Το ChatGPT έχει πλέον μπει στη ζωή μας, και κυρίως την επαγγελματική, με πολλούς να το θεωρούν πραγματική επανάσταση. Χωρίς αμφιβολία αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο. Έχει όμως το ChatGPT όλες τις απαντήσεις;

Οι δυναμικές ικανότητες και πιο συγκεκριμένα η προσαρμοστικότητα στην αλλαγή είναι η σημαντικότερη ικανότητα στον κόσμο της πληροφορίας, είχε πει ο David J. Teece το 1997, και σήμερα είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Το ChatGPT εμφανίστηκε ως ένα εργαλείο διαλόγου που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη και σε σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά μετά το version 3.0, κατάφερε να γίνει γνωστό σε όλο τον επιχειρηματικό κόσμο αλλά και να μπει στα σπίτια για προσωπική χρήση.

Είσαι νέος επιχειρηματίας και δεν μπορείς να καλύψεις τα έξοδα για κάθε ρόλο που μπορεί να χρειαστεί η startup εταιρεία σου; Είσαι δημιουργός που θέλει να αντλεί ιδέες με βάση το αντικείμενο του καθημερινά; Είσαι επαγγελματίας και ψάχνεις τρόπους να βελτιώσεις την εμπειρία υπηρεσίας για τον πελάτη; Όποιος και να είσαι, ότι και να κάνεις το ChatGPT έχει την απάντηση. Το σημαντικότερο για να έχουμε το αποτέλεσμα που επιθυμούμε είναι να δομήσουμε με τα απαραίτητα δεδομένα το πρόβλημα και να καταλαβαίνουμε τι ζητάμε από το εργαλείο να μας απαντήσει. Το ChatGPT κάνει λάθη κυρίως όταν το αρχικό ερώτημα είναι γενικού ενδιαφέροντος και όχι ειδικού σκοπού.
Ακολουθούν, κατηγορίες που μπορούν να φανούν χρήσιμες σε οποιαδήποτε επιχείρηση για το τι μπορεί να κάνει το συγκεκριμένο εργαλείο για σένα.

ChatGPT και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
Το ChatGPT μπορεί να ενισχύσει σημαντικά το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού (HR) μιας εταιρείας, αυτοματοποιώντας εργασίες ρουτίνας, παρέχοντας άμεση υποστήριξη στα ερωτήματα των εργαζομένων και βοηθώντας στη διαδικασία πρόσληψης. Μπορεί να ελέγχει βιογραφικά σημειώματα σε κλίμακα, εντοπίζοντας γρήγορα τους πιο κατάλληλους υποψηφίους βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και πόρους. Το ChatGPT μπορεί επίσης να υποστηρίξει τις διαδικασίες εισαγωγής, προσφέροντας εξατομικευμένες πληροφορίες στους νέους εργαζόμενους, απαντώντας σε συχνές ερωτήσεις και βοηθώντας στην αυτοματοποίηση της γραφειοκρατίας. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη συνεχή ανάπτυξη των εργαζομένων, συνιστώντας προγράμματα κατάρτισης και παρακολουθώντας την πρόοδο. Με τη διαχείριση επαναλαμβανόμενων ερωτημάτων, το ChatGPT επιτρέπει στους επαγγελματίες της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικά καθήκοντα, όπως οι στρατηγικές διατήρησης των εργαζομένων, συμβάλλοντας τελικά σε μια πιο αποτελεσματική διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού.

ChatGPT και εκπαίδευση εργαζομένων
Το ChatGPT μπορεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εκπαιδεύουν και ενημερώνουν τους εργαζομένους τους, προσφέροντας μια δυναμική και διαδραστική πλατφόρμα για εκπαίδευση και γρήγορες ενημερώσεις σχετικά με νέες διαδικασίες και πολιτικές. Αυτό το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ολοκληρωμένων ενοτήτων κατάρτισης και προσομοιώσεων που προσφέρουν μια πιο ελκυστική εμπειρία μάθησης σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Μέσω διαδραστικών ερωτήσεων και απαντήσεων, οι εργαζόμενοι μπορούν να λαμβάνουν άμεση ανατροφοδότηση για τα ερωτήματά τους, ενισχύοντας την κατανόηση και τη διατήρηση των πληροφοριών που παρουσιάζονται. Για την εισαγωγή νέων εργαζομένων, το ChatGPT μπορεί να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία μάθησης, καθοδηγώντας τους μέσα από την κουλτούρα της εταιρείας, τις διαδικασίες και τις συγκεκριμένες δεξιότητες που απαιτούνται για το ρόλο τους.
Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση διασφαλίζει ότι οι νεοπροσληφθέντες μπορούν να γίνουν γρήγορα παραγωγικά μέλη της ομάδας. Όταν πρόκειται για ενημέρωση του προσωπικού σχετικά με νέες πολιτικές ή διαδικασίες, το ChatGPT μπορεί να διαδώσει τις πληροφορίες γρήγορα και αποτελεσματικά.

