Ένας στους πέντε καταναλωτές παγκοσμίως χρησιμοποιεί τέσσερα ή περισσότερα FinTech app και από αυτούς, (μόνο) το 63% προστατεύει όλες τις συσκευές του με λογισμικό ασφαλείας.

Ένας στους πέντε καταναλωτές παγκοσμίως χρησιμοποιεί τέσσερα ή περισσότερα FinTech app και από αυτούς, (μόνο) το 63% προστατεύει όλες τις συσκευές του με λογισμικό ασφαλείας.

Η ESET ανακοίνωσε στα τέλη Μαρτίου τα αποτελέσματα έρευνας σχετική με το e-commerce και τα ζητήματα κυβερνοασφάλειας που έχουν ανακύψει από την έξαρση της online χρηματοοικονομικής, εν γένη, δραστηριότητας.Τα αποτελέσματα είναι μέρος συνεντεύξεων που έχει διεξάγει η εταιρεία στο πλαίσιο παγκόσμιας έρευνας για τις χρηματοοικονομικές τεχνολογίες.

Το e-commerce ήρθε για να μείνει
Με την κατάσταση που επικρατεί τον τελευταίο ένα χρόνο, περίπου, -φυσικά αναφερόμαστε στην κρίση COVID-19- δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα στοιχεία δείχνουν αλματώδη αύξηση της δημοφιλίας των διαδικτυακών αγορών κατά τη διάρκεια των lockdown.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 61% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιούν αγορές online πιο συχνά από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των νέων, καθώς το 70% μεταξύ αυτών που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 25-34 αναφέρουν ότι αγοράζουν από το διαδίκτυο πιο συχνά.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι ότι η έρευνα δείχνει ότι το αυξανόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι εδώ για να μείνει, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας. Από τους 10.000 καταναλωτές και επαγγελματίες που ρωτήθηκαν οι 2.000 είναι εγκατεστημένοι στις ΗΠΑ και 8.000 προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία. Το 40% του συνόλου δήλωσε ότι αναμένει να κάνει περισσότερες αγορές από το Διαδίκτυο μετά το τέλος της πανδημίας, από ό,τι σήμερα. Αυτό δείχνει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο αγορών και οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στο retail, πιθανότατα, δεν θα αντιστραφεί ποτέ.

Φυσικά, μαζί με το online εμπόριο αυξάνουν και οι online επιθέσεις. Πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών έκριναν ότι θα μπορούσαν να εντοπίσουν ένα phishing email που μιμείται ένα από τα διαδικτυακά καταστήματα που χρησιμοποιούν τακτικά. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει σχετική ευαισθητοποίηση, αλλά με την Google να καταγράφει 2 εκατομμύρια phishing websites το 2020, είναι επίσης πιθανό ότι πολλοί εξακολουθούν να υποτιμούν την έκταση των προσπαθειών των φορέων απειλής.
Μόλις το 29% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο δήλωσαν ότι αισθάνονται «πολύ ασφαλείς» όταν κάνουν αγορές στο διαδίκτυο και το 16% είπε ότι αισθάνονται είτε «όχι ιδιαίτερα ασφαλείς» είτε «καθόλου ασφαλείς». Δεδομένου ότι το λιανικό εμπόριο μέσω Διαδικτύου περιλαμβάνει σχεδόν πάντα την εισαγωγή στοιχείων πληρωμής, είναι προφανές ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα, σε παγκόσμιο επίπεδο, για να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές είναι ασφαλείς από απειλές στον κυβερνοχώρο.

Οι FinTech λύσεις σε έναν μετά-COVID-19 κόσμο
Η έρευνα έδειξε ότι το 40% των καταναλωτών παγκοσμίως χρησιμοποιούν μεταξύ μιας και τριών εφαρμογών FinTech, αλλά μόνο οι μισοί από αυτούς έχουν εγκατεστημένο λογισμικό ασφαλείας σε όλες τις προσωπικές τους συσκευές. Επιπλέον, το 62% αυτών χρησιμοποιεί διαχειριστή κωδικών πρόσβασης (password manager). Συγκριτικά, μόνο το 22% των καταναλωτών παγκοσμίως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως “FinTech adopters”, χρησιμοποιώντας τέσσερις ή περισσότερες εφαρμογές χρηματοοικονομικής τεχνολογίας. Από αυτούς, ένα 63% προστατεύει όλες τις συσκευές του με λογισμικό ασφαλείας.
Οι FinTech θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην προσωπική και κοινωνική οικονομική ανάκαμψη μετά την COVID-19, και δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό οι χρηματοοικονομικές λύσεις που προσφέρονται να προστατεύονται επαρκώς.

Άνοδος των κρυπτονομισμάτων
Το 30% των δείγματος των Αμερικανών δήλωσε ότι χρησιμοποιούν πλέον online τραπεζικές συναλλαγές πιο συχνά και, επίσης, ένα 30% είπε ότι χρησιμοποιεί mobile banking συχνότερα. Το ενδιαφέρον του για την προσωπική διαχείριση των οικονομικών εξέφρασε το 23%, ενώ 15% των Αμερικανών δήλωσαν ότι έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν μια αποκλειστικά διαδικτυακή τράπεζα. Το 14% δεν έχει καταφέρει να πραγματοποιήσει καταθέσεις με μετρητά / επιταγές.
Ενδιαφέρον έχει ότι πριν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες μιας εφαρμογής FinTech, μόλις το 31% των ατόμων διαβάζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις, το 30% διαβάζουν την πολιτική απορρήτου και το 20% αναζητούν την πολιτική κρυπτογράφησης.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 50% των ατόμων 35-44 ετών έχουν εμπλακεί με τα κρυπτονομίσματα από την έναρξη της πανδημίας και έπειτα. Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να θεωρηθεί σημαντική, καθώς προηγούμενη έρευνα της εταιρείας είχε δείξει μικρή αύξηση στη δραστηριότητα κρυπτονομίωσης, μετά από της μείωσή της στο bitcoin crash το 2018.