H διαθεσιμότητα υπάρχει στο λεξιλόγιό μας, στις μετρήσεις και στους στόχους μας. Υπάρχει στις απαιτήσεις της διοίκησης, δίνεται και ως buzz word - τα «πέντε εννιάρια»(99,999%) - αλλά, τι ακριβώς μετράμε και τι θα έπρεπε να μετράμε;

Στις περισσότερες περιπτώσεις μετράμε τη διαθεσιμότητα βάσει του χρόνου που το σύστημα ήταν εκτός λειτουργίας μέσα στο συνολικό χρόνο ενός έτους (αφαιρώντας τη μη διαθεσιμότητα λόγω προγραμματισμένων εργασιών). Ακούγεται λογικό, ίσως είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσεις, αλλά σίγουρα δεν είναι σωστό. Καταρχάς, χρειαζόμαστε τη διαθεσιμότητα της υπηρεσίας. Θα πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε τις επιχειρησιακές και επιχειρηματικές λειτουργίες. Η διαθεσιμότητα των επιμέρους συστατικών μιας υπηρεσίας (για παράδειγμα server, εφαρμογή) σίγουρα μάς ενδιαφέρει και πρέπει να κρατάμε την πληροφορία – αλλά αυτό που έχει σημασία είναι αν ο τελικός αποδέκτης είχε την υπηρεσία όταν την ήθελε ή όχι.

Θα πρέπει, λοιπόν, καταρχάς, να μετράμε τη διαθεσιμότητα, όχι (ή όχι μόνο) στο σύνολο του χρόνου, αλλά στον παραγωγικό χρόνο. Για παράδειγμα, αν μια υπηρεσία χρησιμοποιείται μόνο εργάσιμες μέρες και ώρες, μας ενδιαφέρει η διαθεσιμότητα μέσα σ’ αυτό το διάστημα.Θα πρέπει να γνωρίζουμε τις περιόδους αυξημένης ζήτησης και να έχουμε μια ειδική, εστιασμένη μέτρηση για αυτές τις περιόδους. Με απλά λόγια, η υπηρεσία να είναι διαθέσιμη όταν η επιχείρηση την έχει μεγαλύτερη ανάγκη; Υπάρχουν περιπτώσεις που ο στόχος ως ποσοστό πιάνεται, αλλά η υπηρεσία δεν είναι διαθέσιμη, όταν, για παράδειγμα, λόγω αυξημένης ζήτησης το σύστημα βγαίνει εκτός λειτουργίας.

Το business impact θα πρέπει να συνυπολογίζεται. Για να το πάω και ένα βήμα παρακάτω, θα πρέπει να αξιολογήσετε και τη βαρύτητα που έχουν διαφορετικοί αποδέκτες της υπηρεσίας. Κάποιοι κάνουν μεγαλύτερη χρήση σε όγκο, άλλοι έχουν μεγαλύτερη εξάρτηση γιατί αποτελεί κομμάτι μιας επόμενης διεργασίας, άλλοι είναι πιο σημαντικοί λόγω θέσης ή προβολής. Θα πρέπει να αναγνωρίσετε όλες τις διαφορετικές ανάγκες και να αποδώσετε βαρύτητες, ώστε η μέτρηση της διαθεσιμότητας να αντικατοπτρίζει την εικόνα που έχουν οι πελάτες μας για την υπηρεσία που τους δίνουμε.