«Ο ρυθμός του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΔΕΗ είναι ένας από τους ταχύτερους στην Ευρώπη» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Νάσος Αθανάσουλας επικεφαλής Ψηφιακής Στρατηγικής και Καινοτομίας στη ΔΕΗ μιλώντας στο συνέδριο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό Digital Business Transformation conference που διοργάνωσε η Boussias events. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο κ. Αθανάσουλας ο μετασχηματισμός της ΔΕΗ βασίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας αφορά στην μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. «Η όλη διαδικασία της μετάβασης σχετίζεται με επενδύσεις πάνω από 9 δισ.» ανέφερε ο κ. Αθανάσουλας.

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τη μετατροπή της ΔΕΗ σε μια πιο πελατοκεντρική υπηρεσία, «θέλουμε να παρέχουμε υπηρεσίες και νέα προϊόντα στους πελάτες μας για το σκοπό αυτό προσφάτως η ΔΕΗ αγόρασε τον Κωτσόβολο κι έχουμε ιδρύσει μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών που αναπτύσσουμε και σύντομα θα παρέχουμε internet» εξήγησε ο κ. Αθανάσουλας.

Ο τελευταίος πυλώνας αφορά στην ψηφιοποίηση του οργανισμού με στόχο τις νέες λύσεις και τη μείωση του κόστους.

Οι 8 αρχές του ψηφιακού χάρτη της ΔΕΗ

  • Το πρώτο βήμα είναι ψηφιακό (digital first), οποιαδήποτε εργασία ή διαδικασία θα πρέπει να τεθεί αρχικά ψηφιακά.
  • Πλήρης αυτοματοποίηση (end to end automation) Eίναι πολύ σημαντικό οι διαδικασίες να είναι από την αρχή έως το τέλος αυτοματοποιημένες είτε έχει να κάνει με διαδικασίες είτε με υπηρεσίες.
  • Ευελιξία (agility). H ΔΕΗ προσπαθεί να εφαρμόσει βέλτιστες μεθόδους και πρακτικές, ώστε ο οργανισμός να γίνει πιο ευέλικτος.
  • Πελατοκεντρισμός (Customer centricity), η ΔΕΗ επιδιώκει ο πελάτης να βρίσκεται συνέχεια στο επίκεντρο. Μέσα από όλα τα ψηφιακά κανάλια, η ΔΕΗ προσπαθεί να διαβάσει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του.
  • Λήψη αποφάσεων με βάση τα δεδομένα (Data driven decision making).

Πλέον δίνεται μεγάλη έμφαση στα δεδομένα ώστε, η λήψη αποφάσεων να είναι ορθότερη τόσο για την εξυπηρέτηση του πελάτη, όσο και για τις εσωτερικές διαδικασίες της ΔΕΗ.

  • Διαδικτυακή παρουσία (οnline presence). Δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στον online κόσμο και πως η ΔΕΗ μπορεί να συνδεθεί με τον κόσμο.
  • Μεθοδολογία καινοτομίας (innovative methodologies). Πλέον η ΔΕΗ προσπαθεί να ενισχύσει την κουλτούρα της καινοτομίας εφαρμόζοντας διάφορες καινοτόμες τεχνολογίες.
  • Βιωσιμότητα (sustainability). Ο οργανισμός δίνει πολύ μεγάλη σημασία στον περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίχτυπο, για αυτό κι εφαρμόζει βιώσιμες ψηφιακές λύσεις.

«Ο ψηφιακός χάρτης έτρεξε για πρώτη φορά το 2023, έτρεξε σε 7 business unit στον οργανισμό, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 30 workshops. Το σημαντικό από αυτή τη δράση είναι οι συνέργειες που θα προκύψουν» τόνισε ο κ. Αθανάσουλας.