Ο CEO της Oracle, Larry Ellison έκανε χθες τις δύο μεγαλύτερες ανακοινώσεις του φετινού Open World: η Oracle εγκαινιάζει το δικό της Public Cloud ενώ επίσης ενοποιεί τα Fusion Applications με επίκεντρο τη λογική των κοινωνικών δικτύων.
[Σαν Φρανσίσκο] Της απεσταλμένης μας, Ισαβέλλας Ζαμπετάκη
Oracle Public Cloud
Η Oracle ορίζει το σύννεφο
Με τη φράση «I guess we need a cloud!» και με γερές δόσεις ενθουσιασμού, ο Larry Ellison ανακοίνωσε χθες στο Open World του Σαν Φρανσίσκο τη δημιουργία του Oracle Public Cloud. Το Public Cloud της Oracle παρουσιάστηκε ως το «αληθινό» cloud για τις ανάγκες των επιχειρηματικών χρηστών. Αποτελεί ένα σύνολο εφαρμογών, middleware και βάσεων δεδομένων της Oracle και λειτουργεί σε συνδρομητική βάση, με άμεση ενεργοποίηση της υπηρεσίας, ελαστική χωρητικότητα, υψηλή αξιοπιστία και ασφάλεια.
Ο Larry Ellison ειρωνεύτηκε επανειλημμένα παρόχους υπηρεσιών cloud όπως η εταιρεία SalesForce.com για το γεγονός ότι δεν αποτελούν ένα «αληθινό» cloud. Αναφερόμενος στην προτροπή του CEO της SalesForce.com, Marc Benioff, «Να προσέχετε το ψεύτικο Cloud,» ο Ellison όρισε τα τρία κριτήρια βάσει των οποίων καθορίζεται η αυθεντικότητα ενός Cloud. Το πρώτο από αυτά είναι η δυνατότητα της μετάβασης των δεδομένων του πελάτη από cloud σε οn-premise, ή από cloud σε cloud –ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του.
To δεύτερο είναι η εγγύηση της ασφάλειας των δεδομένων μέσα από virtual machines που ανήκουν αποκλειστικά στην εταιρεία-χρήστη και τα οποία δεν μοιράζεται με τρίτους. Το τρίτο κριτήριο είναι η άμεση διάθεση χωρητικότητας τη στιγμή που την χρειάζεται ο χρήστης και η χρέωση ανάλογα με την χρήση. Ο Ellison υπογράμμισε τη σημασία της ακολούθησης των προτύπων της αγοράς, τόσο για λόγους διαλειτουργικότητας, όσο και ασφάλειας.
Το cloud της Oracle αποτελείται από δύο επίπεδα: την πλατφόρμα και τις εφαρμογές. Και τα δύο αυτά επίπεδα θα είναι διαθέσιμα υπό τη μορφή υπηρεσίας. Πέρα από τα Fusion Αpplications της Oracle, οι χρήστες του cloud θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν και τα δικά τους extensions, γραμμένα πάντα σε Java EE. Σε επίπεδο δεδομένων, η εταιρεία- πελάτης θα μπορεί να ανεβάζει τα δικά της δεδομένα στο cloud ή να πάρει κάποια δεδομένα που η Oracle συλλέγει από διάφορα κοινωνικά δίκτυα, προκειμένου να τα τρέξει στις δικές της εφαρμογές.
Τα ίδια τα Fusion Applications μπορούν να τρέξουν τόσο στο cloud, όσο και on-premise. Είναι η πρώτη ολοκληρωμένη σουίτα εφαρμογών φτιαγμένη για να τρέχει στο cloud και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Oracle χρειάστηκε έξι χρόνια Έρευνας και Ανάπτυξης για να μπορέσει να δημιουργήσει την πρώτη λύση που είναι σε θέση να κάνει κάτι τέτοιο. Το ζητούμενο ήταν η ενσωμάτωση του Βusiness Ιntelligence και των Analytics στη λύση ώστε, με το που ανοίγει ο χρήστης την οθόνη του κάθε μέρα, να προβάλλονται αυτόματα στην οθόνη του όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται και όλα τα καθήκοντά που πρέπει να εκτελέσει.
Η αρχιτεκτονική του public cloud της Oracle είναι τύπου SOA και όλα τα συστατικά του λογισμικού είναι web-serviced, προκειμένου να μπορούν εύκολα να διασυνδεθούν μεταξύ τους. «Το κλειδί είναι να έχει ο πελάτης την επιλογή σχετικά με το τι θα κάνει τελικά» δήλωσε ο Ellison.
Oracle Social Network
Η λογική των κοινωνικών δικτύων στην καρδιά των Fusion Applications
Αναγνωρίζοντας την κοινωνική δικτύωση ως τη μεγαλύτερη αλλαγή που γνώρισε ο κλάδος της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, ο Larry Ellison αιτιολόγησε την κεντρική θέση που αυτή λαμβάνει στη νέα στρατηγική της εταιρείας. Όλες οι λύσεις και εφαρμογές της Oracle αναπτύσσονται πλέον γύρω από τους κανόνες και τους τρόπους της κοινωνικής δικτύωσης. Ο Ellison παρουσίασε τη νέα αυτή πλατφόρμα της Oracle μέσα από ένα demo. Χρήστης της λύσης στο παράδειγμα αυτό ήταν ένας Διευθυντής Πωλήσεων.
Με το που ανοίγει τον υπολογιστή του, ο χρήστης βλέπει στην οθόνη μια λίστα από τις πληροφορίες που το σύστημα εκτιμά ότι θα χρειαστεί για τη δουλειά του και μια λίστα με τα καθήκοντα της ημέρας. Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από την ανάλυση των δεδομένων των συστημάτων της εταιρείας. Η αξιοποίηση των εταιρικών πόρων δεν εξαντλείται ωστόσο στα analytics και το Business Intelligence.
Η εφαρμογή περιλαμβάνει και στοιχεία που διευκολύνουν την ομαδική εργασία και την επικοινωνία μεταξύ συναδέλφων μέσα από μία ενιαία πλατφόρμα. Στο πλαίσιο αυτό της ενοποίησης των επιχειρησιακών εφαρμογών, με επίκεντρο την επίτευξη επιχειρησιακών στόχων, μια εφαρμογή όπως το CRM αντιμετωπίζεται ως η εφαρμογή που βοηθά τους πωλητές μιας εταιρείας να πουλάνε περισσότερο, συνεργαζόμενοι σαν ομάδα.
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι τα Fusion Applications τρέχουν και σε φορητές συσκευές, επιτρέποντας στον χρήστη να μεταπηδά από τη μία πλατφόρμα στην άλλη όσες φορές χρειάζεται καθώς κινείται μέσα και έξω από το γραφείο του.