Σημαντικά έως θεαματικά βήματα προόδου σημειώνει το οικοσύστημα των ερευνητικών ομάδων οι οποίες ασχολούνται με το χώρο του fintech, όπως απέδειξε το 3ο NBG i-bank #fintech 3 crowdhackathon, το οποίο ολοκληρώθηκε το βράδυ της Κυριακής, 2 Δεκεμβρίου έπειτα από δυο ημέρες εντατικής εργασίας, στις εγκαταστάσεις του befinnovative, του incubator της Εθνικής Τράπεζας, στην οδό Πειραιώς.
Στην τελική ευθεία (δλδ. την επίδειξη της πρότασής τους ενώπιον κοινού) μπήκαν τελικά 12 ομάδες από τις 20 που ξεκίνησαν την Παρασκευή, διεκδικώντας όχι μόνο ένα από τα δυο βραβεία του διαγωνισμού, αλλά και τη συμμετοχή τους στον επόμενο κύκλο του incubator – τελικά, λόγω υψηλής ποιότητας των επιχειρηματικών ιδεών που κατατέθηκαν, θεωρήθηκαν όλες άξιες να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής για το εξάμηνης διάρκειας bootcamp, ως τον Ιούνιο.
Κι ενώ, πολλές και ποικίλες ήταν οι ιδέες και οι προσεγγίσεις τους (από πλατφόρμα μικροπιστώσεων, ενεργειακό crowdfunding και chatbots έως εφαρμογές επιβράβευσης πελατών και πάταξη της γραφειοκρατίας, μέσω blockchain – με την τεχνολογία αυτή να αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία «πατούν» οι περισσότερες από τις προτάσεις, στον τελικό), οι νικητές ήταν τελικά δυο: οι ομάδες BAAM και ΑΙ Thoughts κατέκτησαν την πρώτη και δεύτερη θέση, αλλά και τα χρηματικά βραβεία των 5.000 και 3.000 ευρώ, αντίστοιχα.
Η πρώτη νικήτρια παρουσίασε μια καλά δουλεμένη πλατφόρμα διαχείρισης των ακινήτων που περιέρχονται στις τράπεζες λόγω «κόκκινων δανείων», με τίτλο Blockchain Apt Assets Marketplace (εξ ου και το όνομά της ομάδας – από τα αρχικά των λέξεων) βασισμένη σε blockchain, με στόχο να κάνει το «ταξίδι» του υποψήφιου αγοραστή-επενδυτή ευκολότερο, καθώς προβλέπει τη σύναψη smart contracts, και -ενδεχομένως- περισσότερο αποδοτικό. Η ομάδα, που ονειρεύεται να γίνει «κάτι σαν το Amazon του real estate transactions» (!), ήδη τεστάρει την πρότασή της στη Ρουμανία, όπου ζει και εργάζεται ο (Έλληνας) ιδρυτής της.
Η πρόταση της δεύτερης νικήτριας ομάδας είναι ένα chatbot, το οποίο έχει ως στόχο να μειώσει τον φόρτο εργασίας των τραπεζικών υπαλλήλων, αναλαμβάνοντας εκείνο να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα/αιτήματα των πελατών της τράπεζας που επικοινωνούν με φωνητικές εντολές μέσω των κινητών τους σ’ ό,τι αφορά υπόλοιπο, πληρωμές, ιστορικό, μεταφορές κ.λπ. Το Biz, όπως το ονόμασαν, το βλέπουν σαν εργαλείο υποστήριξης πελατών, αλλά και σαν μια διαφορετική προσέγγιση σε θέματα personal banking.