Σε αρνητικό έδαφος εξακολουθεί να κινείται η παγκόσμια αγορά tablet, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 17,4% σε ετήσια βάση το τέταρτο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας συνολικά τα 36,8 εκατομμύρια μονάδες. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), το 2023 οι αποστολές tablet, παγκοσμίως, ανήλθαν συνολικά σε 128,5 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 20,5% σε σύγκριση με το 2022. Πρόκειται για τον χαμηλότερο όγκο πωλήσεων που έχει καταγραφεί από 2011 και εντεύθεν.

«Με το κλίμα στην οικονομία να παραμένει αβέβαιο και τους καταναλωτές να διαθέτουν τα χρήματά τους σε άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, τα tablet δεν βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα προτεραιότητας.

Το 2024 αναμένεται να παρουσιάσει κάποιες ευκαιρίες ανάκαμψης για την αγορά tablet. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν στην αγορά καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις γύρω από την Tεχνητή Nοημοσύνη πιθανότατα θα επικεντρωθούν περισσότερο στα υπολογιστικά συστήματα και τα smartphone, τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια», αναφέρει στην ανάλυσή της η IDC.

Πώς κινήθηκαν οι εταιρείες
H Apple κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη της θέση στην αγορά των tablet, παρά τη μεγάλη πτώση στις πωλήσεις της τόσο το τέταρτο τρίμηνο (-29,3%) όσο και σε ολόκληρο το 2023 (-19,8%).

Η αμερικανική εταιρεία κλείνει την περσινή χρονιά με συνολικό μερίδιο αγοράς 37,8%. Η Samsung παρέμεινε στη δεύτερη θέση με μειωμένες πωλήσεις 6,6% το Q4 και συνολικό μερίδιο αγοράς για την περσινή χρονιά 20,4%. Η Xiaomi και η Huawei παρουσίασαν σταθερή ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο – 35% και 21,2% αντίστοιχα. Το επιθετικό μάρκετινγκ της Xiaomi και το διευρυμένο αποτύπωμα της, παγκοσμίως, βοήθησαν την εταιρεία να «εκτοπίσει» την Amazon από την πρώτη πεντάδα. Η Huawei σημείωσε τα καλύτερα αποτελέσματα μεταξύ των 5 κορυφαίων εταιρειών για ολόκληρο το έτος, με τις αποστολές να μειώνονται μόλις 4% σε ετήσια βάση. Η Lenovo αύξησε τις πωλήσεις το Q4 2023 κατά 12,9% και βρέθηκε στην 4η θέση με μερίδιο αγοράς 7,1%.