Το όνομα της Salesforce είναι από πολλά χρόνια άμεσα συνδεδεμένο με τον χώρο του CRM, καθώς ουσιαστικά εφηύρε τη διαχείριση των σχέσεων μεταξύ των επιχειρήσεων και των πελατών της, με τη μορφή που σήμερα γνωρίζουμε. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως η αμερικανική εταιρία (που ιδρύθηκε το 1999, απασχολεί σήμερα πάνω από 72.000 άτομα παγκοσμίως και έχει τζίρο άνω των 35 Β$) βρίσκεται τα τελευταία 10 χρόνια σταθερά στην #1 θέση της αγοράς CRM, βάσει των μετρήσεων της IDC, διατηρώντας μερίδιο της τάξεως του 23%.
Έτσι, παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συζήτηση που είχαν οι διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι την περασμένη εβδομάδα με δυο ανώτερα στελέχη της εταιρίας, τον αντιπρόεδρο για την περιφέρειά μας, Sinan Erkiner, και τον Senior Account Executive, Μάριο Παπαγεωργίου, ακριβώς την επομένη μεγάλης εκδήλωσης στην Αθήνα, που είχε ως κύριο αντικείμενο την παρουσίαση συναρπαστικών βέλτιστων πρακτικών και ιστοριών καινοτομίας, με χρήση των τεχνολογιών της Salesforce και ειδικά του Einstein, της δικής τους πλατφόρμας αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης, με το ομώνυμο bot, που μετράει ήδη οκτώ χρόνια ζωής και βελτιώνεται συνεχώς.
Πλατφόρμα αλλαγής
Τα δυο στελέχη της Salesforce, που βάσει εσόδων είναι η τρίτη μεγαλύτερη στο επιχειρηματικό λογισμικό παγκοσμίως, μας μίλησαν -μεταξύ πολλών άλλων- για τις πέντε βασικές αξίες τους (εμπιστοσύνη / επιτυχία του πελάτη / καινοτομία / ισότητα / βιωσιμότητα), τόνισαν ότι η εταιρία είναι από πέρυσι Net Zero κάνοντας πράξη τα ‘πιστεύω’ της και υπογράμμισαν σε όλους τους τόνους ότι οι πελάτες τους έχουν πλήρη έλεγχο των δεδομένων τους. ‘Your data is not our product’, τόνισε εμφατικά ο κ. Erkiner, προσθέτοντας ότι αυτά δεν χρησιμοποιούνται από τους ίδιους αλλά, αντίθετα, δίνεται στους πελάτες της Salesforce η δυνατότητα να τα ‘ξεκλειδώσουν’, για να συνδεθούν αποτελεσματικά με τους δικούς τους πελάτες. Έδωσαν δε, κι ένα εντυπωσιακό νούμερο, χαρακτηριστικό αυτής της αποτελεσματικότητας, αποκαλύπτοντας πως η πλατφόρμα Einstein προωθεί στους (συνδρομητές) πελάτες περίπου 6 τρισεκατομμύρια προβλέψεις κάθε μήνα…
Όσον αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, όπου η εταιρία δραστηριοποιείται από το 2008, οι πελάτες της ξεπερνούν τους 150, με αρκετά μεγάλα ονόματα αλλά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανάμεσά τους, που υποστηρίζονται από 200 και πλέον Salesforce specialists. Και οι δυο χαρακτήρισαν «υγιή» την ανάπτυξη της εταιρίας, επαναβεβαίωσαν ως στόχο την αύξηση του μεριδίου της στην αγορά, ενώ δεσμεύτηκαν για ακόμα περισσότερες συνέργειες και επενδύσεις σε ταλέντο (ήδη προωθούν τη δωρεάν απόκτηση δεξιοτήτων μέσω του www.trailhead.com), οργάνωση και ενεργή προσέγγιση των ΜμΕ, με στόχο τη δημιουργία άνω των 12.000 θέσεων εργασίας ως το 2026.