Λίγες ώρες μετά τη λήξη του Summit, η εμπνεύστριά του, Νίκη Συροπούλου, μίλησε στο NetFAX για τον στόχο αυτού του σημαντικού εγχειρήματος: «Ο στόχος μου ήταν να ανοίξω ένα παράθυρο για το τι γίνεται εκεί, έξω, ποιες είναι οι συζητήσεις στη Silicon Valley… Όχι τι νομίζουμε εμείς στην Ελλάδα ότι συμβαίνει, αλλά τι συμβαίνει πραγματικά! Αυτό που προσπάθησα να κάνω και νομίζω ότι το πέτυχα, ήταν να φέρω όλους τους ομιλητές που ήταν πριν από δυο μήνες στο global συνέδριο, στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτή είναι η συζήτηση που πρέπει να έχουμε, αυτό το παράθυρο στον κόσμο ανοίξαμε και νομίζω ότι όλοι όσοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την εκδήλωση, είτε στην αίθουσα είτε μέσω livestreaming (Σ.Σ. σε πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα), περίπου 1100 άτομα, συνολικά, κάθε ημέρα, γνώρισαν τη νέα εποχή, αλλά και τη νέα νοοτροπία που πρέπει να διαμορφώσουμε, αν θέλουμε να είμαστε σύγχρονοι, να μπορούμε να συνομιλούμε και να μας αφορά αυτό το μέλλον που έρχεται με μεγάλη ταχύτητα…»
Η Ελλάδα χρειάζεται όραμα
«Συνήθως, φέρνουμε έναν καλό ομιλητή, λέει κάτι, αλλά βάζουμε κάποιους Έλληνες πριν και κάποιους μετά, το μπερδεύουμε και δεν βλέπουμε την εικόνα ατόφια. Εγώ ήθελα να έχω όλους τους ομιλητές που ήταν στο Σαν Φρανσίσκο, ώστε να υπάρχει αυτή η ξεκάθαρη εικόνα του μέλλοντος… Όχι πασπαλισμένη με χρυσόσκονη… κι αν κάτι βγήκε ξεκάθαρα στην κουβέντα μ’ όλους τους ομιλητές, είναι ότι η Ελλάδα χρειάζεται όραμα, να δει πού πάει… Μια ηγεσία που θα αποφασίσει τι πρέπει να γίνει – ποιοι είναι οι τομείς στους οποίους πρέπει να έχει αποτύπωμα… Θα είμαστε πάντα το κακομαθημένο παιδάκι της Ευρώπης, που επειδή κάποια στιγμή οι αρχαίοι πρόγονοί μας έκαναν τον Παρθενώνα και τη Δημοκρατία, μας χρωστάει όλος ο κόσμος; Πρέπει να δούμε τι συμβαίνει εκεί, έξω και με ανταγωνιστικούς όρους να υπάρχουμε σαν ένα κράτος που έχει κάτι να προσφέρει, κάτι να πει…»
Η κ. Συροπούλου επιβεβαίωσε ότι το Summit της Αθήνας πάει για ετήσιος θεσμός και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι σε 12 μήνες θα έχουμε και πάλι πολλά να πούμε… «Ίσως και να μην προλάβουμε να τα πούμε όλα!», τόνισε, προσθέτοντας ότι έχει ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία για τον επόμενο χρόνο, κλείνοντας δυο-τρεις πολύ δυνατούς ομιλητές, πάντα στο πλαίσιο του Singularity, πάνω σε θέματα τα οποία δεν θέλησε να θίξει φέτος, θεωρώντας πως το ‘19 θα είναι πολύ πιο ώριμα… «Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ένα hub στην Ελλάδα, όπου θα δίνουμε σε μικρές ‘μερίδες’’ όλες τις αλλαγές που έρχονται σε συγκεκριμένους τομείς, από τις τράπεζες και τις ασφάλειες ως τα καταναλωτικά προϊόντα, την εκπαίδευση κλπ. Χρειάζεται συνεχής συζήτηση, ένας διάλογος που δεν θα περιοριστεί μόνο στο Summit, αλλά θα συνεχιστεί και στη διάρκεια του χρόνου με πιο ‘κλειστές’ εκδηλώσεις…».
