Σε μια εποχή που οι εταιρείες παγκοσμίως «παλεύουν» για την επιβίωσή τους, η SAS επενδύοντας σταθερά στο ανθρώπινο δυναμικό της, την τεχνογνωσία και την Ερευνα &Ανάπτυξη κατόρθωσε το... ακατόρθωτο: πρώτη θέση στη λίστα του Fortune στην κατηγορία «Best Companies to Work For» και ρεκόρ εσόδων για το 2009!

Η SAS, ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού και των υπηρεσιών Business Analytics, βρέθηκε στην κορυφή της λίστας του περιοδικού Fortune στην κατηγορία «Best Companies to Work For» στις ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα πέτυχε, εν μέσω οικονομικής κρίσης, ρεκόρ εσόδων (2,31 δις δολάρια) το 2009.

Δίνοντας έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό
Δεν αρκεί μόνο να είσαι ηγέτης στην αγορά σου, αν δεν το απολαμβάνουν και τα στελέχη σου, και η 1η θέση στην ετήσια λίστα του έγκριτου περιοδικού Fortune με τις «100 Best Companies to Work For» στις ΗΠΑ, αποδεικνύει ότι η SAS αναγνωρίζει ότι οι άνθρωποί της αποτελούν το βασικότερο περιουσιακό της στοιχείο.

H SAS κατέκτησε τις κορυφαίες θέσεις τόσο σε θέματα υγειονομικής κάλυψης των εργαζομένων, όσο και φροντίδας των παιδιών τους, αλλά και σε ότι αφορά το «ισοζύγιο» εργασίας και προσωπικής ζωής. Η εταιρεία συμπεριλαμβάνεται στη συγκεκριμένη λίστα (fortune.com/bestcompanies) από το έτος ίδρυσής της (1998), ενώ είναι η έβδομη φορά που συγκαταλέγεται στις κορυφαίες 10 και η πέμπτη στις κορυφαίες 5 εταιρείες.

«Οι πιο σημαντικές παράμετροι για την τρέχουσα λίστα ήταν η πρόσληψη νέων στελεχών, αλλά και οι τρόποι με τους οποίους οι εταιρείες βοηθούν τους υπαλλήλους τους να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση», δήλωσε ο Αναπληρωτής Διευθυντής Σύνταξης του FORTUNE, Hank Gilman.

Ο CEO της SAS, Jim Goodnight, τόνισε, «Για το 2010, θα ήθελα να δώσω την ίδια υπόσχεση που έδωσα και πέρυσι – η SAS δεν θα κάνει απολύσεις. Πάρα πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο θυσίασαν εργαζομένους και παροχές σε μια προσπάθεια να περικόψουν τα έξοδά τους το 2009. Η SAS διατήρησε την αντίθετη στάση και για το λόγο αυτό επιβραβευθήκαμε με την αφοσίωση των εργαζομένων μας και τη συνολική επιτυχία της εταιρείας. Η διατήρηση αυτής της θέσης κατά τη διάρκεια της ύφεσης μας τοποθετεί στην καλύτερη θέση για να εκμεταλλευτούμε την επερχόμενη ανάκαμψη της αγοράς».

Ο Jenn Mann, Αντιπρόεδρος του τμήματος Ανθρωπίνου Δυναμικού στη SAS, επεσήμανε τη σημασία του ανθρώπου στην επιχειρηματική ανάπτυξη και επιτυχία της εταιρείας: «H συνεχιζόμενη επιτυχία της SAS αποδεικνύει τη βασική μας φιλοσοφία: Υγιείς και ευτυχισμένοι εργαζόμενοι είναι πιο παραγωγικοί».

Νέο ρεκόρ εσόδων για τη SAS, εν μέσω κρίσης: $2,31 δις το 2009!
Ενα ακόμα ρεκόρ στα οικονομικά της αποτελέσματα κατέγραψε η SAS, παρουσιάζοντας έσοδα 2,31 δις δολαρίων για το 2009, σημειώνοντας αύξηση 2,2% σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2008. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι ούτε η οικονομική ύφεση της προηγούμενης χρονιάς στάθηκε αρκετή για να ανακόψει τη συνεχόμενη ανάπτυξη της εταιρείας για 34 συναπτά έτη, από την ημερομηνία δηλαδή ίδρυσής της.

«Η συνεχόμενη ανάπτυξή μας και το 2009 αποτελεί μία ακόμα ισχυρή απόδειξη ότι οι μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες και τους εργαζόμενους, καθώς και η βαθιά αφοσίωσή μας στην Ερευνα & Ανάπτυξη, ανταμείβονται» δήλωσε, εμφανώς ικανοποιημένος, ο CEO της εταιρείας. «Δεν κατορθώσαμε μόνο να ξεπεράσουμε την κρίση, αλλά βγήκαμε και κερδισμένοι».

Μόνο τα έσοδα από τις πωλήσεις λογισμικού αυξήθηκαν κατά 3,3% όταν τα αντίστοιχα έσοδα των μεγάλων προμηθευτών παρουσίασαν πτώση. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η SAS επανεπένδυσε το 23% των εσόδων του 2009 στον τομέα της Ερευνας & Ανάπτυξης και, όπως είχε υποσχεθεί ο Jim Goodnight πριν από ένα χρόνο, έκλεισε τη χρονιά χωρίς απολύσεις, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας στην καινοτομία και τους εργαζομένους.

