Σημαντική ενίσχυση των βασικών οικονομικών μεγεθών ανακοίνωσε η αλυσίδα καταστημάτων Public, που δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και Κύπρο και αποτελεί μέλος του ομίλου Olympia.
Ειδικότερα, ο τζίρος για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. επίσης, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε 9,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από το 2017 (3,4 εκατ. ευρώ) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.
Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι ζημιές προ φόρων να μειωθούν θεαματικά το 2018 στο 1 εκατ. ευρώ (από 7 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017), και να θεωρείται πως μέσα στο 2019 η εταιρεία θα καταγράψει καθαρή κερδοφορία. Όπως δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης, το 2018 η Public ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets.
Παράλληλα, κατάφερε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιρειών. Σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.
Ο επικεφαλής της Public απέφυγε να σχολιάσει (αλλά και να διαψεύσει) τις φήμες για επαφές με τη MediaMarkt με στόχο κάποιου είδους συνεργασία (ή και εξαγορά του δικτύου της στην Ελλάδα, όπως επίσης ακούγεται), ενώ σε ερώτηση για το ενδεχόμενο σύναψης ομολογιακού δανείου (όπως έκανε η Sunlight, που ανήκει στον ίδιο όμιλο) απάντησε πως εξετάζονται προσεκτικά όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης και εάν και όταν απαιτηθεί, η εταιρεία θα αποφασίσει πώς θα προχωρήσει.
Σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης των καταστημάτων στην Ελλάδα και επέκτασης στο εξωτερικό, ο κ. Καλογεράκης απάντησε πως σε ότι αφορά στην Ελλάδα θεωρεί πως η εταιρεία έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, ωστόσο το βασικό ζητούμενο για μία επέκταση είναι «το σωστό σημείο και α σωστά τετραγωνικά», και σημείωσε ότι «εάν δεν τα βρούμε και τα 2 δεν έχει νόημα να επεκταθούμε μόνο και μόνο για να λέμε ότι ανοίξαμε και άλλα καταστήματα». Για το εξωτερικό, ανέφερε ότι δεν το αποκλείει για το μέλλον, αλλά δεν είναι στα άμεσα σχέδια της εταιρείας.
Τέλος, σε ερώτηση του NetFax για την επένδυση στο νέο 5ετές πλάνο ανάπτυξης που ανέφερε, ο επικεφαλής της Public δεν ανέφερε τη συνολική επένδυση, σημείωσε ωστόσο πως οι συνολικές επενδύσεις μόνο για το 2019 θα φτάσουν στα 5 εκατ. ευρώ, και πρόσθεσε με νόημα πως «εκείνο που προσελκύει δυνητικούς επενδυτές δεν είναι μόνο τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, αλλά σε σημαντικό βαθμό και οι προοπτικές που αυτή έχει, διότι οι επενδυτές επενδύουν ώστε να κερδίσουν σε ένα βάθος χρόνου».