Η ανάδραση με το κοινό, όμως, έλειπε σ’ αυτήν την πρώτη διοργάνωση, ήταν η παρατήρηση του NetFAX. «Στην πρώτη δεν θέλαμε να υπάρχει – προτιμήσαμε να αφήσουμε τους ομιλητές να κάνουν την τοποθέτησή τους, να βάλουν το πλαίσιο, να κάνουν το πρώτο ‘μάθημα’ ώστε να το ακούσουν όλοι… Στο εξής θα δημιουργηθούν δημόσιες συζητήσεις και workshop, με ερωταπαντήσεις κι όλα τα συναφή. Φέτος θέλαμε να έχουμε πολλούς ομιλητές που θα θέσουν το θέμα και το πλαίσιο…Ως του χρόνου μπορούμε να κάνουμε πολλές επί μέρους κουβέντες». Ποια ήταν η σύνθεση του κοινού, ρωτήσαμε την κ. Συροπούλου… «Κυρίως στελέχη, επιχειρηματίες, αλλά και φοιτητές – παιδιά τα οποία επιλέξαμε βάσει των ακαδημαϊκών επιδόσεών τους και φυσικά παρακολούθησαν δωρεάν την εκδήλωση».
Διθυραμβικά σχόλια
Η απουσία πολιτικών από το Summit, ήταν ένα ακόμα θέμα για το οποίο το NetFAX ρώτησε την επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής. «Εμείς δεν καλούμε – άλλωστε, οι πολιτικοί μια χαρά μαθαίνουν τι γίνεται… Υπήρχαν, πάντως, κάποιοι πολιτικοί στην εκδήλωση, όπως και εκπρόσωποι της διαΝΕΟσις (ΣΣ. του γνωστού think tank), αλλά βεβαίως δεν υπήρξε αντίλογος στα όσα ελέχθησαν…». Όσο για τα σχόλια εκ μέρους τόσο των ομιλητών, όσο και των χορηγών… «ήταν διθυραμβικά! Η σκέψη όλων είναι ότι θα συνεχίσουμε κι επί πλέον θα πάμε με στελέχη των χορηγών μας στο Silicon Valley για εκπαιδευτικό ταξίδι, στο πλαίσιο του Summit του Σαν Φρανσίσκο, για επαφές με εταιρίες…».
Εικονογραφεί τα λεγόμενά της με μια ιστορία από το Harvard Business Days σχετικά με τη Medtronic, μια εταιρία που φτιάχνει βηματοδότες, της οποίας ο πιο σημαντικός στόχος ήταν «να έχει ρυθμό», τονίζοντας πως «πρέπει να ξέρεις τι γίνεται, να είσαι μέσα στα πράγματα και να επικαιροποιείς κάθε φορά τα δεδομένα σου, με το εκπαιδευτικό ταξίδι, το Summit κλπ. ώστε όλα αυτά να δημιουργούν μέσα σου έναν ρυθμό, για το πώς θα δεις την εταιρία σου, τον εαυτό σου κοκ. Να έχεις έναν μπούσουλα, να μην νιώθεις χαμένος, όπως συμβαίνει συχνά, ως απόρροια της κρίσης! Πολλά στελέχη νιώθουν εκτός εποχής και, ως εκ τούτου, συρρικνώνονται, στην προσπάθειά τους να αμυνθούν… Όταν νιώθεις εντός εποχής, βγαίνεις προς τα έξω, παίρνεις κι άλλους, πας μπροστά – πρέπει όλοι να νιώσουμε ότι είμαστε εντός εποχής. Γι’ αυτό έφερα στην Ελλάδα το Singularity!»