Σε «ατμομηχανή» της ανάπτυξης της Quest Holdings αναδείχθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας οι κλάδοι των προϊόντων και υπηρεσιών πληροφορικής, που αντιπροσώπευσαν το 75% των πωλήσεων και το 34% του EBITDA του ομίλου κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2020. Κι αυτό παρά τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε το lockdown της περασμένης άνοιξης στη ζήτηση για προϊόντα τεχνολογίας, καθώς μετά την άρση των περιορισμών η ζήτηση αυτή εκτοξεύθηκε, καλύπτοντας τις όποιες απώλειες.

Παράλληλα, όπως ανέφερε η διοίκηση του ομίλου κατά τη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών, η καθυστέρηση στην κυκλοφορία των νέων smartphones της Apple επηρέασε ελαφρώς τις πωλήσεις, όμως το χαμένο έδαφος εκτιμάται ότι θα καλυφθεί τον Δεκέμβριο.

Απαντώντας σε ερώτηση γύρω από τις συμβάσεις της Quest με την Apple και την Xiaomi, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Γεωργαντζής, ανέφερε ότι οι συμφωνίες που υπογράφονται με τις εταιρείες αυτές έχουν συνήθως διάρκεια ενός ή δύο ετών, όμως η συνεργασία με αυτές είναι πιο βαθιά από μία απλή συμφωνία διανομής και, όπως εκτίμησε, ακόμα και όταν οι συμβάσεις λήξουν, η συνεργασία θα συνεχιστεί μακροπρόθεσμα.

Όσον αφορά στο κομμάτι των ηλεκτρονικών πληρωμών (Cardlink), η διοίκηση της Quest κάνει λόγο για ένα μεταβατικό 2020 (τα κέρδη προ και μετά από φόρους υποχώρησαν κατά το 9μηνο 2020 σε ποσοστό άνω του 50% σε ετήσια βάση), λόγω της επίδρασης του lockdown, αλλά και της ανανέωσης της συμφωνίας με τις τράπεζες, η οποία προβλέπει εκπτώσεις τζίρου για τα έτη 2018 – 2020, καθώς και μειωμένες τιμές έως το 2024. Η Quest βλέπει θετικές προοπτικές στον κλάδο αυτό, δεδομένου ότι οι καταναλωτικές συνήθειες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας ευνοούν τις ηλεκτρονικές πληρωμές έναντι των μετρητών.