Κάποτε η διαφήμιση στους πελάτες ήταν μονόδρομος - σήμερα η αλληλεπίδραση και η μάθηση από αυτούς είναι γεγονός και αυτή ακριβώς είναι και η αληθινή αξία των social analytics.

Μόνο καταιγιστικοί μπορούν να χαρακτηριστούν οι ρυθμοί με τους οποίους το branding και το brand marketing εξελίσσονται παγκοσμίως. Ο αντίκτυπός τους στις τεχνικές και στρατηγικές marketing των εταιρειών στον τομέα των social media είναι άνευ προηγουμένου. Ποτέ στο παρελθόν ο πήχης δεν ήταν υψηλότερα στα στελέχη του marketing, όχι μόνο για τη συνεχή παρακολούθηση των τάσεων σε αυτόν τον τομέα, αλλά και για να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τις επερχόμενες εξελίξεις.

Αποκαλύψτε τα καταναλωτικά «συναισθήματα»
Με τα social media οι καταναλωτές ανταλλάσσουν απόψεις με γνωστούς, φίλους, ακόμα και άγνωστους σχετικά με τις προτιμήσεις, τις ιδέες και τις αγοραστικές τους συνήθειες. Έτσι, εκατομμύρια άνθρωποι – μέσα από τις συζητήσεις αυτές – οδηγούνται καθημερινά στα αγοραστικά κανάλια. Στον πυρήνα των συζητήσεων αυτών, λοιπόν, βρίσκεται το κλειδί της καινοτομίας: Παρακολουθώντας τα Social Analytic, μια εταιρεία σκιαγραφεί τις επιθυμίες, τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των (υποψήφιων) πελατών της. Έτσι της δίδεται η δυνατότητα να καθοδηγήσει τα επόμενα βήματα των ενεργειών/ προγραμμάτων marketing που θα ενισχύσουν το brand νame και την πελατειακή αφοσίωση.

Χρειάζεται, λοιπόν, μια εστίαση στα social media και την ανάλυση των καταναλωτικών τάσεων. Μέσα από τη διαδικασία μέτρησης, ανάλυσης και «μετάφρασης» των αλληλεπιδράσεων μεταξύ ανθρώπων, θεμάτων και ιδεών που βρίσκονται διασκορπισμένα σε αμέτρητες online πηγές, υποστηρίζεται η δύσκολη προσπάθεια του marketing να αναγνωρίσει καταναλωτικά «συναισθήματα» όπως χαρά, φόβο, θυμό, ενθουσιασμό και τάσεις (καθημερινές, εποχικές κ.λπ). Η «ποσοτικοποίηση» της απήχησης του brand name στο καταναλωτικό κοινό υποδεικνύει έπειτα και την ανάγκη ή μη για καλύτερη εξυπηρέτηση και διαχείρισή του.

«Αρπάξτε» τα πιο πρόσφατα σχόλια
Tα Social Analytics εξελίσσονται σε ένα πανίσχυρο εργαλείο για τις εταιρείες που επιθυμούν να αποκτήσουν γνώση από τα δεδομένα αυτά. Τα Social Analytics αξιοποιούν τη συλλογή σχολίων από τα πιο δημοφιλή δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι τα Facebook, Twitter και LinkedIn. Τα λεπτομερή δεδομένα από κάθε σχόλιο που κάνουν οι χρήστες για την εταιρεία, τα προϊόντα, τον ανταγωνισμό και αυτά ταξινομούνται σε θετικά/ ουδέτερα/ αρνητικά (σημασιολογική βαθμολογία).

Η ανάλυση των δεδομένων από το Google Analytics και Google Trends και ο συνδυασμός τους με τα εταιρικά δεδομένα, με τις επισκέψεις των χρηστών στις σελίδες, αλλά και τις αναζητήσεις τους στο Google μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για το τμήμα marketing κάθε εταιρείας. Μια λύση Επιχειρηματικής Ευφυΐας που καθιστά δυνατή τη συλλογή δεδομένων από διαφορετικές πηγές είναι το ιδανικό εργαλείο για μια εταιρεία που επιθυμεί να παρακολουθεί τα Social Analytics. Μια τέτοια λύση παρακολουθεί λεπτομερώς και σας προειδοποιεί για ορισμένες τάσεις εκ των προτέρων, όπως, επίσης, αν κάποια έχει επηρεάσει παρελθοντικά την ικανότητα της εταιρείας στην επίτευξη σημαντικών στόχων.