Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, το 2018 περίπου 2,5 δις. άνθρωποι θα χρησιμοποιούν σε ημερήσια βάση ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης από μόλις 970.000 το 2010, 1,4 δις. το 2012 και περίπου 2,1 δις. στα τέλη του 2016, όπως αναδεικνύει έρευνα της Statista.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα οι χρήστες στέλνουν – συνολικά κάθε λεπτό – περισσότερα από 30 εκατ. μηνύματα στο Facebook, ενώ αναρτώνται σχεδόν 350.000 tweets. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, με 1,5 δις. εγγεγραμμένους χρήστες. Πέραν από τους ψυχαγωγικούς και επικοινωνιακούς σκοπούς, που εξυπηρετούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πλέον αποκτούν και έναν άλλο ρόλο, πιο κοινωνικό ίσως, καθώς, μεταξύ άλλων, έχουν αποδειχθεί ως ένα πολύ αποδοτικό μέσο για τη διοργάνωση κινημάτων διαμαρτυρίας και μάλιστα, με παγκόσμια απήχηση. Στο μεταξύ, σύμφωνα με σχετική ανάλυση του World Economic Forum, ο αντίκτυπος των κοινωνικών δικτύων στην εμπορική βιομηχανία είναι τεράστιος. Ενδεικτικές είναι οι αλλαγές που έφεραν τα social media στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ, λειτουργώντας στην ουσία ως ένα νέο εναλλακτικό κανάλι επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πελατών.