Χρονιά σταθμός για τα μεγάλα έργα πληροφορικής που θα οδηγήσουν σε κομβικές μεταρρυθμίσεις στο ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να είναι η φετινή. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες, ο αριθμός των έργων που αναμένεται να προκηρυχθούν μέσα στο έτος είναι άνευ προηγουμένου. Πιο συγκεκριμένα, το επόμενο εξάμηνο θα πρέπει να δημοπρατηθούν περισσότερα από 60 έργα ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας, Σταύρος Ασθενίδης, μέχρι το τέλος του 2022 θα πρέπει να έχει δημοπρατηθεί το 90% των συνολικά 52 έργων, προϋπολογισμού 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ, που προβλέπονται στον πυλώνα μετασχηματισμού του Ταμείο Ανάκαμψης.
Η αρχή, για τη φετινή χρονιά, έγινε με την προκήρυξη του μεγάλου έργου της ψηφιοποίησης των φακέλων οικοδομικών από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ). Πρόκειται για την ψηφιοποίηση του χάρτινου αρχείου των οικοδομικών αδειών σε ολόκληρη τη χώρα, διαγωνισμός αρχικού ύψους 150,8 εκατ. ευρώ, ο οποίος μπορεί μάλιστα να φτάσει στα επίπεδα των 226,1 εκατ. ευρώ μαζί με το δικαίωμα προαίρεσης. Η ψηφιοποίηση αφορά σε έναν όγκο περίπου 48 εκατ. σελίδων. Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο έργο ψηφιοποίησης αρχείων που προχωρά εντός του έτους, μετά το διαγωνισμό για το κτηματολόγιο με αντικείμενο την ψηφιοποίηση των 390 υποθηκοφυλακείων της χώρας, έργο προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ.
Οι διαγωνισμοί που ξεχωρίζουν
Στα έργα προς δημοπράτηση ξεχωρίζουν η Ενιαία Ψηφιακή Πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων (CRM), συνολικού προϋπολογισμού 66 εκατ. ευρώ, όπου θα διευκολύνει τις συναλλαγές με το δημόσιο ανεξαρτήτως του πληροφοριακού συστήματος του εκάστοτε φορέα καθώς και το έργο, προϋπολογισμού 99 εκατ. ευρώ, «Αναβάθμιση και επέκταση υποδομών ΤΠΕ τομέα Δικαιοσύνης», με στόχο τον εκσυγχρονισμό της Δικαιοσύνης.
Επίσης στα μεγάλα έργα συγκαταλέγονται η ενιαία ψηφιακή υποδομή για την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, ένα έργο ύψους 100 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ενιαίου κόμβου εξυπηρέτησης μέσω του οποίου ο πολίτης θα συναλλάσσεται με το Δημόσιο, ανεξαρτήτως του πληροφοριακού συστήματος του εκάστοτε φορέα (π.χ. Taxisnet, e-ΕΦΚΑ) καθώς και το έργο που έχει σχεδιάσει η Κοινωνία της Πληροφορίας για τη βελτιστοποίηση μέσω του ψηφιακού εκσυγχρονισμού και την αναβάθμιση διαδικασιών και λειτουργικότητας στο οικοσύστημα του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΟΠΣ-ΕΣΗΔΗΣ).