Η δυνατότητα να ταξιδεύει το επιβατικό κοινό με όλα τα ΜΜΜ της Αττικής χρησιμοποιώντας απευθείας τη χρεωστική/πιστωτική του κάρτα, πλαστική ή άυλη, χωρίς την ανάγκη κάποιας μορφής εισιτηρίου (χάρτινου ή πλαστικού, απλού ή επαναφορτιζόμενου) παρουσιάστηκε επίσημα χθες το μεσημέρι στον Κεντρικό Σταθμό του Μετρό, στο Σύνταγμα, όπου έγιναν ταυτόχρονα τα εγκαίνια της νέας λειτουργίας Tap2Ride, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών & Δικτύων, του πρέσβη της Ν. Κορέας (λόγω συμμετοχής της LG CNS) και ηγετικών στελεχών από τους εμπλεκόμενους στο έργο φορείς και επιχειρήσεις.
Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ, με τη συνεργασία -εκτός της LG CNS- του ΟΑΣΑ, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ/Hellas Smart Ticket, του ΥπερΤαμείου και της VISA/NBG Pay, το οποίο ήδη «διαχύθηκε» σε 6.500 σταθερά ή μέσα σε οχήματα σημεία επαφής (το καθένα, ουσιαστικά ένα μικρό POS) στην Αττική.
Ο στόχος διττός: αφενός η εξοικονόμηση κόστους και χρόνου (για τον ΟΑΣΑ και τους επιβάτες), με παράλληλη μείωση της εκούσιας ή ακούσιας εισιτηριο-αποφυγής, αφετέρου η στροφή προς έναν περισσότερο οικολογικό και βιώσιμο τρόπο χρήσης, αφού αξιοποιείται
κάτι που ήδη υπάρχει. Επιπλέον, όπως δήλωσε δημόσια ο επικεφαλής του Οργανισμού, Γιώργος Σπηλιόπουλος, αλλά και ιδιωτικά ο Νοτιοκορεάτης πρέσβης στο NetFax (μεταφέροντας την εμπειρία της Σεούλ και όχι μόνο) με τη λύση αυτή ανοίγει ο δρόμος για επέκταση προς τον χώρο του mobility-as-a-Service, καθώς θα προστεθούν σταδιακά δυνατότητες αγοράς εισιτηρίων θεάτρου, πληρωμής ταξί κλπ.
Κατά την επικεφαλής της VISA για την περιοχή μας, Σέβη Βασίλιεβα, το σύστημα θα ανανεώνεται και θα βελτιώνεται συνεχώς, με στόχο τα ΜΜΜ να γίνουν ακόμα περισσότερο ελκυστικά για το ευρύ κοινό, συμπεριλαμβανομένων των τουριστών ή επισκεπτών από άλλες πόλεις.
Παρά το αναμφισβήτητη είσοδο σε μια νέα εποχή, πάντως, παραμένουν κάποιοι αστερίσκοι που εμποδίζουν την υιοθέτηση του συστήματος από περισσότερους χρήστες, εξ ου και η παράλληλη διατήρηση των υφιστάμενων μεθόδων πληρωμής. Συγκεκριμένα, το ανέπαφο σύστημα -που ‘κάνει ταμείο’ και χρεώνει την κάρτα στο τέλος κάθε ημέρας- επιλέγει μεν το οικονομικότερο για κάθε χρήστη τιμολόγιο, αλλά έχει εφαρμογή μόνο στο βασικό ολόκληρο εισιτήριο κι όχι (για την ώρα;) στα ειδικά, για ΑΜΕΑ, φοιτητικά, 65+ κλπ.