Έρευνα έδειξε πως το 2030, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να αποτελούν την πλειοψηφία των χρηστών αυτοκινήτων, ωστόσο, σημαντικό ποσοστό απάντησε πως θα έχει πλέον διαμορφωθεί μια διαφορετική στάση του κοινού ως προς τις μετακινήσεις μέσω ιδιωτικού αυτοκινήτου και θα προτιμώνται εναλλακτικές μορφές, όπως το carpooling.
Τα τελευταία χρόνια είναι γεγονός πως, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές, όλο και λιγότεροι νιώθουν την ανάγκη να αποκτήσουν κάποιο δικό τους τετράτροχο. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται κι από σχετική έρευνα της Avis Budget Group, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη και την Ασία, και δείχνει πως οι ερωτηθέντες εκτιμούν σε ποσοστό 68% ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα αποτελούν μειοψηφία – οι περισσότεροι θα έχουν στραφεί προς εναλλακτικές μορφές μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, η οποία δημοσιεύτηκε υπό τον τίτλο «The Road Ahead: The Future of Mobility», ποσοστό 32% επί του συνόλου των ερωτηθέντων απάντησε πως, το 2030, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να αποτελούν την πλειοψηφία των χρηστών αυτοκινήτων, ωστόσο, 34% απάντησαν πως θα έχει πλέον διαμορφωθεί μια διαφορετική στάση του κοινού ως προς τις μετακινήσεις μέσω ιδιωτικού αυτοκινήτου, και θα προτιμώνται εναλλακτικές μορφές, όπως το carpooling. Η συγκεκριμένη έρευνα της AVIS πραγματοποιήθηκε σε περίπου 14.000 άτομα προερχόμενα από ασιατικές χώρες όπως το Χονγκ Κονγκ, η Μαλαισία και η Σιγκαπούρη, αλλά και 13 ευρωπαϊκές, μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου του 2019. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο το οποίο προέκυψε από την συγκεκριμένη έρευνα, ήταν πως ποσοστό 55% απάντησε πως θα ήταν διατεθειμένο να αποχωριστεί το ιδιόκτητο αυτοκίνητό του, αν υπήρχε μία απλή και, ταυτόχρονα, βολική εναλλακτική λύση για τη μετακίνησή του. Το αποτέλεσμα αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά την ολοένα πιο ξεκάθαρη εικόνα της σταδιακής μετάλλαξης του κέντρου στις μεγαλουπόλεις, ανά τον κόσμο, όπου, πλέον, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων όλο και θα λιγοστεύουν, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε παλαιότερα.
Η τεχνολογία συνοδοιπόρος στο δρόμο της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας
Προφανώς, υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων, η τεχνολογία αναλαμβάνει σταδιακά πρωταγωνιστικό ρόλο, ιδιαίτερα εάν ληφθεί υπόψη η κυκλοφορία όλο και περισσότερων μοντέλων αυτόνομων αυτοκινήτων. Για την εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου αγοραστικού κοινού, το Computer Science & Artificial Intelligence Laboratory (ή απλώς CSAIL) του MIT προχώρησε στην ανάπτυξη ενός συστήματος το οποίο θα επιτρέπει στα αυτόνομα αυτοκίνητα, υπό κάποιες συνθήκες, την κατηγοριοποίηση της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς των οδηγών των γειτονικών οχημάτων, προκειμένου η πρόβλεψη των κινήσεών τους να είναι όσο το δυνατό ακριβέστερη και τα αυτόνομα αυτοκίνητα να μπορούν να προσαρμοστούν καλύτερα στο άμεσο περιβάλλον τους. Μέσω κοινωνιολογικών κριτηρίων, που επιτρέπουν τον διαχωρισμό της προσωπικότητας του ατόμου ανάλογα με την κοινωνική του συμπεριφορά, το συγκεκριμένο σύστημα του MIT προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο και διαμορφώνει την πορεία και τη συμπεριφορά του οχήματος, φιλοσοφία η οποία έρχεται σε ευθεία αντίθεση με ό,τι ίσχυε ως τώρα, όπου το λογισμικό των αυτόνομων αυτοκινήτων προϋπέθετε πως όλοι οι οδηγοί έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά και παρουσιάζουν την ίδια συμπεριφορά όταν οδηγούν.
Απώτερος σκοπός είναι ο σταδιακός «εξανθρωπισμός» των αυτόνομων οχημάτων, παράμετρος η οποία, ως τώρα ήταν είτε απούσα είτε ανεπαρκής (με αποτέλεσμα να γίνονται ατυχήματα, γιατί οι άνθρωποι οδηγοί δεν πάνε by the book), ώστε να μειωθεί όσο γίνεται περισσότερο ο δείκτης επικινδυνότητας.