Την ανάγκη για μεγιστοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των οικογενειακών επιχειρήσεων μέσω της διαμόρφωσης ξεκάθαρων αξιών με την παράλληλη ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας επισημαίνει η παγκόσμια έρευνα Family Business Survey 2018 της PwC που δημοσιεύτηκε χθες.

Στη φετινή έρευνα οι ηγέτες των οικογενειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως, αναφέρουν ότι οι επιχειρήσεις τους είναι πιο υγιείς από ποτέ, με την αισιοδοξία για τα επόμενα δύο χρόνια να βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Βάσει των εκτιμήσεων τους, τα έσοδα αναμένεται να διατηρήσουν ανοδική πορεία για την ισχυρή πλειοψηφία των επιχειρήσεων (84%), με το 15% αυτών να την χαρακτηρίζουν «ταχύτατη».

Αναφορικά με τις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις, βάσει των τάσεων που σημειώνει η έρευνα, το 66% έχει καταγράψει ανάπτυξη τους τελευταίους 12 μήνες (έναντι 56% το 2016), εκ των οποίων το 41% δηλώνει διψήφια άνοδο. Ως κυριότερες προκλήσεις για τα επόμενα δύο χρόνια και θέματα που απασχολούν πάνω από τις μισές ελληνικές επιχειρήσεις, αναδεικνύονται η ανάγκη για καινοτομία, το οικονομικό περιβάλλον, η πρόσβαση στις κατάλληλες δεξιότητες της αγοράς, η διαχείριση δεδομένων και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.