«Τον περασμένο Ιανουάριο είχα πει στους εργαζόμενους ότι δεν θα υπήρχαν απολύσεις μέσα στο έτος» τόνισε ο Goodnight. «Ηθελα να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στις ανάγκες των πελατών και να μην αποσπούν την προσοχή τους με ζητήματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Το αποτέλεσμα είναι ότι η ανάπτυξή μας συνεχίστηκε, εν μέσω κρίσης, και είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε συναρπαστικά νέα προϊόντα το 2010. Το μομέντουμ είναι καλύτερο από ποτέ για την εταιρεία».


Ανάπτυξη σημαίνει και νέοι πελάτες
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η SAS προσέθεσε 1.389 νέους πελάτες σε όλο τον κόσμο το 2009. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγονται οι:
Anglopharma, Bombay Stock Exchange, the Clorox Company of Canada Ltd., Efficiency Unit, Fiat Automoveis, Lego Systems Inc., Loyalty New Zealand, Niagara Health System, RH Donnelly Inc., Telefonica, TV 2 AS (Νορβηγία), WestJet, Wet Seal Inc., Wistron Corp. και Vattenfall.

Η ανάπτυξη λύσεων επιχειρηματικών analytics έχει συνδεθεί με μεγάλους οργανισμούς. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι από τις 100 κορυφαίες εταιρείες που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα Global 500 του περιοδικού Fortune για το 2009, οι 92 είναι πελάτες της SAS. Παράλληλα, το 80% των νέων πελατών στις ΗΠΑ αφορούν σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι οργανισμοί με ετήσιες πωλήσεις κάτω των $500 εκατ. αναγνωρίζουν την αξία των επιχειρηματικών analytics της SAS.

Μελλοντικές προοπτικές
Με την οικονομική ανάκαμψη να δείχνει τα πρώτα της σημάδια σε πολλές χώρες, οι οργανισμοί θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται στη βελτίωση της επικέντρωσης στον πελάτη, την ενίσχυση των εσόδων και τη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων τους το 2010. Η SAS θα βοηθήσει, μέσω του Business Analytics Framework, το οποίο αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου και επιτρέπει τη λήψη ταχύτατων και ουσιαστικών αποφάσεων, ανάλυση των κινδύνων και λύσεις βελτιστοποίησης για την εξοικονόμηση χρημάτων, πελατειακή ευφυΐα και marketing automation για την αύξηση των εσόδων και ανάλυση των κοινωνικών δικτύων για την πρόληψη της απάτης και την αποκάλυψη των τρομοκρατικών απειλών καθώς και επιχειρηματικών ευκαιριών.

«Ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία», υπογραμμίζει ο Jim Davis, Senior Vice President της εταιρείας. «Ασφαλώς όλες οι χώρες του κόσμου δεν βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. Το 2010, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πού βρίσκονται οι ευκαιρίες και πώς μπορούμε να τις προσεγγίσουμε με βάση τις προοπτικές εξόδου της κάθε περιοχής από την κρίση».

Η SAS στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η SAS πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 24% σε σύγκριση με το 2008, με την εταιρεία να καταγράφει σημαντικές πωλήσεις τόσο στις λύσεις διαχείρισης κινδύνων και analytics, κυρίως σε τράπεζες, ασφαλιστικές και τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, όσο και στις κάθετες λύσεις που απευθύνονται σε συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς. Συνολικά, τα έσοδα από τις πωλήσεις λογισμικού αυξήθηκαν κατά 33%.

Οπως επισημαίνει ο Νίκος Πέππας, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας και Κύπρου της SAS: «Η πορεία της SAS στην Ελλάδα, ειδικά την τελευταία τετραετία, χαρακτηρίζεται από υψηλότατους ρυθμούς ανάπτυξης τόσο σε ότι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη όσο και το ανθρώπινο δυναμικό της -και μάλιστα εν μέσω κρίσης, επιβραβεύοντας τη στρατηγική της εταιρείας και την προσήλωση στις ανάγκες των πελατών της».

H SAS στον κόσμο
Οπως και τα προηγούμενα χρόνια, η αύξηση των εσόδων της SAS ήταν ισορροπημένη σε παγκόσμιο επίπεδο. Eτσι, η Αμερική αντιπροσωπεύει το 44% των συνολικών εσόδων, η περιοχή της EMEA (Europe/Middle East/Africa) το 45% και η Άπω Ανατολή το 11%. Στο 83% των 120 χωρών στις οποίες η SAS έχει επιχειρηματική παρουσία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων λογισμικού.

Στις ώριμες αγορές, οι ρυθμοί ανάπτυξης των πωλήσεων λογισμικού ήταν υψηλότεροι στις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο, τον Καναδά, τη Γερμανία και την Ολλανδία, κυμαινόμενοι μεταξύ 6 και 17% σε σταθερό νόμισμα. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, διψήφιος αριθμός ανάπτυξης επιτεύχθηκε στις περισσότερες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, τη Μέση Ανατολή, τη Νότια Αφρική, και σε μερικές χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής.