Στις αρχές Σεπτεμβρίου η «καρδιά» των καταναλωτικών ηλεκτρονικών θα κτυπάει στο Βερολίνο, όπου θα διεξαχθεί το χρονικό διάστημα 6-11 Σεπτεμβρίου η έκθεση IFA.

Οι σημαντικότερες τάσεις της φετινής έκθεσης συνοψίζονται στις εξής:
Πιο πολλά pixels: Στις περισσότερες από τις σημερινές τηλεοράσεις κυριαρχεί η ανάλυση 4Κ, η οποία προσφέρει τετραπλά pixels από την ανάλυση HD. Φέτος, στα περίπτερα των μεγάλων ονομάτων του κλάδου, όπως είναι οι Samsung, Sony και LG, θα παρελάσουν, επίσης, τηλεοράσεις οι οποίες θα προσφέρουν ακόμα πιο ευκρινή εικόνα μέσω της 8Κ ανάλυσης. Μια τεχνολογία που θέλει να καθιερώσει κυρίως η ιαπωνική βιομηχανία με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων το επόμενο έτος.

Δικτυωμένο σπίτι: Με όλο και περισσότερες δικτυωμένες συσκευές, από τους λαμπτήρες έως τα πλυντήρια, το Smart Home αρχίζει να γίνεται απτή πραγματικότητα. Βέβαια, έως τώρα αξιοποιούνται κυρίως απλές λειτουργίες, όπως η καθοδήγηση λαμπτήρων ή συσκευών με τη βοήθεια των φωνητικών βοηθών.

5G: H IFA προσφέρει στους κατασκευαστές smartphones και στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους μια ευκαιρία να επιδείξουν στους καταναλωτές το υπεργρήγορο δίκτυο 5G. Το μόνο που απομένει είναι η κατασκευή των νέων δικτύων, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει πραγματικότητα σε ευρεία κλίμακα πριν 1-2 χρόνια. Το νέο δίκτυο θα προκαλέσει και αλλαγές στο μοντέλο τιμολόγησης των παρόχων, οι οποίες θα εστιάζουν στην ταχύτητα και όχι στον όγκο των δεδομένων.

Υπολογιστές έτοιμοι για όλα: H αγορά PCs μετά από μια μεγάλη περίοδο κάμψης επανέρχεται σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς οι επιχειρήσεις μεταβαίνουν στα Windows 10 ένεκα του επερχόμενου τέλους υποστήριξης των Windows 7. Οι επισκέπτες της IFA θα έχουν την ευκαιρία να δουν μια νέα γενιά υπολογιστών, όπως το νέο μοντέλο του Surface Hub, σχεδιασμένο ειδικά για ομαδική εργασία σε επιχειρήσεις και startups.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Boston Consulting, Roman Friedrich, μεγάλες καινοτομίες δεν θα δούμε στην IFA. Ωστόσο σε πολλές περιοχές, όπως στο Smart Home ή στο Virtual Reality ο κλάδος θα αποδείξει έχει ωριμάσει για να κατακτήσει τη μαζική αγορά (πηγή:dpa).