Τα Analytics είχαν την τιμητική τους στην ετήσια εορταστική εκδήλωση της PREDICTA, η οποία έλαβε χώρα την Τρίτη, 3 Μαρτίου 2015, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Με επιτυχία στέφθηκε η ετήσια εορταστική εκδήλωση που διοργάνωσε για τους πελάτες και τους συνεργάτες της η PREDICTA, εταιρεία παροχής ολοκληρωμένων λύσεων λογισμικού, συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών υψηλής εξειδίκευσης στον τομέα των Predictive Analytics (PA). Μέσα από τις ομιλίες ειδικών του χώρου και τα case studies πελατών της εταιρείας, οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να δουν πώς τα Analytics μετασχηματίζουν τα δεδομένα σε πληροφορία, την πληροφορία σε διορατικότητα και τη διορατικότητα σε ενέργειες που οδηγούν σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Στην εναρκτήρια ομιλία της η κ. Ιωάννα Κουτρουβή, Διευθύνουσα Σύμβουλος της PREDICTA, αναφέρθηκε στην πετυχημένη πορεία της εταιρείας στην ελληνική αγορά το τελευταίο έτος. Η PREDICTA κατάφερε να αυξήσει κατά 20% τον κύκλο εργασιών της μέσα σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο, με τα Predictive Analytics να αποτελούν την αιχμή του δόρατος για κάθε ενέργειά της. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια η εταιρεία σύναψε σημαντικές νέες συνεργασίες, όπως με την Alpha Bank και την Carrefour/Mαρινόπουλος. Η Carrefour/Mαρινόπουλος αποτελεί, δε, την πρώτη εταιρεία του κλάδου που προχώρησε στην εκμετάλλευση των Customer Analytics, κάτι που θα της επιτρέψει να αξιοποιήσει αποτελεσματικά την πληθώρα των δεδομένων που συγκεντρώνει, προσεγγίζοντας τους πελάτες του με έναν περισσότερο προσωποποιημένο και αποτελεσματικό τρόπο, έχοντας πάντα «τον πελάτη στο επίκεντρο».

Η κ. Κουτρουβή αναφέρθηκε, επίσης, στη σημαντική συνεργασία που σύναψε η PREDICTA με την Τράπεζα Πειραιώς στη Βουλγαρία και με την Bancpost (Eurobank Romania) στη Ρουμανία, όπως και σε μια συνεργασία στον φαρμακευτικό κλάδο, η οποία προσφέρει λύση δυνατότητας ηλεκτρονικής συλλογής δεδομένων για κλινικές μελέτες. Η εν λόγω λύση που έχει αναπτυχθεί είναι διαθέσιμη σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, είτε από τον φαρμακευτικό κλάδο, είτε από οποιονδήποτε άλλο κλάδο έχει ανάγκη να συγκεντρώσει ηλεκτρονικά δεδομένα.

Τέλος, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της PREDICTA αναφέρθηκε στην επανεργοποίηση της συνεργασίας της εταιρείας με τον ΟΠΑΠ, αλλά και στη συνεργασία της PREDICTA με τον κ. Ralph Overbeck, έναν από τους πιο σημαντικούς και έμπειρους ειδικούς στο χώρο του Data Mining και των Predictive Analytics, αλλά και μέλος της ομάδας που ανέπτυξε το SPSS Clementine, το σημερινό IBM SPSS Modeler. Σε συνεργασία με τον κ. Overbeck, η Predicta προσφέρει λύσεις Predictive Analytics SaaS σε δύο πολύ σημαντικούς τομείς: Predictive Asset Management & Predictive Customer Management.

Oι Τρεις Πυλώνες των Predictive Analytics
Σήμερα, οι εταιρείες μιλάνε μία γλώσσα, τη γλώσσα των Analytics, επισήμανε ο κ. Overbeck, ο οποίος ανέλυσε τους τρεις κεντρικούς πυλώνες των PA – Predictive Customer Analytics, Predictive Operational Analytics και Predictive Threat & Fraud Analytics – και το πώς ένας σύγχρονος οργανισμός μπορεί να αντλήσει αξία από τα PA. Ειδικότερα, τα Predictive Customer Analytics συμβάλλουν στην απόκτηση νέων πελατών, στην ανάπτυξη του υπάρχοντος πελατολογίου και φυσικά, στη διατήρηση των πελατών. Ακολούθως, ανέλυσε τα συστατικά των Predictive Operational Analytics (διαχείριση λειτουργιών, υποστήριξη υποδομής και μεγιστοποίηση λειτουργικής αποτελεσματικότητας), όπως και τα συστατικά των Predictive Threat & Fraud Analytics (παρακολούθηση περιβάλλοντος, αναγνώριση ύποπτης δραστηριότητας και αποτελέσματα ελέγχων).

