Oι γυναίκες CIOs αγκαλιάζουν τις ψηφιακές τάσεις με το ίδιο τρόπο όπως και οι άνδρες συνάδελφοί τους και, σε μερικές περιπτώσεις, ακόμα περισσότερο από αυτούς.

Το 2014, οι γυναίκες CIOs αναμένεται να αυξήσουν τα budget τους κατά 2,5%, όταν την ίδια στιγμή οι άνδρες CIOs αναφέρουν μια μέση αύξηση του budget μόλις κατά 0,2%, σύμφωνα με μελέτη της Gartner. Στη σχετική μελέτη, 2014 Gartner CIO Agenda, που διεξήχθη το τέταρτο τρίμηνο του 2013, συμμετείχαν 2.339 CIOs (13,2% εκ των οποίων ήταν γυναίκες) – αντιπροσωπεύοντας ένα συνολικό IT budget πάνω από 300 δισ. δολάρια, από 77 χώρες. Η μελέτη της Gartner κατέγραψε τις βασικές προτεραιότητες, τις ευκαιρίες και απειλές που αντιμετωπίζουν οι CIOs ανά τον κόσμο. Το ενθαρρυντικό από τα αποτελέσματα της έρευνας της Gartner είναι ότι υπάρχει η ίδια σχεδόν αντιμετώπιση για τις γυναίκες και τους άνδρες CIOs, ενώ αναλαμβάνουν παρόμοιες προκλήσεις, ευθύνες και έχουν αντίστοιχες προτεραιότητες.

Τα καλά νέα, λοιπόν, είναι ότι το φύλο του Διευθυντή Πληροφορικής δεν παίζει ρόλο για τη Διοίκηση της εταιρείας, όσον αφορά τη στρατηγική της. Ωστόσο, το ποσοστό των γυναικών CIOs έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό στατικό από το 2004, όταν η Gartner συμπεριέλαβε για πρώτη φορά στη μελέτη CIO Agenda Survey, στοιχεία για το φύλο. Έτσι, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι το συνολικό ποσοστό των γυναικών που αναλαμβάνουν τη Διεύθυνση Πληροφορικής δεν αυξήθηκε σημαντικά τα δέκα τελευταία χρόνια.

Παρόλο αυτά, οι γυναίκες CIOs που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση επέδειξαν μια σημαντικά μεγαλύτερη αύξηση του budget στον οργανισμό τους σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους. Αυτό μπορεί να συσχετιστεί με τα μετέπειτα δεδομένα που δείχνουν μια ελαφρώς υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης των CDOs (Chief Digital Officers) στις επιχειρήσεις όπου δραστηριοποιούνται οι γυναίκες CIOs, κάτι που μπορεί να ευθύνεται για την αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού. Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα της έρευνας όσον αφορά την ψηφιακή ηγεσία, οι γυναίκες CIOs έδειξαν ελαφρώς μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, όσον αφορά την ικανότητα της επιχείρησής τους να εκμεταλλευτεί το κύμα των ψηφιακών ευκαιριών.

Η δημοσκόπηση βρήκε ότι το 49% των γυναικών CIOs ανησυχούν ότι το ψηφιακό κύμα έρχεται ταχύτερα από όσο μπορούν να το αντιμετωπίσουν, ενώ ελαφρώς περισσότεροι άνδρες CIOs (51%) μοιράστηκαν αυτή την ανησυχία. Όπως αναφέραμε και πριν, οι γυναίκες CIOs είναι πιο πιθανό να διαθέτουν έναν CDO στην επιχείρηση τους, από ότι οι άνδρες συνάδελφοι τους: 8,9% των γυναικών διέθεταν έναν CDO, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες ανέρχονταν σε 6%. Επιπλέον, το 25% των CDOs ήταν γυναίκες.

Ίδιες, σχεδόν, προτεραιότητες
Όσον αφορά τις τεχνολογικές προτεραιότητες για τις γυναίκες και τους άνδρες CIOs, είναι περισσότερο παρόμοιες παρά διαφορετικές. Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες και για τα δύο φύλα ήταν ταυτόσημες και με την ίδια σειρά: Βusiness Intelligence (BI) / Analytics, ενώ ακολουθούν οι υποδομές και τα data centers, με το mobile να κατατάσσεται στην τρίτη θέση. Το cloud είχε μεγαλύτερη προτεραιότητα για τις γυναίκες από ότι για τους άνδρες, οι οποίοι τοποθέτησαν τα συστήματα ERP στην τέταρτη θέση και το cloud στην πέμπτη. Οι υπόλοιπες από τις δέκα κορυφαίες προτεραιότητες ήταν παρόμοιες και για τα δύο φύλα, με μια ελαφρώς διαφορετική σειρά.

Ουσιαστικά, λοιπόν, δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα, όσον αφορά τις δέκα κορυφαίες τεχνολογικές προτεραιότητες. Μικρές διαφορές εντοπίστηκαν στις επόμενες προτεραιότητες. Οι γυναίκες CIOs τοποθέτησαν την κανονιστική συμμόρφωση στην 11η θέση, αν και αυτό δεν συγκαταλέγονταν στις δώδεκα κορυφαίες προτεραιότητες για τους άνδρες CIOs. Από την άλλη το collaboration ήταν στην 12η θέση των προτεραιοτήτων για τους άνδρες CIOs, όταν αυτό δεν συμπεριλαμβάνονταν στην πρώτη δωδεκάδα για τις γυναίκες. Προς το παρόν, δεν φαίνεται να υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι γι΄ αυτές τις διαφορές. Σε μερικές περιπτώσεις, οι προτεραιότητες γίνονται λιγότερο σημαντικές, όταν οι CIOs πιστεύουν ότι κατέχουν καλά τις σχετικές τεχνολογίες. Σε άλλες περιπτώσεις οι διαφορές μπορεί να σχετίζονται με την ωριμότητα της βιομηχανίας ή της εκάστοτε επιχείρησης.