Μπορεί να δημιουργήσει ενημερώσεις, να απαντήσει σε συχνές ερωτήσεις και ακόμη και να κάνει κουίζ στους εργαζόμενους για να διασφαλίσει την κατανόηση των νέων πολιτικών. Αυτό όχι μόνο επιταχύνει τη διαδικασία ενημέρωσης του εργατικού δυναμικού, αλλά διασφαλίζει επίσης τη συνεπή κατανόηση σε ολόκληρο τον οργανισμό. Επιπλέον, η ικανότητα του ChatGPT να δημιουργεί customize chatBot με τα δεδομένα της εταιρείας και να το επεξεργάζεσαι με οτιδήποτε νεότερο έρθει και το οποίο είναι προσβάσιμο μόνο σε όσους εμείς θέλουμε, το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό στο να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση του προσωπικού.
Αυτό διασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι έχουν πάντα πρόσβαση στις πιο πρόσφατες κατευθυντήριες γραμμές και βέλτιστες πρακτικές της εκάστοτε εταιρείας.

ChatGPT και διαχείριση έργων
Το ChatGPT μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην οργάνωση και διαχείριση έργων, προσφέροντας ένα ευέλικτο εργαλείο για τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση και την επικοινωνία καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός έργου. Διευκολύνοντας την οργάνωση των προθεσμιών, μπορεί να βοηθήσει τους διαχειριστές έργων να καταρτίσουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα, να προσδιορίσουν τα βασικά ορόσημα και να διασφαλίσουν ότι κάθε φάση του έργου εξελίσσεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Για τη διαχείριση εργασιών, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στην ανάθεση εργασιών στα μέλη της ομάδας με βάση τις δεξιότητες και τη διαθεσιμότητά τους, παρέχοντας περιγραφές και προθεσμίες για κάθε εργασία. Αυτή η σαφήνεια στην κατανομή των καθηκόντων βοηθάει στην αποφυγή παρεξηγήσεων και διασφαλίζει ότι όλοι γνωρίζουν τις αρμοδιότητές τους, συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότητα του έργου. Το ChatGPT μπορεί επίσης να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας έργου. Λειτουργώντας ως κεντρικός κόμβος για ερωτήματα που σχετίζονται με το έργο, μπορεί να παρέχει άμεσες απαντήσεις σε κοινές ερωτήσεις, μειώνοντας την ανάγκη για συνεχείς συσκέψεις είτε σε φυσικό χώρο είτε μέσω κάποιας πλατφόρμας διαδικτυακών συσκέψεων. Εξοικονομεί χρόνο και μειώνει το ενδεχόμενο παρεξηγήσεων.

Επιπλέον, το ChatGPT μπορεί να δημιουργήσει αναφορές σχετικά με την πρόοδο του έργου, συνοψίζοντας τις ολοκληρωμένες εργασίες, τις εκκρεμείς εργασίες και τις επερχόμενες προθεσμίες. Αυτές οι αναφορές μπορεί να είναι κομβικές για την αποτελεσματική ολοκλήρωση του έργου, παρέχοντάς στη διοίκηση μια σαφή εικόνα της κατάστασης του έργου και βοηθώντας τους να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Η ενσωμάτωση του ChatGPT στη διαχείριση έργων όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα της οργάνωσης του έργου, αλλά και ενισχύει τη συνεργασία της ομάδας και την επικοινωνία με τους ενδιαφερόμενους. Με την ικανότητά του να υποστηρίζει διάφορες πτυχές της διαχείρισης έργων, το ChatGPT είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για τις σύγχρονες ομάδες έργων, επιτρέποντάς τους να παραδίδουν επιτυχημένα έργα εγκαίρως και εντός του προϋπολογισμού.