Όπως τόνισε ολοκληρώνοντας την ομιλία του, και οι τρεις πυλώνες των Predictive Analytics διαθέτουν τρία κοινά που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη υψηλότερου ROI:

  • Δημιουργία μοντέλων χρησιμοποιώντας δεδομένα που αντιπροσωπεύουν παλιότερη επιχειρηματική δραστηριότητα, δημιουργώντας με βάση αυτά νέες υποθέσεις και προβλέψεις.
  • Εφαρμογή αυτών των μοντέλων στα νέα επιχειρηματικά δεδομένα και δημιουργία προβλέψεων για τη βελτίωση στη λήψη των επιχειρηματικών αποφάσεων και για τη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών διεργασιών.
  • Ώθηση της ανάπτυξης και δημιουργία νέων ευκαιριών, με τα Analytics να οδηγούν στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Predictive Analytics στον Ασφαλιστικό τομέα
Τα πέντε (+1) μυστικά για πετυχημένα Predictive Analytics στον ασφαλιστικό κλάδο παρουσίασε ο κ. Martijn Wiertz, Insurance Solutions Leader, ΙΒΜ Predictive Analytics. Γι’ αυτό το σκοπό χρησιμοποίησε ως παράδειγμα τα case studies από τρεις διαφορετικές εταιρείες του ασφαλιστικού κλάδου: της Βελγικής Corona Direct, της Νοτιοαφρικανικής Santam και της Αμερικανικής Westfield Insurance. Το πρώτο πράγμα για να ξεκινήσει κανείς είναι να ξεκαθαρίσει τι στόχους θέλει να πετύχει με τα Predictive Analytics. Αυτό που κάνουν καλά τα PA είναι να συμβάλουν στην επιχειρηματική αλλαγή και γι’ αυτό χρειάζεται να μεταφραστούν σωστά τα αποτελέσματα που θα δώσουν, ώστε να χρησιμοποιούνται σωστά και επαρκώς στη λήψη αποφάσεων.

Είναι σημαντικό να κατανοήσει κανείς επίσης, το γεγονός ότι η αξιοποίηση ιστορικών δεδομένων και οι προβλέψεις βάσει αυτών, δεν αποτελεί μαγεία, αλλά κάτι που χρειάζεται να γίνει για τη βέλτιστη επίτευξη των στόχων. Ο κ. Martijn Wiertz ολοκλήρωσε την ομιλία του συμπληρώνοντας ότι είναι καλό να μαθαίνει κανείς από τις βέλτιστες πρακτικές άλλων εταιρειών του χώρου, παρόλα αυτά, το «ταξίδι» κάθε Ασφαλιστικού οργανισμού στα PA είναι μοναδικό και καθορίζεται από τις δικές του ξεχωριστές ανάγκες.

Το Case Study της Alpha Bank
«To CRM δεν είναι ένα απλό λογισμικό, είναι ο ενορχηστρωτής της πελατοκεντρικής φιλοσοφίας της Alpha Bank», τόνισε στην ομιλία της η κ. Μαρίνα Ρίκου, CRM Director της Alpha Bank. Η τράπεζα χρησιμοποιεί ως Data Mining tool την τεχνολογία IBM SPSS (Modeler & Statistics) για να αυξήσει τις διασταυρούμενες πωλήσεις (Cross/Up-Selling Modeling), να μειώσει τις καθυστερήσεις (Prevention Models) και την απώλεια τμημάτων πελατείας (Churn Modeling), αλλά και να δημιουργήσει προγράμματα πρόσκτησης (Acquisition Models).

Επιπλέον, η τράπεζα χρησιμοποιεί το IBM UNICA campaign management tool για ημερήσιες και προσωποποιημένες πολυκαναλικές επικοινωνίες, καθώς και ένα custom customer management relationship tool για το δίκτυο καταστημάτων της τράπεζας και τα υπόλοιπα κανάλια που υποστηρίζει τις διαδικασίες των πωλήσεων και των ενεργειών CRM της Τράπεζας, μέσω της αποτελεσματικής και συντονισμένης επικοινωνίας με τους πελάτες. Με τον τρόπο αυτό η Alpha Bank απολαμβάνει τη διατήρηση ικανοποιημένων και πιστών πελατών, αλλά και κατορθώνει να μεγιστοποιήσει την κερδοφορία ανά πελάτη και να μειώσει το ρίσκο και τα κόστη.

Customer Analytics Initiative από την Carrefour/Μαρινόπουλος
Ο κ. Γιάννης Κατσιούλης, CRM Manager της Carrefour/Μαρινόπουλος έκλεισε τον κύκλο των ομιλιών αναλύοντας την ανάγκη που υπήρχε για την παρακίνηση των πελατών στην αγορά καταναλωτικών προϊόντων, τονίζοντας ότι το κλειδί σε όλα αυτά είναι η κατανόηση του πελάτη αυτού καθεαυτού. Η Carrefour/Μαρινόπουλος, για να πετύχει την ανάπτυξή της, μετατρέπει τη φιλοσοφία της από προϊόντική σε πελατοκεντρική χρησιμοποιώντας ως κύριο εργαλείο την κάρτα loyalty που διαθέτει. Η εταιρεία εκμεταλλεύεται μέσω των Analytics την πληθώρα πληροφορίας που έχει διαθέσιμη μέσω του loyalty scheme της, για να αποκτήσει μια καλύτερη γνώση των πελατών και να τη χρησιμοποιήσει στη συνέχεια στη διαμόρφωση της στρατηγικής και τακτικής που θα ακολουθήσει, ως ένας οργανισμός που παίζει ηγετικό ρόλο στην Ελληνική retail αγορά. Η ετήσια εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την κοπή της πίτας και τις κατ΄ ιδίαν συζητήσεις πελατών και συνεργατών της εταιρείας μέσα σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα.