TikTok – let the shopping begin
της Αγγελικής Κορρέ
Φήμες λένε ότι το TikTok -η δημοφιλής πλέον πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, γνωστή για τα μικρής διάρκειας βίντεο- έχει αρχίσει να δοκιμάζει τη δυνατότητα αγορών εντός της εφαρμογής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η λειτουργία που ονομάζεται «TikTok Shop» θα επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν προϊόντα από πωλητές απευθείας εντός της εφαρμογής, χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτονται τα αντίστοιχα e-shops. Το TikTok προσφέρει ήδη αυτή τη δυνατότητα σε πολλές αγορές, όπως η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, η Ινδονησία, η Μαλαισία, η Σιγκαπούρη, οι Φιλιππίνες και το Ηνωμένο Βασίλειο. Εκπρόσωποι της εταιρείας λένε ότι «έχουν δει τον θετικό αντίκτυπο του TikTok Shop» και δηλώνουν «ενθουσιασμένοι που συνεχίζουν τους πειραματισμούς με αυτή τη νέα για την πλατφόρμα ευκαιρία να στηρίξει επιχειρήσεις όλων των μεγεθών». Ωστόσο, δεν δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες. Προς το παρόν φαίνεται ότι μόνο επιχειρήσεις των ΗΠΑ θα μπορούν αρχικά να ξεκινήσουν να πωλούν προϊόντα μέσω των καταστημάτων τους στο TikTok. Ωστόσο, φαίνεται ότι η επιτυχημένη εταιρεία του ομίλου ByteDance σχεδιάζει να επεκτείνει τη δυνατότητα αυτή και σε διεθνείς πωλητές στο μέλλον. Η είδηση αυτή έρχεται λίγες βδομάδες μετά την αποκάλυψη ότι το TikTok είχε συνομιλίες με το TalkShopLive για το λανσάρισμα live shopping στις ΗΠΑ. Η εταιρεία επίσης ανακοίνωσε πέρυσι συνεργασία με το Shopify προκειμένου να επιτρέψει στους εμπόρους του να πουλάνε τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα του TikTok. Σε μία περίοδο που η μετοχή του Facebook κατρακυλάει και το Twitter στα χέρια του Elon Mask προχωράει σε μαζικές απολύσεις, το TikTok φαίνεται ότι έχει βρει τον τρόπο για την ανάπτυξη και την αύξηση εσόδων.

 

 

Virtual Reality / Reality Check
του Βαγγέλη Βαγγελάτου
Λίγες ημέρες πριν πληκτρολογηθούν αυτές οι γραμμές ανακοινώθηκε η ημερομηνία ορόσημο στην ιστορία της εικονικής πραγματικότητας. Έτσι μάθαμε όλοι ότι στις 22 Φεβρουαρίου του 2023 -εκτός απροόπτου- θα κυκλοφορήσουν από την Sony τα σετ virtual reality PlayStation VR2. Πώς είναι αυτό σημαντικό για τον κόσμο του ΙΤ, όταν εκεί έξω μπορεί κανείς να βρει VR headsets από 8 ευρώ μέχρι 1700 ευρώ; Μα γιατί είναι μια ιδανική ευκαιρία για ένα είδος benchmarking του βασικότερου συστατικού της VR εμπειρίας αυτή τη στιγμή. Του interface. Αφενός μαθαίνουμε ότι η τιμή -για το βασικό πακέτο με το headset, τα PS VR2 Sense controllers και stereo ακουστικά- θα είναι 599,99 ευρώ, συν 49,99 ευρώ για τη βάση φόρτισης. Αυτό από μόνο του μπορεί να πει πολλά και για το ύψος που έχει το οικονομικό «κατώφλι» προς την πιο διαδεδομένη VR εμπειρία, που είναι το gaming. Μιας και είναι ιδανική ευκαιρία για εξοικείωση και εκπαίδευση του κοινού από μια ηλικία ιδανική και για τα δύο. Και το κατώφλι αυτό είναι αρκετά υψηλό, για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, κοντά στο ύψος του μηνιαίου μισθού ενός ανειδίκευτου στη χώρα μας. Από την άλλη μας κάνει ένα νεύμα για το industry standard του άμεσου μέλλοντος, με 4K HDR εικόνα σε 110 μοίρες εύρος, eye tracking και feedback σένσορες. Και μας κάνει και να αναρωτιόμαστε: που είναι το αντίστοιχο hardware της εταιρίας που συνέδεσε το μέλλον της με την virtual reality και συνεχίζει να αιμορραγεί χρήστες και χρήμα; Meta;

 

 

Θα πάει μακριά η βαλίτσα;
του Γιάννη Ριζόπουλου
-Την T-Mobile την ξέρεις; -Βεβαίως, γνωστός τηλεπικοινωνιακός πάροχος, με «μαμά» την Deutsche Telekom. Γιατί; τι έκανε; -Όχι τι έκανε, τι κάνει πια να λες; – Τι κάνει πια, λοιπόν; -Βαλίτσες! Τρελός ο διάλογος, αλλά εξίσου τρελή και η είδηση ότι η (αμερικάνικη) θυγατρική της DT πουλάει όντως βαλίτσες με το σήμα της, στην τοπική αγορά. Κι αν αναρωτιέστε αν ξέρει να φτιάχνει βαλίτσες, η απάντηση είναι μάλλον όχι, γι’ αυτό συνεργάζεται με έναν γνωστό κατασκευαστή, την Samsara Luggage. Και γιατί το κάνει αυτό; Γιατί τις (ακριβούτσικες, στα 325$ το μεσαίο μέγεθος) βαλίτσες τις πλασάρει ως connectivity travel package, με εν δυνάμει «στόχο» τον διαρκώς μετακινούμενο επαγγελματία, προσφέροντάς του ασύρματη φόρτιση, βάση για να ακουμπήσει το laptop του και ενσωματωμένο tag για να μη χάνει τα ίχνη της. Πάντως, workstation on wheels, που λέει στη διαφήμισή της, δύσκολα θα την πεις…