτρος Παπαχρήστου, CIO, όμιλος Υγεία, Δρ Ξενοφών Λιαπάκη, CTO & CIO, Intersaonica και Ηλία Στασινό, CIO, ΗGI. Οι ομιλητές, μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν, στη συμβολή των τεχνολογικών πρωτοβουλιών στην προώθηση της καινοτομίας στις επιχειρήσεις και τους παράγοντες οι οποίοι οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Στο επίκεντρο του exclusive networking event βρέθηκαν οι one-to-one επιχειρηματικές συναντήσεις CIOs και στελεχών προμηθευτών. Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 680 συναντήσεις που έδωσαν την ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων, προτάσεων και λύσεων στις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις που πρωτοστατούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Το πρόγραμμα του διημέρου περιλάμβανε επίσης ποικίλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες, όπως golf experience, wine masterclass, olive oil tasting, gala dinner, lunches και cocktails.