ChatGPT και διαχείριση κρίσεων
Το ChatGPT μπορεί να αποτελέσει βασικό εργαλείο για τη διαχείριση κρίσεων και την επικοινωνία έκτακτης ανάγκης, προσφέροντας γρήγορες, σαφείς και συνεπείς δυνατότητες αποστολής μηνυμάτων σε κρίσιμες περιόδους. Όταν χτυπά μια κρίση, είτε πρόκειται για μια φυσική καταστροφή, είτε για ένα ζήτημα δημοσίων σχέσεων, είτε για μια λειτουργική αποτυχία, η ικανότητα γρήγορης και αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους πελάτες, τους εργαζόμενους και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς καθίσταται υψίστης σημασίας. Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει σε τέτοιες καταστάσεις:

Δημιουργία γρήγορης ανταπόκρισης: Σε περίπτωση κρίσης, η έγκαιρη επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας. Το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στη σύνταξη άμεσων απαντήσεων για την αντιμετώπιση της κατάστασης, παρέχοντας ενημερώσεις, οδηγίες ή διαβεβαιώσεις στα επηρεαζόμενα μέρη. Αυτή η γρήγορη ανταπόκριση μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κρίσης και για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας με τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Προσαρμοσμένη ανταλλαγή μηνυμάτων σε όλες τις πλατφόρμες: Με το ChatGPT, οι οργανισμοί μπορούν να διασφαλίσουν ότι το μήνυμά τους παραμένει συνεπές σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, είτε πρόκειται για e-mail, είτε για μέσα κοινωνικής δικτύωσης (linkedin,Instagram,tik tok), είτε για το site της εταιρείας. Το ChatGPT μπορεί να προσαρμόσει το βασικό μήνυμα ώστε να ταιριάζει στη μορφή και τον τόνο των διαφορετικών πλατφορμών, διασφαλίζοντας ότι όλοι λαμβάνουν τις ίδιες πληροφορίες, κάτι που είναι απαραίτητο για την αποφυγή σύγχυσης και παραπληροφόρησης κατά τη διάρκεια μιας κρίσης.
Συχνές ερωτήσεις και αυτοματοποιημένες απαντήσεις: Κατά τη διάρκεια κρίσεων, ορισμένα ερωτήματα θα τίθενται επανειλημμένα από διάφορους ενδιαφερόμενους. Το ChatGPT μπορεί να προγραμματιστεί με Συχνές Ερωτήσεις για να παρέχει άμεσες απαντήσεις σε αυτά τα κοινά ερωτήματα, απελευθερώνοντας ανθρώπινους πόρους για να επικεντρωθούν σε πιο σύνθετα ή ευαίσθητα ζητήματα. Αυτό βοηθά επίσης στην παροχή σημαντικών πληροφοριών σε όλους.
Εσωτερική επικοινωνία και συντονισμός: Το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στην οργάνωση των προσπαθειών εσωτερικής επικοινωνίας και συντονισμού κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Μπορεί να χρησιμεύσει ως κεντρικός κόμβος για ενημερώσεις και οδηγίες, διασφαλίζοντας ότι όλα τα μέλη της ομάδας είναι ενημερωμένα και ευθυγραμμισμένα σχετικά με τη στρατηγική αντιμετώπισης. Αυτή η εσωτερική σαφήνεια είναι ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική εξωτερική επικοινωνία.
Ανάλυση και μάθηση μετά την κρίση: Μετά τη διαχείριση της κρίσης, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στη συλλογή ανατροφοδότησης και στην ανάλυση της αποτελεσματικότητας της επικοινωνιακής στρατηγικής. Η ανάλυση αυτή μπορεί να προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωση των μελλοντικών προσπαθειών αντιμετώπισης κρίσεων.

Η ενσωμάτωση του ChatGPT στο σχέδιο διαχείρισης κρίσεων και επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης ενός οργανισμού μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την ικανότητά του να ανταποκρίνεται γρήγορα και αποτελεσματικά. Εξασφαλίζοντας ότι οι ακριβείς και συνεπείς πληροφορίες διαδίδονται γρήγορα, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της κατάστασης, μειώνοντας το ενδεχόμενο ζημίας και διατηρώντας την εμπιστοσύνη των ενδιαφερομένων μερών καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης.

