The beauty of ΑΙ
της Αγγελικής Κορρέ
Μπορεί να θεωρούμε ότι τα καλλυντικά και τα αρώματα είναι προϊόντα που οι καταναλωτές χρειάζεται να τα δοκιμάσουν προσωπικά πριν τα αγοράσουν, ωστόσο η Τεχνητή Νοημοσύνη ανοίγει νέους δρόμους για την επαφή με τους πελάτες, αλλά και την κατανόηση των αναγκών τους – όπως ανοίγει νέους δρόμους για τη διαχείριση των εφοδιαστικών αλυσίδων. Η Sowmya Gottipati, Vice President, Global Brand Technology Leader, Estee Lauder, αξιοποιώντας την προηγούμενη εμπειρία της στην τεχνολογία και τις τηλεπικοινωνίες, προχώρησε στην ανάπτυξη brand technology projects για ένα χαρτοφυλάκιο επώνυμων καλλυντικών, αρωμάτων και προϊόντων περιποίησης δέρματος και μαλλιών.
Η ίδια σε podcast του MIT Sloan Management Review, εξηγεί το ρόλο του ΑΙ στην ανάπτυξη προϊόντων, στη δημιουργία ενός ψηφιακού εργαλείου δοκιμής κραγιόν και foundations και μίας μηχανής που μπορεί να προτείνει αρώματα, καθώς και σε μία εφαρμογή για τον προγραμματισμό της ζήτησης και της προσφοράς. Ειδικότερα, η μηχανή προτάσεων για αρώματα, αξιοποιεί τη νευροεπιστήμη, την τεχνητή νοημοσύνη και την οσφρητική επιστήμη και μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός απόλυτα προσωποποιημένου αρώματος. Το εργαλείο δοκιμής κραγιόν και foundations προσφέρει τη δυνατότητα δοκιμής 30 διαφορετικών αποχρώσεων σε 30 δευτερόλεπτα, κάνοντας ταυτόχρονα ένα «ξεκαθάρισμα» ώστε να καταλήξει να προτείνει τρεις από αυτές, για «φυσική δοκιμή».
«Dronations» για την Ουκρανία
του Βαγγέλη Βαγγελάτου
Η Ουκρανία ζητά από τους φίλους της εντός, αλλά κυρίως εκτός συνόρων τα …drones τους. Ακόμα και τα εκτός military specs ιπτάμενα γκατζετάκια αποδείχθηκαν πολύτιμα στην αντιμετώπιση των rωσικών επιθέσεων (οι οποίες επίσης υποστηρίζονται από drones στρατιωτικών προδιαγραφών). Τα πιο «ικανά» αναλαμβάνουν καθήκοντα αναγνώρισης και επιτήρησης περιοχών όπου οι Ουκρανοί στρατιώτες δεν φθάνουν για να καλύψουν ή απλώς είναι πολύ ριψοκίνδυνο να ελέγξουν. Τα πιο «φτηνά» εκτελούν χρέη καμικάζι, πέφτοντας μαζί με εκρηκτικό φορτίο κυρίως σε οχήματα του εχθρού. Τα ετερόκλητα ρομποτικά σμήνη στέλνουν real time ψηφιακή εικόνα στα κέντρα διοίκησης. Μόλις όμως οι Ρώσοι κατάλαβαν τις ικανότητες και του πιο απλού εμπορικού drone, ανέπτυξαν αντίμετρα, τα οποία αποδεκατίζουν ή αποσυντονίζουν τα ηλεκτρονικά σμήνη των Ουκρανών.
Έτσι ο υπουργός Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Mykhailo Fedorov, ζήτησε από οποιονδήποτε drone enthusiast μπορεί να προσφέρει χρήματα ή το drone του στον αγώνα και ήδη 5,7 εκατομμύρια λίρες και πολλοί «εθελοντές» με έλικες μαζεύονται σε δύο μεγάλες αποθήκες σε Αμερική και Πολωνία για να σταλούν στην Ουκρανία. Ζήτησε μάλιστα και από τον market leader στην αγορά εμπορικών drones, την κινεζική DJI, να σταματήσει να τα πουλά στη Ρωσία. Αυτή σε απάντηση απαγόρευσε τις πωλήσεις και στους δύο εμπλεκόμενους, γεγονός που αύξησε τις τιμές για τους Ουκρανούς, αλλά όχι για τους Ρώσους που τα προμηθεύονται από την Λευκορωσία.
Στο διάστημα, αδελφές μου, στο διάστημα!
του Γιάννη Ριζόπουλου
Άντε να πεις μετά πως δεν έχεις σήμα 5G… Τρεις από τις πιο γνωστές επιχειρήσεις του χώρου των τηλεπικοινωνιών, η Ericsson, η Thales και η Qualcomm, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να μην υπάρξει ξανά τέτοιο παράπονο! Η λύση τους είναι -κυριολεκτικά- ‘έξω από εδώ’, αφού για την υλοποίησή της στρέφονται στο διάστημα: για την πλήρη κάλυψη του συνόλου του πλανήτη με σήμα 5G (προφανώς, θα υπάρχει πρόβλεψη και για τις επόμενες γενιές) θα χρησιμοποιήσουν ένα σύνολο δορυφόρων χαμηλής τροχιάς (Low Earthy Orbit – LEO), που θα περιστρέφονται σε ύψος 200-300 χλμ. γύρω από τη Γη. Το σύστημά τους θα ακολουθεί τις «πολύ φρέσκιες» (εγκρίθηκαν μόλις τον Μάρτιο) προδιαγραφές για non-terrestrial-networks (NTN) και οι τρεις επιμένουν πως, όταν το σύστημά τους λειτουργήσει, δεν θα υπάρχει μέρος στον πλανήτη, σε θάλασσες και σε στεριές, που να μην καλύπτεται. Στο διάστημα, αδελφές μου, στο διάστημα!