Μετά τις δύο επιτυχημένες διοργανώσεις και την εξαιρετική ανταπόκριση του κλάδου, η BOUSSIAS και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώνουν τα e-volution awards 2014. Τα βραβεία που αναγνωρίζουν και επιβραβεύουν τις βέλτιστες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο επιστρέφουν με σημαντικές αλλαγές, που υποδηλώνουν την ωριμότητά τους.

Με νέες ενότητες και κατηγορίες βραβείων, με αλλαγή στη διαδικασία αξιολόγησης από την κριτική επιτροπή και αξιοποίηση της τεχνολογίας, τα e-volution awards μπαίνουν στην τελική ευθεία της 3ης διοργάνωσής τους, για το 2014. Έχοντας ήδη καταστεί ο πλέον σημαντικός θεσμός επιβράβευσης των πιο καινοτόμων και σύγχρονων πρακτικών στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, τα e-volution awards προχωρούν ακόμη πιο μπροστά, ακολουθώντας τις ραγδαίες εξελίξεις της αγοράς. Χαρακτηριστική είναι η προσθήκη ενός τρίτου πυλώνα διακρίσεων στα βραβεία, με στόχο την αναγνώριση της καινοτομίας και δραστηριότητας των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που σήμερα πλέον έχουν αγγίξει τις 4.000 στην Ελλάδα. Για όλες τις αλλαγές και τις καινοτομίες που έρχεται να εισάγει ο θεσμός, μας μίλησε ο καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των βραβείων και Διευθυντής Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ποιές είναι οι βασικές και πιο σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία κρίσης των έργων και για ποιούς λόγους εισήχθησαν στο θεσμό;
Κατ’ αρχάς αξιοποιούμε την τεχνολογία στην διαδικασία, δίνοντας την δυνατότητα η επιτροπή αξιολόγησης να ψηφίζει και συνεργάζεται διαδικτυακά. Αυτό δίνει σημαντική ευελιξία στα μέλη της επιτροπής όσον αφορά τον χρόνο και χώρο. Μας επιτρέπει επίσης να αξιοποιούμε σημαντικούς εμπειρογνώμονες εκτός Αθηνών, όπως τον καθηγητή Ηλεκτρονική Διακυβέρνησης του Ιόνιου Πανεπιστημίου, κ. Πάνο Κουρουθανάση. Επίσης κάθε πρόταση θα βαθμολογείται με βάση 3 κριτήρια: Καινοτομία / διαφοροποίηση, Οφέλη που προέκυψαν (κυρίως ποσοτικά), Αξιοποίηση state-of-the-art τεχνολογιών / μεθοδολογιών / πρακτικών.

Έχουμε επίσης διεύρυνση των κατηγοριών αλλά και θέσπιση νέων βραβείων. Τί ακριβώς περιλαμβάνεται εδώ και σε ποιά ανάγκη απαντούν
οι αλλαγές αυτές;
Στόχος είναι να αναγνωρισθούν τα Ηλεκτρονικά Καταστήματα που πλέον φθάνουν τα 4000 στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτό εισαγάγαμε αυτό τον τρίτο πυλώνα βραβείων που συμπληρώνει τους δύο γνωστούς από πέρυσι: Βραβεία για τις εταιρίες που αξιοποιούν το ηλεκτρονικό επιχειρείν και Βραβεία για τους Service Providers. Φέτος θα δοθούν τρεις διαβαθμίσεις βραβείων: Gold, Silver, Bronze σε 10 μεγάλες θεματικές ενότητες: Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Νέες ψηφιακές υπηρεσίες / επιχειρηματικά μοντέλα, Κανάλια και Πελατοκεντρικότητα, Ψηφιακή Επικοινωνία και Μάρκετινγκ, Καινοτόμες Εφαρμογές και Έρευνα, Ψηφιακή Στρατηγική και Διεθνοποίηση, Υπηρεσίες και Υποδομές Ηλεκτρ. Επιχειρείν, Υπηρεσίες E-Banking, Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες, Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα

Τα Evolution Awards βρίσκονται φέτος στην 3η διοργάνωσή τους.
Πως κρίνετε μέχρι στιγμής τη συνεισφορά του θεσμού στην εξέλιξη της εν λόγω αγοράς και πώς έχετε δει να ωφελούνται οι επιχειρήσεις από τη συμμετοχή τους;
Νομίζω ότι είναι σημαντικό για ένα νέο επιχειρηματικό κλάδο να αναγνωρίζουμε και καταγράφουμε τις βέλτιστες πρακτικές. Αυτό βοηθάει τους νέους επιχειρηματίες να ελαχιστοποιούν τα λάθη σε ένα περιβάλλον υψηλού ρίσκου. Προσπαθούμε να καταγράψουμε τις βέλτιστες πρακτικές και να τις δημοσιοποιήσουμε σε συνέδρια, συνεντεύξεις, case-studies, ειδικές διαλέξεις κλπ. Αυτό βοηθάει τις επιχειρήσεις που διακρίθηκαν να πάρουν δημοσιότητα ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζει την σωστή πληροφόρηση του κλάδου με πραγματικές βέλτιστες περιπτώσεις / πρακτικές που είναι εύκολα κατανοητές και μεταφέρσιμες.

Tα βραβεία τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και του Ελληνικού Σύνδεσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA). Τα βραβεία υποστηρίζουν: ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), η Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Πωλήσεων από Απόσταση και Άμεσου Μάρκετινγκ (ΕΠΑΜ), το Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής (Hepis), ο Οργανισμός Διαδραστικής  Επικοινωνίας (IAB Hellas), το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών της ΕΕΔΕ (ΕΙΠ της ΕΕΔΕ), η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος (ΙΠΕ) και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας (ΣΕΚΕΕ)

Κριτική επιτροπή
– Καθ. Γεώργιος Δουκίδης, Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των βραβείων, Διευθυντής Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
– Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ)
– Λάμπρος Πανούσης, Αντιπρόεδρος, Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Πωλήσεων από Απόσταση και Άμεσου Μάρκετινγκ (ΕΠΑΜ)
– Νίκος Φαλδαμής, Πρόεδρος, Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής (Hepis)
– Χάρης Ρούγγας, Γενικός Διευθυντής, Οργανισμός Διαδραστικής   Επικοινωνίας (IAB Hellas)
– Δημήτρης Αρτεμίου, Σύμβουλος Πληροφορικής και Μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΙΠ (ΕΙΠ της ΕΕΔΕ)
– Μάκης Βρεχόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Ψηφιακού Μάρκετινγκ Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
– Γιώργος Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής Ψηφιακού Περιεχομένου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
– Παναγιώτης  Κουρουθανάσης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
– Εκπρόσωπος του Ελληνικού Σύνδεσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA)