Τη νέα στρατηγική του, με στόχο να προσφέρει ακόμα υψηλότερο βαθμό εξυπηρέτησης από πολλαπλά κανάλια στους πελάτες του, παρουσίασε χθες σε συνδυασμό με πολλές άλλες εξαγγελίες το Public Group. Ανάμεσά τους, νέες υπηρεσίες σε συνεργασία -με επενδυτικό, μάλιστα, χαρακτήρα- με τη γνωστή fintech πληρωμών Klarna (βλέπε, Buy Now Pay Later), την iRepair (για επισκευές σε χρόνο dt), την Douleutaras.gr (για κάθε επισκευή στο σπίτι) και την Box Now (για καλύτερη εμπειρία στο ‘τελευταίο μίλι’, με τη χρήση lockers, διαθέσιμων 24/7). Όπως αποκάλυψαν ο CEO, Ρόμπι Μπουρλάς, και οι συνεργάτες του, ο όμιλος πρόκειται να επενδύσει φέτος και τον επόμενο χρόνο -στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του με τον ευφάνταστο τίτλο Public2- ποσό 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να καλύψει τις νέες ανάγκες των μετά πανδημία καταναλωτών, που πλέον απαιτούν ευελιξία και ελευθερία στις αγορές τους, τις οποίες θέλουν να κάνουν οποιαδήποτε στιγμή, από οποιοδήποτε τόπο και μέσο, ηλεκτρονικά ή δια ζώσης, μαζί με όλους τους ενδιάμεσους συνδυασμούς.
Πλήρης μετασχηματισμός
Στόχος του ομίλου είναι πλέον ο πλήρης μετασχηματισμός του σ’ έναν πελατοκεντρικό προορισμό σύγχρονων αγοραστικών εμπειριών, με τη μορφή του one-stop-shop, εξ ου και η προσπάθεια κάλυψης όσο το δυνατόν περισσότερων εμπειριών. Κι ήταν χαρακτηριστική η απά-ντηση του κ. Μπουρλά όταν ρωτήθηκε από το NetFax, «τι λείπει από το οικοσύστημά σας, που θα θέλατε να προσθέσετε;» – «χρόνος, για να μπορέσουμε να δώσου-με στους καταναλωτές αυτό που έχουν ανάγκη – χρήματα υπάρχουν, οι μέτοχοί μας το θέλουν, μόνο χρόνο χρειαζόμαστε για να εξελιχθούμε ακόμα και σε Mall»…
Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός αποδίδει, με αύξηση μεριδίων σε όλες τις κατηγο-ρίες, αύξηση κύκλου εργασιών κατά 10% το πρώτο εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, αλλά και πωλήσεις που ανα-μένεται φέτος να ξεπεράσουν τα 500 Μ€ σε Ελλάδα και Κύπρο. Το 2021, χρονιά μετασχηματισμού της εταιρίας με τη σταδι-ακή ενσωμάτωση της MediaMarkt η οποία συνεχίζεται με ενιαία πλέον καταστήματα (έστω και με διπλές ταμπέλες), η λειτουρ-γική κερδοφορία αυξήθηκε στα 2,2 εκατ. ευρώ από 1,4 εκατ. το 2020.
Καταστήματα «νέας γενιάς»
Στο διάστημα 2022-23, το Public Group θα επενδύσει ποσό 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων (από τα συνολικά 67 που διαθέτει) και τη μετατροπή τους σε καταστήματα «νέας γενιάς». Σ’ αυτή την προσπάθεια εντάσσονται και τα 13 καταστήματα MediaMarkt τα οποία πλέον εναρμονίζονται με την ολοκληρωμένη εμπειρία που επιδιώκεται. Παράλληλα, το brand Public εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των Μικρών και Μεγάλων Οικιακών Συσκευών, που ήδη προσφέρονται σε 17 καταστήματα Public στην Ελλάδα και την Κύπρο, έχοντας κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι μέσα σε μόλις τρεις μήνες από το δυναμικό λανσάρισμα στις οικιακές συσκευές, οι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών στο Public Group έφτασαν στο 20% του τζίρου. Παράλληλα, ο όμιλος διεκδικεί ενεργό ρόλο και στην προσπάθεια διαμόρφωσης ενός καλύτερου μέλλοντος, με το νέο πρόγραμμα βιώσιμης επιχειρηματικής λειτουργίας Love Earth με χαρακτηριστικό δείγμα τη δημιουργία του πρώτου Zero Waste καταστήματος και την κινητοποίηση των καταναλωτών. Στόχος, η συμμετοχή τους σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας που περιλαμβάνει την ανακύκλωση, αλλά και την επαναχρησιμοποίηση μέσω της επισκευής, με τη βοήθεια και των τεχνικών της Douleutaras.
Επένδυση και στην καινοτομία
Εκτός των 100 εκατ. ευρώ για την ταχύρρυθμη ανάπτυξή του, ο όμιλος έχει απο-φασίσει να επενδύσει άλλα 20 εκατ. στη δημιουργία και ενίσχυση ενός μοναδικού στη ΝΑ Ευρώπη οικοσυστήματος καινοτομίας, που περιλαμβάνει επενδύσεις σε καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scaleups), συνεπενδύσεις και συνεργασίες με Venture Capital Funds, καθώς και το δικό του hub καινοτομίας, το Public Next, το οποίο ξεκίνησε μεν με λίγες δεκάδες developers, αλλά ως το τέλος του χρόνου θα απασχολεί περί-που 100 άτομα, με καίρια συμβολή στη λειτουργία του οργανισμού και ειδικά στον χώρο του eCommerce. Επενδυτικός βραχίονας για την υλοποίηση αυτού του οράματος είναι η Public Capital Partners, η οποία ήδη συμμετέχει στο Endeavor Catalyst Fund IV και το Venture Friends 3.