Τα Open Data και η αξιοποίησή τους είναι κάτι στο οποίο έχουμε στρέψει τις προσπάθειές μας αυτήν την περίοδο, και είναι ένα θέμα που θα μας απασχολεί όλο και περισσότερο στο μέλλον.
Ήδη έχουμε βελτιώσει τα πληροφοριακά μας συστήματα (ERP, front office καταστημάτων, tablets πωλητών κ.α.) ώστε να συνδέονται αυτόματα με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΠ) και να ελέγχουν αυτόματα για το αν το ΑΦΜ που μας δίνουν οι πελάτες μας είναι σωστό, αξιοποιώντας τα ανοικτά δεδομένα που παρέχει η ΓΓΠΠ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βελτιστοποιούμε τη διαδικασία με την οποία κόβουμε τα τιμολόγια και πουλάμε τα προϊόντα μας, βλέποντας αν τα ΑΦΜ είναι υπαρκτά και ενεργά, και επιπλέον να λαμβάνουμε αυτόματα και τα λοιπά απαιτούμενα στοιχεία των πελατών μας (διεύθυνση, δραστηριότητα κ.α.) χωρίς καθυστερήσεις με τις απαιτούμενες τυπικές διαδικασίες.
Αλλά δεν είναι μόνον αυτός ο τρόπος που αξιοποιούμε τα Open Data. Όταν θέλουμε να ανοίξουμε ένα νέο κατάστημα σε περιοχές που έχουν ενδιαφέρον για εμάς και που ενδεχομένως μπορεί να δραστηριοποιείται ο ανταγωνισμός, παίρνουμε από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία δεδομένα που σχετίζονται με την πληθυσμιακή κατανομή ανά οικοδομικό τετράγωνο, όπως και άλλα δεδομένα που είναι δωρεάν και ανοικτά ή δεδομένα επί πληρωμή (χωρίς φυσικά να παραβιάζουμε τις επιταγές του GDPR).
Αυτό μπορεί να μας δώσει μια καλή εικόνα για την αγοραστική δύναμη της περιοχής που μας ενδιαφέρει.
Τροφοδοτώντας με όλα αυτά τα δεδομένα το πρόγραμμα ΙΚΤΙΝΟΣ – πρόκειται για GIS πρόγραμμα το οποίο έχουμε αναπτύξει εσωτερικά και περιέχει τα στίγματα όλων των καταστημάτων όπως και του ανταγωνισμού, αλλά και των υποψήφιων καταστημάτων που μπορεί να ανοίξουμε στο μέλλον – μπορούμε ανά πάσα στιγμή να ορίσουμε πολύγωνα και να δούμε για την περιοχή που μας ενδιαφέρει την πληθυσμιακή, την ηλικιακή κατανομή και την αγοραστική δύναμη και, μαζί με άλλα σημεία ενδιαφέροντος, να πάρουμε μια εικόνα για το αν αξίζει να ανοιχτεί ένα νέο κατάστημα εκεί και τι μπορεί να αποδώσει αυτό, παρέχοντας έγκαιρα και άμεσα τη σωστή πληροφόρηση σε όλα τα τμήματα της επιχείρησης που συμμετέχουν στο σχεδιασμό ενός νέου καταστήματος.
Ένα άλλο θέμα που κοιτάμε αυτήν την περίοδο – και ήδη το έχουμε υλοποιήσει με την εταιρεία Impact στα Κέντρα Διανομής μας σε Οινόφυτα, Μάνδρα και Θεσσαλονίκη – είναι η online παραλαβή του παραστατικού από τους προμηθευτές, ώστε να το έχουμε ακριβώς τη στιγμή που το δημιουργούν και πριν παραδοθούν από τα φορτηγά τους. Πρόκειται για μια υλοποίηση EDI (Electronic Data Interchange) των συνοδευτικών τιμολογίων, την οποία θέλουμε να επεκτείνουμε και στα καταστήματά μας (όπου βέβαια εκεί θα γίνεται με διαφορετικό τρόπο από τις κεντρικές αποθήκες, γιατί εκεί επιθυμούμε να καλύψουμε και τις περιπτώσεις του X-Van, όπου τα παραστατικά εκδίδονται επιτόπου και πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την αποθήκη του καταστήματος χωρίς χάσιμο χρόνου).