O Θεόδωρος Κανελλόπουλος, IT Manager, Realgroup, αποτυπώνει στο netweek την εμπειρία του από την υλοποίηση ενός συστήματος ECM σε έναν μεγάλο όμιλο επικοινωνίας και ενημέρωσης.

netweek: Τα συστήματα Enterprise Content Management (ECM) είναι σε θέση να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις στην οργάνωση και διανομή αδόμητου περιεχομένου (emails, σελίδων του web, εγγράφων κ.λπ.). Ως ένας οργανισμός που δραστηριοποιείται στο χώρο των media, τι συστήματα χρησιμοποιείτε για τη διαχείριση όλου αυτού του περιεχομένου (διάχυση των δημοσι-εύσεων σε όλα τα μέσα, sites κ.λπ.);

Θεόδωρος Κανελλόπουλος: Στoν όμιλο RealGroup έχουμε επιλέξει την πλατφόρμα newsasset Publishing Edition της ATC, η οποία μας προσφέρει ένα ολοκληρωμένο ασφαλές ηλεκτρονι-κό περιβάλλον για τη συλλογή, τη δημιουργία κι επεξεργασία, την αποθήκευση και αρχειοθέτηση, αλλά και τη διανομή μεγά-λου όγκου πληροφορίας, οποιασδήποτε ψηφιακής μορφής σε πολλαπλά κανάλια. Μιλάμε, πρακτικά, για ένα σύστημα μέσω του οποίου ο όμιλός μας μπορεί να τροφοδοτήσει με περιεχόμενο οποιοδήποτε κανάλι επικοινωνίας επιθυμεί, από το web site και τις mobile εφαρμογές της μέχρι τα έντυπα που διαθέτει.

nw: Ποιος ο βαθμός αποδοχής της πλατφόρμας από τους χρήστες του ομίλου; Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε κατά τη διαχείριση και υποστήριξή της;

Θ. Κανελλόπουλος: Η υιοθέτηση της πλατφόρμας newsasset Publishing αποτέλεσε μια εύκολη διαδικασία. Δοκιμάζοντας την αρχικά στη διαχείριση του real.gr, διαπιστώσαμε τις δυνατότητες της και έτσι αποφασίσαμε να προβούμε στην επέκτασή της στις mobile εφαρμογές μας αλλά και πολύ πρόσφατα στα έντυπά μας. Οι δημοσιογράφοι διαχειρίζονται ειδησεογραφικό περιεχόμενο, στοιχεία κι αρχεία, μέσω ενός «κοινού σημείου», χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες για κάθε κανάλι δημοσίευσης. Ο εύχρηστος και αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης και διακίνησης ειδησεογραφικού περιεχομένου βοηθά σημαντικά την εσωτερική λειτουργία και οργάνωση της εταιρείας μας με απόλυτη ασφάλεια και αξιοπιστία. Η δυνατότητα της πλατφόρμας να «γεφυρώνει» τα επιμέρους τμήματα της εταιρείας μας, μείωσε σημαντικά το χρόνο ολοκλή ρωσης της παραγωγικής διαδικασίας.

nw: Ποια πιστεύετε ότι είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να προσέξει κάποιος κατά την επιλογή μιας λύσης Enterprise Content Management (ΕCM); Πόσος σημαντικός θεωρείτε ότι είναι ο ρόλος του integrator για την επιτυχή υλο- ποίηση ενός συστήματος ECM;

Θ. Κανελλόπουλος: Το βασικό ζητούμενο είναι το σύστημα που θα επιλεχθεί να είναι εύκολα προσαρμόσιμο κι επεκτάσιμο, ώστε να ακολουθεί την πορεία του εκάστοτε οργανισμού στο χρόνο. Επιπλέον, θεωρώ πως, ιδανικά, χρειάζεται ένας integrator με εμπειρία στον χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) που θα μπορεί να υποστηρίζει αποτελεσματικά και κάθε νέο «εμπορικό» βήμα του οργανισμού – όπως, για παράδειγμα, τη μετάβαση στο χώρο των ψηφιακών εκδόσεων, των social media κ.λπ. Στην περίπτωσή μας, η συνεργασία με τον integrator της πλατφόρμας (ATC) ικανοποίησε πλήρως τις δύο αυτές απαιτήσεις, καθώς βρήκαμε απέναντί μας μια ομάδα με βαθιά εμπειρία στα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου και των ΜΜΕ ειδικότερα.

nw: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια όσον αφορά την περαιτέρω εκμετάλλευση των ECM στον οργανισμό σας;

Θ. Κανελλόπουλος: Οι επόμενοι μας στόχοι, σε συνεργασία με τον integrator, είναι να προσπαθήσουμε:

α) Να φέρουμε πιο εύκολα την πληροφορία στον χρήστη. Ο στόχος, πλέον, είναι να «γεμίζει» το newsasset με κατηγοριοποιημένη πληροφορία, την οποία θα διαχειρίζεται ο χρήστης κατά το δοκούν. β) Nα ενσωματώσουμε το newsasset με τη γενικότερη διακίνηση της πληροφορίας μέσα στην εταιρεία (documentmanagement – digital asset management – digital archiving κ.λπ.) γ) Να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα για το ψηφιακό αρχείο των μέσων μας. Θεωρώ ότι θα πρέπει να ξεφύγουμε λίγο από τη λογική του απλού «αποθηκεύω και επαναφέρω πληροφορία» και να περάσουμε στη λογική ότι το ECM θα αποτελεί το στρατηγικό εργαλείο που θα μας δώσει τις σωστές κατευθύνσεις για τις αποφάσεις και τις ενέργειες που θα πρέπει να υλοποιήσουμε.