H SPSS φιλοξένησε φέτος το Πανευρωπαϊκό Συνέδριό της στην Αθήνα, μεταξύ 12-15 Μαΐου 2008. Το μήνυμα του συνεδρίου στους περίπου 400 παρευρισκόμενους πελάτες και συνεργάτες της εταιρείας ήταν ξεκάθαρο τονίζοντας πως η τεχνολογία των Predictive Analytics δημιουργεί πλέον ρεύμα στις επιχειρήσεις όλου του κόσμου.
Όπως ανέφερε και ο Jack Noonan, CEO της SPSS, από την ίδρυση της εταιρείας έχει πραγματοποιήσει ένα ταξίδι 40 ετών ξεκινώντας από την προώθηση της εφαρμοσμένης στατιστικής στη διάθεση στον επιχειρηματικό κόσμο τεχνολογίας αιχμής που μετουσιώνει κάθε Οργανισμό σε Predictive Enterprise. Σήμερα πλέον η SPSS κατέχει ηγετική θέση στον τομέα των Predictive Analytics προσφέροντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ανταγωνισθούν και να πετύχουν καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες τους.
Η SPSS διαθέτει εύρος διαφορετικών τεχνολογικών εφαρμογών που «ενοποιείται» στην Predictive Analytics Platform. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει εργαλεία, όπως Data Mining, Enterprise Feedback Management, Text Analytics, Web Analytics και Market Research Software. Από όλες τις εφαρμογές επιχειρηματικής ευφυΐας, εκείνες της Πρόγνωσης έχουν αναμφισβήτητα τους ισχυρότερους λόγους υιοθέτησης από μία επιχείρηση και αυτό ακριβώς προσφέρει και διαφοροποιεί την SPSS στην αγορά.
Οι «βελτιώσεις» στα αποτελέσματα που παράγουν οι προγνωστικές αναλύσεις (αύξηση της ανταπόκρισης στις προωθητικές ενέργειες, μείωση των διαφυγόντων πελατών, κ.ά.) μπορούν να αξιολογηθούν και να μετρηθούν άμεσα προσφέροντας μεγάλο ποσοστό επιστροφής της επένδυσης, όπως άλλωστε έχει πιστοποιηθεί από ανεξάρτητους φορείς, όπως την IDC, Nucleus Research, κ.λπ.
Με τη βοήθεια των εφαρμογών της SPSS οι επιτυχημένες εταιρείες έχουν καταφέρει να βελτιώσουν τις διαδικασίες λήψης απόφασης και δείχνουν ουσιαστικά τον δρόμο σε εκείνους τους Οργανισμούς που επιθυμούν να διαφοροποιηθούν σε μια παγκοσμιομένη αγορά όπου τα προϊόντα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους και όλοι αρχίζουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για την διαχείριση των πελατών τους.
Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Jack Noonan υποστήριξε πως η SPSS έχει δημιουργήσει αυτή την τάση στην τεχνολογία και τις εφαρμογές Predictive Analytics και την βλέπουμε πλέον να υιοθετείται από πολλές επιχειρήσεις. «Η SPSS έχει προετοιμαστεί κατάλληλα και προσφέρει ήδη λύσεις για την εξόρυξη της σχετικής πληροφορίας από τον τεράστιο όγκο δεδομένων, σε κάθε επιχείρηση». Αυτό διαπίστωσαν και οι συμμετέχοντες στο συνέδριο όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εφαρμογές της εν λόγω τεχνολογίας σε πολλούς Οργανισμούς μέσα από τις 40 ομιλίες – case studies από διάφορες κάθετες αγορές, αποκτώντας σημαντική εμπειρία και νέες ιδέες.
Το φετινό συνέδριο της SPSS είχε και μια άλλη σημαντική διαφορά αφού πλέον δεν αποτελεί συγκέντρωση μόνο των χρηστών της τεχνολογίας, αλλά και υψηλόβαθμων στελεχών κορυφαίων επιχειρήσεων που ομολογούν πόσο σημαντικές είναι αυτές οι εφαρμογές στην υλοποίηση της στρατηγικής τους και την λήψη των αποφάσεων.
Σημαντική ήταν και η ομιλία του καθηγητή Ian Ayres, του Πανεπιστημίου του Yale, συγγραφέα του βιβλίου Super Crunchers: How Anything Can Be Predicted. Στην κύρια ομιλία του ο Ayres περιέγραψε τις ποικίλες χρήσεις των αναλυτικών τεχνικών της στατιστικής και της ανάλυσης που οδηγεί σε πρόβλεψεις στον επιχειρηματικό κόσμο και όχι μόνο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πρόβλεψη της εμπορικής επιτυχίας μίας κινηματογραφικής ταινίας που βασίζεται σε μεταβλητές, όπως της τοποθεσίας και του θέματος (π.χ. αντί ηθοποιών), στοιχεία που θεωρούνται πιο αξιόπιστοι δείκτες πρόβλεψης.
Επίσης, η πρόβλεψη των πιθανοτήτων συγκεκριμένης πλοήγησης στο περιεχόμενο ενός website, ανάλογα με την αρχιτεκτονική του. Μεταξύ άλλων, ο Ian Ayres τόνισε πως «η ανθρώπινη διαίσθηση δεν έχει την ευθυκρισία που της αποδίδουμε, επειδή δεν δίνουμε την ανάλογη έμφαση στα διαφορετικά στοιχεία που την απαρτίζουν». Επίσης, τόνισε την αποτελεσματική εφαρμογή των εργαλείων αυτού του είδους από τις σημερινές επιχειρήσεις σημειώνοντας πως ο επιχειρηματικός χώρος μπορεί να αντλήσει εύρος γνώσεων για τη χρήση της από την εμπειρία του ακαδημαϊκού χώρου.
Συχνά οι Οργανισμοί αποφεύγουν τη χρήση των Predictive Analytics κυρίως γιατί δεν μπορούν να πιστέψουν πως οι τεχνικές του είδους είναι ικανές να προβλέπουν καλύτερα από κάποια στελέχη με χρόνια εκπαίδευσης και εμπειρίας. Αυτό βέβαια φανερώνει και την απροθυμία εκείνων που πιστεύουν πως ένας υπολογιστής μπορεί να τους αντικαταστήσει. Η Διαίσθηση κατά τον Ayres, «μπορεί να επεξεργαστεί τις απειροστές λανθάνουσες επιρροές σε οποιαδήποτε διαδικασία, όπου δεν θα υπάρχει ποτέ ικανός αριθμός δεδομένων για να τις καλύψει όλες.
The Retail Customer Insight Roundtable
Στο πλαίσιο διεξαγωγής του συνεδρίου SPSS Directions, η εταιρεία SPSS BI Greece και το περιοδικό Customer Management διοργάνωσαν μία τράπεζα συζήτησης με τίτλο «The Retail Customer Insight Roundtable», στο ξενοδοχείο Intercontinental. Σκοπός της συζήτησης ήταν η εξαγωγή συμπερασμάτων, σχετικά με τη συμβολή της «προηγμένης τεχνολογίας ευφυΐας» στην απόκτηση γνώσης του προφίλ του πελάτη των εταιρειών λιανεμπορίου. Γνώση που επιτρέπει την ανάπτυξη μακροχρόνιων πελατειακών σχέσεων, την αύξηση πωλήσεων και εσόδων, και φυσικά τη μείωση του κόστους.