Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) παραμένει στο επίκεντρο της στρατηγικής των επιχειρήσεων, με το 99% των διευθυντικών στελεχών να σχεδιάζει επενδύσεις το 2024. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα “Workforce Index 2024” της Salesforce, η υιοθέτηση της παρουσιάζει στασιμότητα, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ και τη Γαλλία, ενώ το ενδιαφέρον των εργαζομένων μειώθηκε παγκοσμίως κατά 6%.

Παρά τα ενθαρρυντικά ποσοστά ενδιαφέροντος για εξειδίκευση (76%), οι εργαζόμενοι αναφέρουν περιορισμένη εκπαίδευση: μόλις το 7% δηλώνει AI expert, ενώ το 61% αφιερώνει λιγότερες από 5 ώρες στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Η έλλειψη εκπαίδευσης, η αβεβαιότητα και οι κοινωνικές προκαταλήψεις εμποδίζουν την πλήρη ενσωμάτωση της AI. Επιπλέον, το 48% των εργαζομένων διστάζει να αποκαλύψει τη χρήση AI στον προϊστάμενό του, φοβούμενο υποτίμηση των ικανοτήτων του. Παρά τις προκλήσεις, οι εργαζόμενοι βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη ως μέσο που μπορεί να απελευθερώσει χρόνο για σημαντικότερες δραστηριότητες.

Η εκπαίδευση αναδεικνύεται ως κοινή ευθύνη εταιρειών και εργαζομένων, με το 70% να συμφωνεί ότι απαιτείται επένδυση σε προγράμματα μάθησης και καλλιέργεια συνεργατικού περιβάλλοντος. Σημειώνεται ότι για να επιτευχθεί η επιτυχημένη ενσωμάτωση της AI, απαιτείται διαφάνεια, εμπιστοσύνη και γεφύρωση του χάσματος μεταξύ φιλοδοξιών και πρακτικής εφαρμογής.Με σωστή στρατηγική, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, ενισχύοντας την καινοτομία και την παραγωγικότητα.