O Pietro Zolzettich, Head of Operation Support Systems (OSS) Offering, Region Mediterranean της Ericsson, μιλάει στο netweek για τις προκλήσεις της δικτυωμένης κοινωνίας και για τον καταλυτικό ρόλο των ΟSS.

netweek: Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις στο χώρο του IT σήμερα;

Pietro Zolzettich: Αυτό που χαρακτηρίζει την εποχή μας είναι η «έκρηξη» της κυκλοφορίας των δεδομένων, που ωθεί τους παρόχους να κάνουν σημαντικές αλλαγές. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που δεν χαρακτηρίζει μόνο την Ελλάδα, αλλά όλο τον κόσμο. Μαζί με την τρομακτική αύξηση της κυκλοφορίας στα δίκτυα, οι πάροχοι βιώνουν ένα πολύ σκληρό ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα τα κέρδη να μην αυξάνονται σε ανάλογες ταχύτητες – άλλωστε η αγορά είναι κορεσμένη.

Γι΄αυτό, λοιπόν, οι πάροχοι πρέπει να αλλάξουν, να γίνουν πιο αποτελεσματικοί και πιο καινοτόμοι. Τo ΙΤ αποτελεί τον καταλύτη σε αυτό, συνδέοντας τις δυνατότητες των δικτύων με το business. Μια πρόκληση, λοιπόν, για το ΙΤ είναι να προωθήσει την καινοτομία και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Οπως είναι οι τεχνολογίες Machine to machine (M2M) και το cloud.

Η παροχή καινοτομίας και η ικανότητα να είσαι περισσότερο αποτελεσματικός, να μπορείς να αναπτύσσεις τα δίκτυα με ένα περισσότερο αποτελεσματικό τρόπο, να μπορείς να συνδέεις τους πελάτες με τις υπηρεσίες μέσα από ένα αποτελεσματικό τρόπο, μειώνει τα κόστη σου και σε κάνει περισσότερο ανταγωνιστικό. Μεγάλη σημασία έχει και η εμπειρία του πελάτη.

Εξασφαλίζοντας μια άρτια εμπειρία στους πελάτες τους, οι πάροχοι μπορούν να αισθάνονται σίγουροι ότι θα τους κρατήσουν. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί το να κρατήσεις τους πελάτες σου είναι πολύ πιο οικονομικό από το να προσπαθήσεις να κερδίσεις νέους. Ως εκ τούτου η εμπειρία του πελάτη αποτελεί μια τεράστια πρόκληση, ειδικά σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

netweek: Mε ποιο τρόπο οι νέες IT υπηρεσίες μπορούν να επιταχύνουν την επιχειρηματική ανάπτυξη;

Pietro Zolzettich: H Εricsson αντιλαμβάνεται τις σημαντικές αλλαγές που γίνονται στην αγορά. Ετσι, η Ericsson δεν αποτελεί σήμερα μια δικτυακή εταιρεία, αλλά πολύ περισσότερο μια εταιρεία υπηρεσιών. Περισσότερο από το 50% του τζίρου της Ericsson προέρχεται από τις υπηρεσίες, όχι από το δίκτυο. Στόχος της Ericsson είναι να υλοποιήσει τη δικτυωμένη κοινωνία.

Η εταιρεία μας πιστεύει ότι σε μερικά χρόνια θα υπάρχουν παγκοσμίως πάνω από 50 δισ. δικτυωμένες συσκευές. Για να γίνει, ωστόσο, αυτό πραγματικότητα θα πρέπει να γνωρίζεις όχι μόνο την τεχνολογία που χρειάζεται, αλλά και το επιχειρηματικό σου μοντέλο, τον τρόπο που ενεργούν οι πελάτες σου και το πώς ένας πάροχος λειτουργεί το δίκτυο του.

Γι’ αυτό το λόγο η Ericsson έκανε αρκετές και μεγάλες εξαγορές τον τελευταίο καιρό, επενδύοντας σημαντικά σε εταιρείες υπηρεσιών. Σήμερα, στο χώρο της Μεσογείου, απασχολούμε πάνω από 2.500 εργαζόμενους, εστιάζοντας στην ανάπτυξη και στην ενσωμάτωση υπηρεσιών στα δίκτυα H Εricsson υποστηρίζει την ανάπτυξη τέτοιων κοινωνιών επικοινωνίας, διασφαλίζοντας ότι οι πάροχοι θα μπορούν να διαχειριστούν την καινοτομία, την αποτελεσματικότητα και την εμπειρία πελάτη.

netweek: Tι είναι τα OSS και πώς μπορούν να βοηθήσουν στην ενεργοποίηση της δικτυωμένης κοινωνίας που οραματιζόσαστε;

Pietro Zolzettich: Tα OSS (Operating Support Systems) είναι πολύ σημαντικά. Αυτά τα συστήματα επιτρέπουν στους παρόχους να σχεδιάσουν, να κτίσουν και να βελτιστοποιήσουν το δίκτυο, να συνδέσουν πελάτες και υπηρεσίες και να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους θα έχουν την εμπειρία που πλήρωσαν και περιμένουν.

Τα OSS αποτελούν, ως εκ τούτου, τον κρίσιμο παράγοντα ενεργοποίησης της δικτυωμένης κοινωνίας. Τι είναι άλλωστε μια δικτυωμένη κοινωνία; Είναι η δυνατότητα όλες οι συσκευές των χρηστών να μπορούν να επικοινωνούν σε διαφορετικά περιβάλλοντα, με διαφορετικά δίκτυα. Για να γίνει αυτό χρειάζεσαι μια πολύ ισχυρή υποδομή ΙΤ.

Και σε αυτό βοηθάνε σημαντικά τα OSS, επιτρέποντας την εξαγωγή αξίας από όλη αυτή την υποδομή και διασφαλίζοντας την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών στους πελάτες. Στόχος με τα ΟSS είναι να δοθεί στους πάροχους η δυνατότητα να δρουν προληπτικά, να επιλύουν τα προβλήματα πριν αυτά φθάσουν στους πελάτες τους, να εντοπίζουν τις τάσεις, ενεργοποιώντας από πριν τη λήψη των όποιων μέτρων απαιτούνται.