Σε νέες ψηφιακές υπηρεσίες προς επιχειρήσεις προχώρησε η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Ήδη ο μεγαλύτερος χρηματοπιστωτικός οργανισμός στην Ελλάδα είχε κάνει βήματα ψηφιοποίησης προς ιδιώτες, παρέχοντας την δυνατότητα ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού online προ της πανδημίας. Στο εξής μέσα από την περαιτέρω ψηφιοποίηση με B2B υπηρεσίες η Εθνική προσβλέπει εκτός των άλλων στην ενίσχυση του μεριδίου της στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και στην ισχυροποίηση του ψηφιακού της αποτυπώματος στην αγορά. Μεταξύ των νέων υπηρεσιών που προσφέρει είναι η πλατφόρμα για εμβάσματα και πληρωμές online αλλά και η δυνατότητα απόκτησης κεφαλαίου κίνησης online για μικρομεσαίες επιχειρήσεις εντός 48 ωρών. Επίσης με τη χρήση των ΑPIs και openbanking παρέχει την δυνατότητα σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις για την διασύνδεση των εμπορικών τους συστημάτων με τα συστήματα της τράπεζας.

Ο Στράτος Μολυβιάτης γενικός διευθυντής λειτουργικής στήριξης της Τράπεζας και του Ομίλου της Εθνικής ανέφερε μεταξύ άλλων στο πλαίσιο της παρουσίασης  ότι το άνοιγμα λογαριασμού για ιδιώτες απευθύνεται πλέον και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα είπε ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παραγγείλουν όλους τους τύπους καρτών και να διαχειριστούν τις λειτουργίες τους, να πραγματοποιήσουν instant payments και παραγγελία POS ηλεκτρονικά. Επίσης τόνισε ότι με την εκμετάλλευση του openbanking διευρύνεται η αξιοποίηση του egov, ενώ δημιουργείται η νέα πλήρως ψηφιακή πλατφόρμα της εθνικής στο trade finance.

Να σημειωθεί ότι η Εθνική Τράπεζα αύξησε τη χρήση ψηφιακών καναλιών κατά 40% μέσα στους τελευταίους δώδεκα μήνες. Επί του παρόντος και σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν τα στελέχη της στο πλαίσιο ενημέρωσης προς δημοσιογράφους κατέχει το 30% στο σύνολο των ενεργών ψηφιακών χρηστών στην εγχώρια τραπεζική αγορά κάτι που όπως ανέφεραν επετεύχθη από την έναρξη των περιορισμών στην κυκλοφορία λόγω της πανδημίας. Ας σημειωθεί ότι με το νέο digital business banking περιβάλλον θα μπορεί να εξυπηρετεί μεταξύ άλλων εργασίες εισαγωγών – εξαγωγών ή την έναρξη τραπεζικής σχέσης της επιχείρησης με την τράπεζα με online διαδικασίες.

Επίσης θα πραγματοποιούνται μισθοδοσίες με χρήση αρχείου ή με λίστα στο περιβάλλον του internet banking αλλά και εγκριτικές ροές για να μπορεί ο εκάστοτε επιχειρηματίας να καθορίζει τα όρια ανάθεσης εργασίας, είτε για την καταχώρηση συναλλαγών είτε για την έγκρισή τους. Συν τοις άλλοις με online αίτημα εκταμίευσης ο επιχειρηματίας θα μπορεί να υποβάλλει αίτημα εκταμίευσης των επιχειρηματικών δανείων. Για όλες τις επιχειρηματικές συναλλαγές από εταιρικούς λογαριασμούς οι επιχειρήσεις θα λαμβάνουν push notifications στο κινητό

Οι τομείς ψηφιακών υπηρεσιών που βλέπει η Εθνική προσεχώς

Όπως αναφέρθηκε, με την παρουσία της Microsoft στην Ελλάδα και βοήθεια από την τράπεζα της Ελλάδος θα υπάρξει προσεχώς μεγάλη επιτάχυνση στις υπηρεσίες των cloud υπηρεσιών. Η Εθνική βλέποντας και τις ευρωπαϊκές τράπεζες θα στοχεύσει στην παροχή υπηρεσιών μέσα από cloud οικοσυστήματα για μείωση του κόστους και στη δημιουργία συνεργειών και συνεργασιών με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο «νέφος». Επίσης έγινε αναφορά στην έντονη δραστηριότητα που υφίσταται από ευρωπαϊκές τράπεζες στον τομέα των chatbots έναντι των call centers κάτι που επιδιώκει να υλοποιήσει και η Εθνική μελλοντικά. Ο κύριος Μολυβιάτης αναφέρθηκε και στη μέθοδο του cherry picking με διαλογή από μικρά και σημαντικά θέματα στην τραπεζική όπου το ΑΙ θα κάνει το full servicing όπως document managing, real time promotion σε πελάτη και λοιπές υπηρεσίες.

Ο ανταγωνισμός των ψηφιακών τραπεζών

Σχετικά με τον ανταγωνισμό από τις ψηφιακές τράπεζες, τα στελέχη της Εθνικής σημείωσαν ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις, επισημαίνοντας ότι τα εν λόγω χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για την ώρα δεν έχουν φτάσει εκεί που θα ήθελαν να φτάσουν, κυρίως διότι οι πελάτες τους διατηρούν σχέση ετών με τις παραδοσιακές τράπεζες και τις εμπιστεύονται για τις συναλλαγές τους αλλά και επειδή οι ψηφιακές τράπεζες δεν έχουν καταφέρει να προσφέρουν μέχρι στιγμής το εύρος των υπηρεσιών που επιθυμεί ο πελάτης.