Βελτίωση εσωτερικών διαδικασιών
Το ChatGPT μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αναθεώρηση και τη βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών και πρωτοκόλλων, οδηγώντας στην αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα ενός οργανισμού. Με την ανάλυση των υφιστάμενων ροών εργασίας, το ChatGPT μπορεί να εντοπίσει σημεία συμφόρησης και αναποτελεσματικότητας, προτείνοντας βελτιώσεις ή ευκαιρίες αυτοματοποίησης. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει στα κανάλια επικοινωνίας και στη βελτιστοποίηση της κατανομής των πόρων. Επιπλέον, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία νέων πρωτοκόλλων, παρέχοντας πρότυπα ή κατευθυντήριες γραμμές με βάση τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου, διασφαλίζοντας ότι οι διαδικασίες είναι ενημερωμένες και συμβατές με τα σχετικά πρότυπα. Επιπλέον, το ChatGPT μπορεί να διευκολύνει την εκπαίδευση των εργαζομένων σε αυτές τις αναθεωρημένες διαδικασίες, προσφέροντας διαδραστικούς οδηγούς και απαντώντας σε ερωτήματα σε πραγματικό χρόνο. Αυτό όχι μόνο συμβάλλει στην ταχύτερη υιοθέτηση των νέων πρωτοκόλλων, αλλά διασφαλίζει επίσης την ενιαία κατανόηση σε ολόκληρο τον οργανισμό. Με την ενσωμάτωση του ChatGPT στον κύκλο συνεχούς βελτίωσης, οι εταιρείες μπορούν να διατηρήσουν μια δυναμική προσέγγιση στη βελτιστοποίηση των διαδικασιών, προσαρμοζόμενες γρήγορα στις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες.

Εξατομίκευση της εμπειρίας του πελάτη
Το ChatGPT μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία του πελάτη παρέχοντας εξατομικευμένες συμβουλές και λύσεις. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες επεξεργασίας φυσικής γλώσσας που διαθέτει, το ChatGPT μπορεί να κατανοήσει τα μεμονωμένα ερωτήματα και τις προτιμήσεις των πελατών, προσφέροντας εξατομικευμένες συστάσεις που ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες τους. Αυτή η εξατομικευμένη αλληλεπίδραση μπορεί να βελτιώσει την ικανοποίηση, την αφοσίωση και τη δέσμευση των πελατών, καθώς οι πελάτες αισθάνονται ότι γίνονται κατανοητοί και ότι το αίτημα τους έχει κάποια ανταπόκριση. Εκτός από τη διαχείριση των ερωτημάτων, το ChatGPT μπορεί επίσης να βοηθήσει στην εξατομίκευση των προσπαθειών μάρκετινγκ. Μπορεί να βοηθήσει στον σχεδιασμό εξατομικευμένων μηνυμάτων e-mail, συστάσεων προϊόντων και διαφημιστικού περιεχομένου που βρίσκουν απήχηση σε μεμονωμένους πελάτες με βάση το ιστορικό αγορών, τη συμπεριφορά περιήγησης και προτιμήσιες. Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης διασφαλίζει ότι οι πελάτες λαμβάνουν σχετικές και έγκαιρες πληροφορίες, βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία τους με την αντίστοιχη επιχείρηση. Επιπλέον, το ChatGPT μπορεί να αναλύσει τα σχόλια και τις αλληλεπιδράσεις των πελατών για να εντοπίσει τάσεις και ιδέες, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις στρατηγικές τους. Μαθαίνοντας συνεχώς από τις αλληλεπιδράσεις των πελατών, το ChatGPT μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις παρέχοντας εμπειρίες που εμφανίζουν μια προσωποποιημένη διάσταση για τον εκάστοτε πελάτη.

…και πολλά άλλα…
Διαβάζοντας ορισμένες από τις πολλές δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να ενταχθεί το ChatGPT καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί στο ερώτημα «Τι μπορεί να κάνει το ChatGPT για σένα;». Ο μοναδικός κανόνας για να κατανοήσει κάποιος τα περιθώρια χρήσης αλλά και τους περιορισμούς είναι η χρήση του και η δοκιμή. Πειραματιστείτε με το εργαλείο και πραγματικά θα σας εκπλήξει το τι μπορεί να κάνει.